rondtrekken juli of augustus 2009

Status
Niet open voor verdere reacties.

karolien2

Member
Hallo,

Iemand zin om in juli of augustus 2009 enkele weken (2 à 3) te gaan rondtrekken?
Ik wil graag gaan naar een land buiten Europa, liefst een Aziatisch land (bv. India), maar andere voorstellen wil ik ook best overwegen! (ik moet er wel op letten dat het niet té duur wordt).
Ik ben 28 jaar.

groetjes
Karolien

Hey

Ik was van plan om in juli 3 weken naar azie te gaan.
Heb wat rondgehoord in mijn vriendenkring maar niemand die mee kan en alleen zie ik het ook niet zitten.
Mijn voorkeur lag bij Vietnam maar er valt over te spreken voor andere bestemmingen.
Noord-India, Nepal, Tibet en Cambodja heb ik al bezocht.
Ik ben 26 jaar.

Groetjes,
Tim
[email protected]

india

Hallo,

Iemand zin om in juli of augustus 2009 enkele weken (2 à 3) te gaan rondtrekken?
Ik wil graag gaan naar een land buiten Europa, liefst een Aziatisch land (bv. India), maar andere voorstellen wil ik ook best overwegen! (ik moet er wel op letten dat het niet té duur wordt).
Ik ben 28 jaar.

groetjes
Karolien

Hoi,

Ik ben van plan om rond de 13de van juli te vertrekken naar india en ik heb nog niemand gevonden die mee kan.
Ik ben 31 jaar. Als je interesse hebt kan je me mailen.
[email protected]

groetjes Andesh

Hoi, Ik zoek ook personen die willen rondtrekken maar dan voor een 5 a 6 weken in de USA. , dus als iemand geinteresseerd is, lees onderstaand bericht :p

Hoi allmaal!

Nu ben ik ook al een hele tijd iemand aan het zoeken voor een leuke reis in Amerika (of ergens anders) en ik wilde iedere dag wel wat anders, maar ik heb eindelijk iemand gevonden om samen mee te reizen. We zouden 4 tot 6 weken gaan vanaf midden juli tot eind augustus. De bedoeling is dat we met een huurwagen (liefst een busje zodat we er ook in kunnen slapen) de westkust verkennen met een leuke afwisseling van natuur (kamperen), steden en ontspanning (stranden e.d.).

Ons voorlopig plan is om volgende route te nemen:

Phoenix – Flagstaff – Grand Canyon – Las Vegas – Mojave national reserve – death valley - humboldt toiyabe national forest - Yosemite national Park – Carson City – Lake Tahoe - eldorado national forest – Sacramanto – San Francisco – Oakland – San Jose - los padres national forest – Pismo Beach – Santa Maria – Santa Barbara – Los Angeles – Long Beach – Anaheim – Huntington beach – Oceanside – San Diego – Yuma - Sonoran desert national monument – Phoenix

Of dit effectief haalbaar is in de gegeven tijdspanne moeten we nog bekijken en natuurlijk hangt ook alles af wat de rest wil, want vandaar dit berichtje nog.

We zijn reeds met twee, maar...

- We reizen liefst met een groepje van 4 mensen, dus wie nog mee wil, zeker laten weten!

- We willen een wagen huren, maar daaroor moet je reeds 3 jaar een rijbewijs hebben in de VS en moet je ook ouder zijn dan 21. Wij voldoen dniet aan die dingen (Ik heb nog niet lang genoeg een rijbewijs en mijn reispartner heeft er nog helemaal geen).

DUS WIE ZIN HEEFT OM DEZE ZOMER MET ONS ROND TE TREKKEN IN WEST-AMERIKA EN VOLDOET AAN DE VOORWAARDEN OM EEN WAGEN TE MOGEN HUREN, AUB MAIL ME EN WE BEZORGEN ELKAAR TE ZOMER VAN ONS LEVEN!!! :-D

Ik hoop echt dat ik hier reactie op krijg, want ik sta reeds te popelen om te vertrekken
tongue.gif

Hopelijk tot gauw!!!

[email protected]
user_offline.gif
progress.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
india

Hallo,

Ik ben 28 jaar.

groetjes
Karolien

Dag Karolien,

Ik was van plan om ook naar India te gaan, datum is nog niet vastgelegd, min 3 weken tot één maand.
ik heb reeds heel wat gereisd en reis graag low budget om het max uit de reis te halen;

Ik ben 39 jaar, cultureel/avontuurlijk/optimistisch ingesteld en van Leuven afkomstig, als interesse, gelieve iets te laten weten

reissmurf

Hey Karolien

Ik kan in aug vanaf 2e week. Ik ben 26 jaar.
Indonesie is ook een aanrader in Azie

Groetjes

India juli 2009

Dag Reissmurf en DaisyM,

We zijn al eens bijeengekomen om eens te overleggen en Tim en Karolien hebben besloten om zich in te schrijven op de groepsreis van Joker voor India Centraal van 18 juli tot 2 augustus.

Groeten

Boyaca

Sta me toe ff mee te delen dat ik al verschillende teleurstellende reacties heb gehoord over Joker. Kris Kras jongerenreizen lijkt me een betere organisatie (zelfde soort reizen/bestemmingen/prijzen maar meer inbegrepen) al ken ik geen mensen die daar al ervaringen mee hebben.

Dag Lise, welke soort teleurstellingen bedoel je dan? te weinig cultuur, wandelingen, slechte reisbegeleider, veel lucht verkocht door joker en niet zoveel niveau??? Met KrisKras jongerenreizen kan ik niet vergelijken, want ik heb ze nooit gedaan en nu gaat het niet meer, want ik ben met mijn 35 jaar al veel te oud... KrisKras lijkt me meer gericht op wandelreizen???? Ik heb met Joker en Anders reizen enkele reizen gedaan en sommige waren goed en anderen vielen tegen of 1 was vrij slecht, maar soms zijn er factoren waar je toch geen vat op hebt, vooral op een groepsgedrag en dat kan bij alle organisaties. het zou natuurlijk kunnen dat KrisKrasbegeleiders mss beter voorbereid worden???

Groeten

Boyaca

Het ging meestal over de reisbegeleider. Zo bvb een reisbegeleider die zijn eigen wil opdrong, terwijl op voorhand was gezegd dat er een aantal dingen konden bepaald worden naargelang wat de groep wou. Hij liet ook een paar praktische taken (die normaal voor hem waren) over aan de groep en zo. Verder zit er in de prijs niet veel meer inbegrepen dan de vlucht. Eten en persoonlijke uitgaven zijn natuurlijk voor eigen rekening, maar ook logies zaten niet bij in de prijs.

Hoewel ik die Kris Kras Jongerenreizen dus niet echt ken, heb ik er toch een positiever beeld van en lijkt het mij betrouwbaarder om met hen een reis te boeken.

Dat is allemaal relatief hoor.
Ik ben zelf nooit met joker meegeweest, maar wel één keer met kriskras. En ik was ook niet zo tevreden over de begeleiding (eigen wil opdringen enzo... jaja, dat ken ik). Maar het hangt ook wel wat af van je eigen ingesteldheid. In onze groep toen waren de meningen verdeeld. Als je bv. maar gewoon overal wil achternalopen zonder zelf na te denken over wat de verschillende opties zijn enzo, dan heb daar natuurlijk geen problemen mee.
Bij beide reisorganisaties krijgen de reisbegeleiders wel eerst een opleiding die, denk ik, wel vergelijkbaar is. Dus ik denk ook niet dat je op basis daarvan kan zeggen of de ene organisatie beter is dan de andere of niet.
Over het budget: het grote verschil tussen joker en kriskras is inderdaad dat je bij kriskras je overnachtingen en sommige (maar niet alle) excursies en transport op voorhand betaalt, terwijl je dat bij joker alles terplekke betaalt. Of dat ook wil zeggen dat de ene beter is dan de andere, is nog een andere zaak. Als je je de op voorhand te betalen reissom en het reisbudget samentelt, kom je voor een gelijkaardige reis meestal wel op eenzelfde bedrag uit. Bovendien liggen de overnachtingsplaatsen bij de kriskrasreizen meestal ook niet op voorhand vast. Je hebt dus al wel betaald voor je verblijf, maar of je ook krijgt waarvoor je betaald hebt, is een andere kwestie. Ook bij joker betaal je volgens mij terplekke een bepaald bedrag van hetwelke dan de overnachtingen betaald worden, dus ook daar weet je, denk ik, niet of het bedrag dat je betaalt overeenstemt met wat je krijgt. Veelal dezelfde situatie dus, alleen betaal je het bij kriskras idd op voorhand en zit je reisbegeleider daar dus met enorm veel geld opgescheept.
Conclusie: volgens mij zijn de gehanteerde principes bij beide organisaties min of meer dezelfde en kan je ook bij beide organisaties geluk of pech hebben met je reisbegeleiding.
Ik heb er vooral uit geleerd dat ik het liever zelf organiseer, dan weet je tenminste wat je te wachten staat :tongue:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan