Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Sri Lanka zonder veel voorbereiding...?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ives
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
... en weet je waarom schreef ik 'imagine you are here' ? omdat ik 'woon' bij het nr. 315 en je bij 112 ! Dus, we 'wonen' niet ver van elkaar...ik ga vanavond of morgen een kijkje nemen en ik ga je vertellen hoe het zit met je accommodatie.

Tot mails
Gecko

P.S. - Over mijn hoofd vliegen een naar de andere...militaire vliegtuigen...zou de Amerikanen weer in de regio aanwezig zijn ? Zoals toen MH 370 'verdwenen' is ...

Zou het kunnen dat er militaite activiteit is naar aanleiding van de verkiezingen op Sri Lanka? Er werd krasse taal gesproken door de kandidaten las ik hier in de krant.
Ok, ik ben benieuwd naar mijn acommodatie...blijkbaar ligt die een populaire buurt ;-)
Tot later!!

Yep. We 'wonen' op de Negombo's Strip. Links en rechts, restaurants en hotels, guesthouses. Er is een Food City Supermarket, dus je kunt je eten zelf kopen. Het is niet op onze Strip maar een tuk-tuk mag niet meer dan 300 LKR kosten, heen en terug en wachttijd. Overdag. 's Avonds doe ik 100 LKR bij.

Ha, verkiezingen...het was een echte show, het is voorbij. Ze hebben een nieuwe president; de vorige was niet echt geliefd. Nu komt de Paus. Weer een show... if you know what I mean. Toen iemand tegen me zei dat de Paus komt, vroeg ik wat gaat die meebrengen voor het volk ?...ik wacht nog steeds op een antwoord...Het leger is overal aanwezig + politie...ik dacht dat de paus iets met de kerk te maken had...tja, men vergist zich soms. Vandaar de militaire vliegtuigen. De paus heeft waarschijnlijk ook genoeg van slecht weer

Tot mails
Gecko, vanuit een luie zetel

Hi Ives

Ik ben nog niet in geslaagd om tot bij nr. 112 te geraken, maar je kunt foto's vinden van je accommodatie op deze site : www.booking.com ; gewoon de naam van je accommodatie ingeven.

Als het me lukt, dan laat ik je iets weten...

Groetjes
Gecko

Nog iets : informeer je eerst waar overstromingen geweest zijn... of nog steeds zijn, het een serieuze probleem, er zijn doden gevallen ( aardverschuivingen ). Negombo en Anuradhapura zijn veilig.

Ik had daarover gelezen. Twee dagen voordat jij vertrok waren er 100 mensen omgekomen bij een aardverschuiving maar ik dacht dat dit met de moesson regens temaken had. Is februari nog het seizoen van overstromingen?
Anyway...ik heb een deal met de zon...die zal veel van de partij zijn
groet!

Sure enough

Het weer in Sri Lanka kan niemand in vakjes steken : daar waar, normaal gezien, droog weer moest zijn, heb ik alleen regen gehad...en andersom

Tot zondag, in de kou... brrrrrrrrrr !
Gecko

Hi Ives

Nog 7 uren in de tropen, mijn lievelingsklimaat...
Maar ik weet, eens thuis, de volgende reis begint..

Als je in Anuradhapura bent, dan kun je een uitstap maken naar Wilpattu National Park, minder bezocht/bekend, dus minder toeristen.
In Kandy, als je tijd hebt en je longen hevig protesteren tegen luchtbezoedeling, geef hun een portie zuurstof in de Botanische Tuinen in Peradeniya... zeer zeker de moeite waard ( per openbaar vervoer, tuk-tuk of taxi).

Heb je nog vragen...geen erg, het is mijn 'job' en ik doe het enorm graag

Tot mails
Gecko

I'm back, in the real time...wat weer, jong ! Ik mis 30 graden, van 35 naar 4-5 graden...Sri Lanka, waar ben je ?

Tot mails
Gecko

hoi,
ik wil graag vertrekken begin maart, 14 dagen vanuit brussel, tot nu heb ik enkel voorlopig logement geboekt in negombo na aankomst.
mvg stef

Dag Stef!
Join de infomania
Uiteindelijk heb ik dan toch wel een stuk voorbereidingen gedaan. Vooral omdat ik las in mijn reisgids dat februari echt hoogseizoen is en dus accomodatie schaarser is en observation-coaches op de trein soms al een maand op voorhand volgeboekt zijn.
Een traject uitgestippeld aan de hand van mijn Insight Guide over Sri Lanka. Mijn visum geregeld natuurlijk via http://www.eta.gov.lk/slvisa/
Hostels geboekt via hostelbookers.com en hostelworld.com
Mijn vlucht heb ik via govolo.com geboekt.
Treintickets: https://visitsrilankatours.co.uk/train-tickets-1.html

Hoe het daar allemaal mee zal lopen weet ik pas vanaf 15 februari
groet!

Hi Ives en Stef

Nu begint mijn Sri Lanka reis een algemeen imago te krijgen :

* waar toeristen zijn, je kansen om afgepluimd te zijn, zijn groot, zoals overal ter wereld ( daarom vermijd ik ze zo veel als ik kan !, onder andere redenen ); bv., in Hikkaduwa, wou ik Sea Turtle SAnctuary & Research Center bezoeken; een jonge man, een local, komt af en hij wou me de weg wijzen ( want anders, zou ik het niet vinden, zei hij - het was goed aangegeven); eens daar, besef ik dat ik op de verkeerde plaats zat; hij hield vol dat daar is het wat ik zoek, ze hebben zelf een albino schildpad; maar ik hield ook vol dat ik verkeerd zat en foetsie! weg was ik. Hij zei nog dat wat ik zoek, het bestaat niet meer, de tsunami zou de plaats vernield hebben....
Ik ben een koppige reptiel en ik vond de Sanctuary 'all right'; het was vernield maar ze hebben het terug opgebouwd.

Dit is een van de trucs die ze gebruiken om je op een bepaalde plaats te brengen en hun commissie te krijgen. Nooit luisteren naar die kerels - ga zelf zien ! Van toepassing ook op door je gekozen hotel, restaurant, en.

* als je in Negombo de prijzen van de tuk-tuk wilt weten, loop tot bij Hotel Paradise Beach; buiten, hangt een plakkaat met de prijzen van de tuk-tuk's voor verschillende routes; natuurlijk, de prijzen zijn niet voor de locals, maar ze zijn niet 'overpriced' en ze geven je een idee over wat het ongeveer kost een 'ride' naar ... Een taxi van luchthaven tot in Negombo moet NIET meer kosten dan 1 500 LKR ( ong. 10 € ). Er is ook een bus die je brengt van de luchthaven tot in Negombo TOWN en niet tot in Negombo Beach; je kunt van Negombo met de trein tot in Colombo Fort en vandaar verder...Of met de bus.

* de trein...de 3e klas is goed te doen, het verschil tussen de 1e klas en de 3e klas is overwegen waard.

Nog vragen ? stel ze gerust...we kunnen 'praten' in real time, geen verschil meer tussen de Belgische en Sri Lankaanse tijd meer...

Groetjes
Gecko

hoi Gecko,

lees hier op verschillende sites alleen maar negatieve commentaren over het olifantenweeshuis in Puttalam ?
is het dan echt gewoon geldklopperij en show, heb geen zin om dieren tegen hun zin in te zien die vastgeketend een ganse dag toeristen op hun rug nemen voor foto en uiteraard kleine tip .

Hi guys

Een goede en goedkope restaurant in Negombo : Sea Vieuw ( nee, het is niet wat je denkt ! ), 319, Lewis Place. Het is bijna altijd vol, d.w.z. dat het eten lekker en goedkoop is. Ik ben daar gaan eten en het klopt. De eigenaars spreken vlot Engels, het is een Wi-Fi spot ( dat beter werkten dan de Wi-Fi in mijn hotel...). Neem een tafel niet aan de straatkant, als het mogelijk is...anders eet je stof + zware gaslucht = free of charge

Pancake House heeft ook lekker eten en goedkoop...het is niet zo ver van waar je gaat logeren, Ives... 'christelijke' prijzen en super-lekkere pannenkoekjes en proper ( je kunt zien hoe je bestelling klaar gemaakt wordt, wat niet overal het geval is ! ); als je in Azië wilt eten, kijk niet in de keukens...anders eet je nooit meer !

' Cook it, bake it, peel it or forget it ! ' is het overal in Azië van toepassing; als je dit respecteert, wordt je nooit ziek ( ik ben, bv., nooit ziek geweest ).

Jullie Travel Advisor, met veel plezier
Gecko

Hi Stef

Ga niet ! Als je gelukkige olifanten wilt zien, ga ze bezoeken bij hen thuis...in de nationale parken ! Daar zijn ze vrij om te doen en staan waar ze willen.
Ik ga nooit naar de plaatsen waar de dieren mishandeld worden !
Een echte afrader !

Tot mails,
Gecko

Hi guys

Stef, bedankt ! je weet het waarvoor...

Sri Lanka tips - ik moet ze herlezen, aanpassen als het nodig is en plaatsen bij Indiaas Subcontinent forum; daar horen ze te staan...nog 1-2 dagen geduld ( ik ben ermee bezig ).

Tot mails
Gecko, jullie Travel Advisor

Als jullie toch in Kandy zijn, bezoek Tea Museum, waar je alles leert over wat soort thee je moet kopen; weet je het nog niet, vraag het aan de gids; er zijn enorm veel soorten van even veel theeplantages; het wordt moeilijk als je thee wilt kopen; het is een mooi en gezond geschenk van Sri Lanka, het beste geschenk, eigenlijk; de beste thee ter wereld ( en het weegt niet veel, dus minder zorgen aan de in-check balie op de luchthaven ). De weg naar het museum is slecht, maar het is een 'scenic drive'. Een van de oprichters van het museum is Mr. Sene Seneviratne, waar ik per toeval in Kandy gelogeerd heb...Van hem en van zijn echtgenote Krish, heb ik een heleboel geleerd over tea Ze zijn theeplantages eigenaars geweest, nu zijn ze op leeftijd, en ze doen het rustiger aan.

Bv., de thee van Loolecondera Estate - daar is het 'huis' van de Ceylon thee ; Nuwara Eliya thee - zeer zachte thee, het is als de champagne vergelijkt met de Franse wijnen, het is een unieke thee; de Kandy thee is sterk, met veel smaak, het wordt met melk geserveerd; Dimbulla thee is ook goed.

Als je niet alles wilt weten over thee en je vindt het gemakkelijker om in de supermarkten te kopen : Bogawantalawa, Zesta, Dimbulla, en ze zijn niet duur, helemaal niet. Koop ze niet in de duty-free of elders anders...ze worden plots veel duurder

Tot mails
Gecko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...