Hi Ives en Stef
Nu begint mijn Sri Lanka reis een algemeen imago te krijgen :
* waar toeristen zijn, je kansen om afgepluimd te zijn, zijn groot, zoals overal ter wereld ( daarom vermijd ik ze zo veel als ik kan !, onder andere redenen ); bv., in Hikkaduwa, wou ik Sea Turtle SAnctuary & Research Center bezoeken; een jonge man, een local, komt af en hij wou me de weg wijzen ( want anders, zou ik het niet vinden, zei hij - het was goed aangegeven); eens daar, besef ik dat ik op de verkeerde plaats zat; hij hield vol dat daar is het wat ik zoek, ze hebben zelf een albino schildpad; maar ik hield ook vol dat ik verkeerd zat en foetsie! weg was ik. Hij zei nog dat wat ik zoek, het bestaat niet meer, de tsunami zou de plaats vernield hebben....
Ik ben een koppige reptiel en ik vond de Sanctuary 'all right'; het was vernield maar ze hebben het terug opgebouwd.
Dit is een van de trucs die ze gebruiken om je op een bepaalde plaats te brengen en hun commissie te krijgen.
Nooit luisteren naar die kerels - ga zelf zien ! Van toepassing ook op door je gekozen hotel, restaurant, en.
* als je in Negombo de prijzen van de
tuk-tuk wilt weten, loop tot bij Hotel Paradise Beach; buiten, hangt een plakkaat met de prijzen van de
tuk-tuk's voor verschillende routes; natuurlijk, de prijzen zijn niet voor de locals, maar ze zijn niet 'overpriced' en ze geven je een idee over wat het
ongeveer kost een 'ride' naar ... Een taxi van luchthaven tot in Negombo moet NIET meer kosten dan 1 500 LKR ( ong. 10 € ). Er is ook een bus die je brengt van de luchthaven tot in Negombo TOWN en niet tot in Negombo Beach; je kunt van Negombo met de trein tot in Colombo Fort en vandaar verder...Of met de bus.
* de trein...de 3e klas is goed te doen, het verschil tussen de 1e klas en de 3e klas is overwegen waard.
Nog vragen ? stel ze gerust...we kunnen 'praten' in real time, geen verschil meer tussen de Belgische en Sri Lankaanse tijd meer...
Groetjes
Gecko