Sri Lanka zonder veel voorbereiding...?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ives
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede morgen Ives

Het is 08.40 a.m. ( 27 graden in mijn kamer, na 8 uren van hard werken van de A/C)
Ik dacht aan iets anders: de piek van het hoogseizoen is gedaan. Vanaf nu is gemakkelijker om accommodatie te vinden, van alle prijsklasse van $ tot $$$$. 'No worries'( citaat Fred). Hoog seizoen betekent ook hoge temperaturen...je weet wat je te wachten staat ;)

Om het weer hier te volgen, kijk op http://meteo.gov.lk/ ; niet altijd heel juist, maar ten miste heb je een idee... Om de hel te vermijden, sta op vroeg ( rond 0 en als je voelt dat de 'vuur' begint aan je te vreten, ga ergens waar wat koeler is en blijf verscholen tot na 03.00 p.m.

Als ik nog tips/idees 'ergens' vind, laat ik je onmiddellijk weten..:)

Tot mails
Gecko:)

Laatst bewerkt:
Hi Ives

Eens thuis, ga ik alle tips over Sri Lanka op het forum zetten bij het respectievelijk subforum; verder, vindt je nog wat op mijn site www.degecko.be
De tips gaan op het forum geschreven worden vóor je vertrek, specially for you...no joke ! :)

Groetjes ( same place, same country - island )

Goeiemorgen!!
Op dit moment lijken temperaturen boven de dertig graden mij echt zalig want hier is het KOUD!!
De website die je doorgeeft om het weer te bekijken werkt hier niet goed...elke website die op "gov.lk" eindigt doet het hier niet...hopelijk komt dat in orde na het weekend want ik moet m'n ETA nog aanvragen en die website doet het op dit moment ook niet hier.

Dank je, dank je, voor alle tips en alle moeite...ik heb er echt al zin in...nog een goeie maand en off I go!!
groet!!

Hi Ives

Nog iets dat ik vergeten ben :rolleyes: : Bank of Ceylon en Sampath Bank zijn, tot een andere 'ontdekking', de enige banken waar je geld kunt uithalen zonder commissie te betalen ( bij andere banken bedraagt de commissie 200 - 250 LKR ; eens thuis, betaalt je nog eens commissie aan je eigen bank ); informeer je bank vóor je vertrek waar je op vakantie gaat ; om fraude te bestrijden ( miljoenen euro per dag ), heeft Bank Card Company of BCC, besloten om in de risico landen je kaart te blokkeren, zonder je te verwittigen - verschillende keren meegemaakt. Ik heb mijn bank geïnformeerd en toegevoegd : 'gelieve mijn geld niet meer te blokkeren tijdens mijn vakantie !' . Geen problemen gehad.

Groetjes uit mijn kamer waar lekker 31 graden heerst, terwijl de A/C staat op 24 graden C ;)

P.S. - ...en neen, de A/C is niet kapot ! ;)

Dank voor de tips maar de activering van maestro in het buitenland heb ik al laten uitvoeren...geld afhalen zou geen probleem mogen zijn. Ik doe visa mee voor de zekerheid ;) Ik doe ook een voorraadje amerikaanse dollars mee voor alle zekerheid.
mmmmmmm...warmte...zou deugd doen want ik ben de winter hier BEU!!
Hopelijk werkt de site om ETA aan te vragen morgen!
Veel plezier nog daar!!
groeten
Ives

Ives, je hebt de dollars absoluut niet nodig ! De euro's worden overal aanvaard. Laat de dollars vallen...extra bankkosten voor niets...hou je centen voor bv, een lekkere koude Lion Lager ( 250 - 350 LKR in het restaurant), op een terras met zicht op zee...excuseer, op oceaan (y)

Ja, veel plezier kunt je niet noemen als het binnen 30 graden hebt en buiten wil ik echt niet weten hoeveel graden heb ik cadeau ;), de A/C draait al 1 uur op 24 graden...zonder enig succes !

We keep in touch...

Groetjes vanuit de oven

Hi Ives

Als je een juweel wilt kopen, vraagt een garantiecertificaat...nee, het is niet wereldwijd geldig, maar het staat op dat het goud is, hoeveel karaat en het gewicht.
Ja, het is in het Singhalees geschreven, geen erg...ga naar je accommodatie en vraag de eigenaar om het te vertalen. Zeer simpel ! :)

Groetjes uit Hikkaduwa ( het is al 31 graden en het gevoelstemperatuur is eigenlijk 39 gaden, om 10.22 a.m.)
Gecko :)

Hi Ives

Op 11 januari 'verhuis' ik naar Ragama ( niet ver van Negombo ).
Wil je iets weten vóor je aankomst in Negombo ? Laat dan iets weten...ik kan voor je een kijkje nemen en feedback geven.

Gesmolten groetjes :)
Gecko - Hikkaduwa, maar niet lang meer...

Hé, Negombo is waar ik het eerst verblijf! Een dagje of twee op aklimatiseren onder de palmbomen! Ik heb geboekt in het New Negombo Beach Hostel, Lewis Place nr 112...dat zou een kwartiertje rijden van de luchthaven moeten zijn. Ik ga een taxi nemen want ik arriveer om 5u 'smorgens en na 13u onderweg nog openbaar vervoer uitzoeken...begin ik niet aan ;)
Veel plezier daar!!

BTW, de ETA-aanvraag is uiteindelijk gelukt en mijn ETA is approved...dus nu zijn alle belangrijke zaken in orde. Nog een maandje geduld..dat wordt het moeilijkste!
groet!!

Ik ga een kijkje nemen in je gekozen hostel en je krijgt dan mijn feedback, ok ?
Ik vertrek van hier ( Hikkaduwa ) op 11.01. Ik verblijf eigenlijk in Ragama, het is niet ver van Negombo, een daguitstapje ;)

Gesmolten groetjes ( kamertemperatuur 31 graden)

Hi Ives

Blijf positief... Sri Lanka is niet zo moeilijk als je denkt. En trouwens, we kunnen altijd in contact blijven tijdens je reis...virtueel kan ik je volgen en tips geven...zo simpel is het ! :whistle:

Groetjes ( pffffffffff, het is nog maar 27 graden in mijn kamer, om 09.00 a.m.)

Goede morgen, Ives

Hieronder vindt je de feestdagen van februari / begin maart :

- 02 -03.02.- Colombo Nawam Maha Perahera, om 07.00 p.m. ( te vergelijken met Kandy Perahera... amazing ! (y)(y) - niet te missen !
- 03.02 - Nawam Full Moon Pya Day ( public, bank and mercantile holiday );
- 04.02 - National Day ( public, bank and mercantile holiday );
- 17.02 - Maha Sivarathri Day ( public and bank holiday );
- 05.03 - Medin Full Moon Poya Day ( public, bank and mercantile holiday ).

Dit in geval van...geld wisselen, inkopen doen, bezienswaardigheden, en. Maar niet overal en ook niet iedereen respecteert deze vrije dagen. Je weet maar nooit...in elke geval, tijdens deze dagen is drukker dan tijdens een normale dag.
Als ik nog iets bruikbaar voor je reis vind, laat ik het weten.....

Groetjes en tot mails

Laatst bewerkt:
...en, natuurlijk tóch iets vergeten :rolleyes: : om een idee te hebben over etenswaren, ga naar Food City - Cargill's of andere grote supermarkt : de prijzen staan op de producten zelf, aangeduid - Rs ( afkorting van 'rupees' ). Het staat in kleine letters geschreven...Food City vindt je het bijna overal, zeker in Anuradhapura. In Negombo weet ik het nog niet ;)

Hi Ives

Guess what ? Ik ben in Negombo. Ragama was een fout.
Als je info's moet hebben over Negombo, nú is hét moment. Op 17.01, om 09.20 p.m., vlieg ik richting Istanbul.

So, think about...wat info's zou je graag op voorhand weten...

Groetjes uit Negombo Beach ( nog steeds Sri Lanka ;) )

Hallo!

oh maar ik ben vooral van plan om zelf Negombo te ontdekken ;)
Ik wil daar vooral rustig in vakantiestemming komen...wennen aan de temperatuur en de mensen. Iets lekkers eten, lekker thee drinken en in de schaduw van een palmboom zitten en naar de golven van de zee kijken ;)
Maar mijn vlucht komt aan om 5u 's morgens...dus op dat uur van de dag gewoon al mijn hostel vinden dat ik hierboven noemde zal al veel zijn :)
Geniet er daar nog maar goed van hoor...hier is het een graad of zes, af en toe regen en de wind blaast je bijna omver!
groet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan