Sri Lanka zonder veel voorbereiding...?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ives
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Ives en Stef

Een goede smeersel die je ter plaatse kunt vinden en het werkt ! (y);)
Het is verpakt in een geelachtige doos en het heet ' Siddhalepa - Herbal Ayurvedic Balm - The Best Way to Relieve Aches and Pains' - ik heb mijn voet verstuikt ( ik weigerde pertinent welke schoeisel dan ook te dragen !) en een oude vrouw heeft mijn voet ermee ingesmeerd...ha, 's anderendaags was mijn voet zo goed als nieuw;)
Het kost ongeveer 0,50 € voor 50 gram... draag een masker rond je neus...het bevat 'camphor' en het stinkt verschrikkelijk :rolleyes:

Niet geschikt tegen katers ! Of misschien wel, het stank van camphor maakt je razend snel wakker :LOL:

Groetjes
Den Gecko :)

Ik hoop dat je het niet nodig gaat hebben;)...tegen kater(s), het bestaat een magnifieke Engelse poeder die 'Resolve' heet - een zeer aangepaste naam, als je me vraagt...en uit ervaring, kan ik je 'zeggen' dat, nadat je het ingenomen hebt, kunt je verder gaan met feesten...je voelt je als nieuw, echt waar (y):)

Hi Stef

Zie je, daarom neem ik geen soort Westerse medicatie mee...en dit is maar 1 voorbeeld, ik heb nog meer :)
Kijk, als het je interesseert op www.amazon.de of op www.amazon.co.uk ; het kan zijn dat het niet naar België kan verstuurd worden ( dank je, Minister van Volksgezondheid ! (n) ); als je vrienden hebt in NL of D, laat het bij hen versturen...en de rest is een kwestie van...post !

En als je in Sri Lanka bent en je hebt een advies of weet ik veel wat nodig, je weet waar ik ben...op Reisforum ! :D;)

Dag Stef!
Join de infomania ;)
Uiteindelijk heb ik dan toch wel een stuk voorbereidingen gedaan. Vooral omdat ik las in mijn reisgids dat februari echt hoogseizoen is en dus accomodatie schaarser is en observation-coaches op de trein soms al een maand op voorhand volgeboekt zijn.
Een traject uitgestippeld aan de hand van mijn Insight Guide over Sri Lanka. Mijn visum geregeld natuurlijk via http://www.eta.gov.lk/slvisa/
Hostels geboekt via hostelbookers.com en hostelworld.com
Mijn vlucht heb ik via govolo.com geboekt.
Treintickets: https://visitsrilankatours.co.uk/train-tickets-1.html

Hoe het daar allemaal mee zal lopen weet ik pas vanaf 15 februari :)
groet!

Hi Ives

It's getting closer....nog 10 dagen ! (y)

Eigenlijk, wou ik dit 'zeggen' : als je je persoonlijke ;) Travel Advisor nodig hebt, terwijl je ginds bent of hier, in Europa, Gecko staat altijd ter je beschikking...met veeeel plezier zelfs :):)

Moest ik geen bericht meer krijgen, maak de tijd van je leven daar, samen met je 'partner', de zon :)(y) en een fantastische fijne vlucht ! :)

Groetjes
Gecko :)

Dank je wel hoor. En alvast dank voor alle info. Ik heb er veel aan gehad! Mijn smartphone gaat mee dus ik probeer contact te houden als het kan.
Lees ik dat goed dat je daar veelal op blote voeten hebt rondgelopen? En ik die twijfelde of ik mijn bergschoenen zou meedoen... Sandalen zullen wel volstaan dan?
Brrrrr...zag laatst de 'nieuwe' spinnen soort die ontdekt werd op Sri Lanka in 2013...20 cm doorsnede...brrrrrrr...hopelijk wordt ik zo weinig mogelijk geconfronteerd met mijn spinnen fobie. Of mss kan ik niet anders daar dan ze overwinnen, wie weet ;)
Het is aftellen. Ben uit ongeduld alvast mijn rugzak aan het klaarmaken :) :)

Hi Ives

Spinnen zijn niet echt mijn lieveling insecten....nee, resoluut, ik hou niet van spinnen. Geen spoor gezien ...in 10 weken tijd maar ik heb ze ook niet gezocht :D;) Hey, het was in 2013...nu, ofwel zijn ze gegroeid of stijf geworden, m.a.w. een beetje dood. ;)

Als je van plan bent om te hiken, neem je bergschoenen mee...voor de rest sandalen of flip-flops .
Als ik kan en waar ik kan, doe ik geen schoenen aan, ik vind fantastisch om op mijn blote voeten te lopen. Stap ik op een stuk glas of iets anders die mijn voet boort, dan heb ik 2 mogelijkheden : snel in het zeewater ( het ontsmet zeer goed ) of als ik dichter bij mijn accommodatie ben, dan wordt het een verband zoals in de cartoons . :LOL::ROFLMAO:

Neem je smartphone mee maar gebruik een Sri Lankaanse SIM-kaart.

Ik heb nog ong. 50 dagen voor de grote reis - 10 landen, meer dan 10.000 km ; terug - misschien ergens in november 2015. Ik ben nog niet aan mijn bagage begonnen, ik heb nog 3 weken tijd. (y)

Vriend, laat iets horen, dat we weten dat alles ok. is. Ja ? :)

Geniet van je vlucht en een fantastische vakantie toe gewenst !:):)(y)(y)

Groetjes

Hallo,

Ik vertrek half maart 3 weken naar Sri Lanka.
Zie dat jullie altijd een visum (ETA) aanvragen. Is dit niet enkel nodig voor lange rijzen?

Voor de rest, leuke tips ;)

Wij gaan begin van trip booken, maar rest zal denk ik "feeling" zijn. ;)

Hi Ives

Prettige vlucht, geniet van alles...m.a.w. fantastische vakantie toegewenst ! (y):):whistle:

Groetjes

P.S. - vergeet niet dat een back-up hebt :)

Thanks, heb visum al besteld en t'is in orde. ;)

Heb eerste nacht al gebooked in colombo:

Colombo Lavinia Beach Hostel (ervaring mee?)

Zijn aant twijfelen over twee routes:

Eerst van colombo naar Habarana, om zo Sigiriya te bezoeken. Is met trein.
Later kunnen we gemakkelijk met trein naar Batticaloa om van daar de Oost kust te bezoeken.
Van Arugam Bay zouden we dan proberen naar Badula te geraken, om zo daar de streek te verkennen (Kandy, Eliya,..) en zo terug naar Colombo te gaan. Dan hebben we daar nog tijd om zuid kust te doen (tot Galle, Matara,...)
Weet jij of het gemakkelijk is om van de streek van Pottuvil (Arugam Bay) naar Badula/Kandy te geraken?

of

Van colombo naar Kandy (trein), daar streek bezoeken. Om derna pas naar Sigiriya te gaan en de oost kust, om dan terug naar Colombo te gaan.
Maar zie wel dat er geen treinen zijn tss Kandy en Habarana, dus misschien niet beste keuze.

Gaan maar enkele treinen op voorhand booken, same met hostels.Veronderstel dat er wel genoeg mogelijkheden zijn om dit ter paatse te doen?

Thx ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
En nog een twijfel bij nu :)

Of we niet beter eerst logeren in Anuradhapura. En dus van daaruit Sigiriya gaan bezoekne om dan naar Batticaloa te gaan.
Moeilijk kiezen :)

Hi Patrick

Maak je vakantie niet miserabel/ingewikkeld : neem de trein van Colombo Fort tot Anuradhapura ( zeer verspreide stad ); vandaar neem de bus tot Sigiriya; vandaar de bus tot in Kandy. De rit Kandy - Badulla is de mooiste treinrit die ik ooit gezien heb. Ik hou niet van cliché, maar dit is een Must. Van Badulla ga naar Batticaloa en verder naar Arugam Bay. Arugam Bay is geschikt voor surfers.

Nee, ik heb niet in Mount Lavinia gelogeerd, dus...:confused: Vandaar kun je je treintickets gaan kopen in Colombo Fort Station. Neem de trein vanuit Mount Lavinia en je bent in no time in Colombo Fort Station ! (y) En koop gerust je tickets; een tip : controleer goed als de treinnummer, datum, uur en bestemming juist zijn ;) De 1e klas tickets zijn aan de loket 12 te koop, buiten het station.

Als je nog vragen hebt....o_O

Groetjes

A, ik ben iets vergeten:rolleyes: : Kandy is ongeveer een 2e BKK ( Bangkok), als je Bangkok bezocht hebt, weet je wat ik bedoel....luchtbezoedeling is erg, zeer erg (n) en om eraan te ontsnappen, ga en bezoek de Botanische Tuinen...je kunt daar gemakkelijk een dag doorbrengen (y) zeer mooi ! (y)(y)

Thx voor de tip, ziet er inderdaad een goed plan uit :)
Weet je hoe lang de busritten tussen Anuradhapura - Sigiriya en Sigiriya - Kandy ongeveer duren? (weet niet of je ze genomen hebt)
Om beetje te kunnen inplannen hoe lang we waar moeten blijven :)
Is het ook een plan om taxi te pakken tussen die steden? Of is dat overpriced? (las dat taxis normaal zeer goedkoop zijn)

Zag ook dat de trein Kandy - Badulla wel een lange treinrit is. 6 uur +-, kan dat?(lijkt korte afstand met lange tijd) Maar lijkt idd een aanrader!

Dacht misschien dan wel van Bedulla rechtstreeks naar Arugam Bay te gaan. Daar beetje buurt verkennen om pas derna naar Batticaloa te gaan. In Batticaloa zijn ook nachttreinen naar Colombo, perfect natuurlijk :)

Bangkok hebben we idd gedaan, dus zie wat je bedoelt :) Is wel een crazy city :)

PS Nog een zaak? Heb jij gedurende je rit problemen gehad met overbooked treinen?

Ik heb de bus genomen van Anuradhapura tot in Polonnaruwa en van daar de trein tot in Batticaloa. Vreemd, maar ik ben gek op vliegtuigen en treinen :rolleyes:
Van Sigiriya naar Kandy - ong. 3 uren, als ik me niet vergis, wat het ook mogelijk is ;)

Zoals je weet, moet je voor alles hard onderhandelen. Ik heb een Britse koppel tegengekomen die met de tuk-tuk van Hikkaduwa naar Tangalle zijn gekomen voor 5 000 LKR. Ik heb een minivan genomen van Ella tot in Tangalle voor 8 000 LKR. om te omrekenen, klik hier : http://www.xe.com/currencyconverter/nl/

Ja de treinrit is lang omdat de spoorweg kronkelt tussen theeplantages en bergen; dan zie je watervallen, jungle, tientallen tunnels...het is echt magisch ! Ik zou het opnieuw willen doen !
Nee, in de 1e en de 2e klas krijg je een nummer van je zit; de 3e klas...is de 3e klas; ik heb het ook genomen, het kost bijna niets en ik kon paffen ondanks " Smoking Prohibited"...do like the locals do ;)

Als er nog iets is....o_O

Groetjes

Negombo beach is zalig VR een dag of 2, goeie plek om te starten Seetha's Hostel (new negombo beach hostel op hostelworld) is prima. Seetha is super vriendelijk, helpt je met alles en kookt als de beste.
Buy the ticket, take the ride !!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan