Hi Patrick
Als je naar zuiden gaat, vermijd ten alle kosten Tangalle of Tengalle. Er zijn maar een 1 of 4 accommodaties, niet goedkoop. Waarvan 1 ABSOLUUT te vermijden : Ananthaya Beach Resort ; het is een nest van dieven, die op je geld 'jagen'. Er is geen beach hotel ; je moet wat lopen tot aan de beach.
Wat ik van harte aanraad is in Hikkaduwa,' Finlanka'

; als je daar wilt logeren, moet je constant op 'Booking' zoeken als ze plaats hebben. De baas heet Sanjeewa Samarasekara, hij doet alles menselijk voor zijn gasten, een van mijn beste plaatsen waar ik geweest ben; je kunt hem ook mailen :
[email protected] of
[email protected] of bellen 077/306 1068 of 091/227 5366 ; als je daar gaat, zeg tegen hem dat die 2 Belgen die in januari zijn daar geweest, je naar hem gestuurd hebben....je gaat de reactie zien...Toen we afscheid genomen hebben, waren we allemaal zeer emotioneel geworden.
Ik heb daar 2 weken gelogeerd; fantastische mensen, een gigantische ontbijt, rustig en in een hop ben je in de stadje. Via hem hebben we een brommer gehuurd, tegen 1 000 LKR / dag ; goedkoper gaat je het niet vinden.De strand is groot genoeg, je kunt snorkelen, surfen ( niet op Internet,

) en eten wat je wilt; er zijn restaurants voor iedereen, met zicht op zee of niet, Sri Lankaans of international, je kunt immense schildpadden voederen, er zijn winkels als zelf wilt koken...bij Finlanka heb je een minikeuken met alles wat je nodig hebt + een kast van een frigo.
Ik heb op Tripadvisor 10/10 gegeven en het is niet overdreven.
Als ik ooit naar Sri Lanka terug ga, ga ik zeker weten bij hem logeren. Een schat van een mens. Mensen zoals hij is loop je niet veel tegen...

In het oosten ben ik alleen in Batticaloa geweest, een absoluut buiten de toeristische padjes stad. Daar zie je het echte Sri Lanka en hoe de mensen de toeristen kunnen ontvangen...de politie stopt het verkeer om je te laten oversteken !
Dit is het voor nu...als ik nog idees 'vind', stuur ik ze op, zeker weten.
Groetjes
Gecko

Amuseer maar