Tips voor mijn eerste simpele solo-weekend weg ooit

Status
Niet open voor verdere reacties.

luukdr98

New Member
Beste mede reizigers en geintereseerden,

Ik ben een jonge knaap van 24 die in de bloei van zijn leven zit en graag dingen wilt ontdekken en DOEN.

Ik wil al heel lang mijn basis leggen voor mijn eerste kleine solo-weekend ooit in Nederland. Ik heb het gewoon heel erg nodig. Geen groots plannen, puur de eerste ervaring mee maken om er zelfstandig in te worden. En even compleet op mijzelf om balans op te bouwen en mijzelf even terug te vinden.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer als ik begin met zoeken. Er is gewoon teveel. Zoveel plekken, zoveel hotels, zoveel mogelijkheden.

Mijn eisen:

Ik ben eigenlijk van hoe ik mezelf ken té veel eisend en ik wil alles op één plek hebben kwa opties. Veel te fantasierijk.
Ik vind rust en natuur chill en ik zou ook een dag op mijn kamer kunnen zitten, maar ik zou daarna ook de stad in kunnen gaan om volop te gaan shoppen en dingen te ondernemen en te bezoeken. Een boulevard in de buurt om over te lopen zou ik ook heerlijk vinden.

Het hotel hoeft voor mij niet super luxe te zijn, maar ik wil wel mij wel veilig en comfortabel voelen waar ik verblijf.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Ha Luuk.
Voor zo'n weekend zou je zuid limburg kunnen kiezen.
Daar vind je alles wat je nodig hebt en wat je zoekt.
Of het nu mooie natuur is waar je heerlijk kan wandelen
of een bezoek brengen aan een mooie stad als bijv. Maastricht

Ha Luuk.
Voor zo'n weekend zou je zuid limburg kunnen kiezen.
Daar vind je alles wat je nodig hebt en wat je zoekt.
Of het nu mooie natuur is waar je heerlijk kan wandelen
of een bezoek brengen aan een mooie stad als bijv. Maastricht
Hoi John!
Mijn zeer grote dank voor je reactie! Heb jij toevallig daar tips voor een hotelletje? Iets wat aan mijn eisen voldoet? Ik ben wel eens gaan kijken op booking.com, maar ik dacht misschien weet ook wel iets. Uit je reacttie lijkt dat je enig kennis en/of ervaring hebt, haha.

Hey Luuk.
Ja ik heb zeker wel ervaring met mijn solotrips naar Zuid Limburg.
Deze provincie heeft altijd wel mijn voorkeur omdat je door het heuvellandschap
zo lekker makkelijk in de vakantiestemming komt..
Hotelletjes zijn er genoeg te vinden in zuid Limburg.
Maar het blijft toch een persoonlijke keuze waar je graag wilt verblijven.
Het gaat hierin vooral wat je belangrijk vind in comfort en prijs.
In mijn geval kies ik altijd voor een kamer met een max prijs van rond de 50 euro per nacht zonder ontbijt.
Zelf ben ik niet zo'n grote ontbijter dus koop ik dan wel ergens een broodje onderweg.

Hey Luuk.
Ja ik heb zeker wel ervaring met mijn solotrips naar Zuid Limburg.
Deze provincie heeft altijd wel mijn voorkeur omdat je door het heuvellandschap
zo lekker makkelijk in de vakantiestemming komt..
Hotelletjes zijn er genoeg te vinden in zuid Limburg.
Maar het blijft toch een persoonlijke keuze waar je graag wilt verblijven.
Het gaat hierin vooral wat je belangrijk vind in comfort en prijs.
In mijn geval kies ik altijd voor een kamer met een max prijs van rond de 50 euro per nacht zonder ontbijt.
Zelf ben ik niet zo'n grote ontbijter dus koop ik dan wel ergens een broodje onderweg.
Beste John, dankjewel! Je bent fantastisch :)

Graag gedaan Luuk.
Ik wens je veel plezier op je eerste solotrip

Groetjes van John
Beste John,

Nog dankjewel.
Ik had nog een vraagje:

Heb je wat persoonlijke praktische tips voor mij om comfortabel te worden met een solo-routine? Een beetje op de manier hoe ik de dagen toch naar mijn behoefte door maak en ik niet heel beperkt word.

Ik zou bijvoorbeeld niet alleen in een restaurant gaan eten.
En ik ben toch een beetje bang voor de ongemakkelijkheid van het alleen zijn op plekken waar veel mensen samen zijn.

Ik zie graag je reactie tegemoet!

Ha Luuk

In dit geval kan je er misschien beter voor kiezen om de eerste keer samen met een reisgenoot te gaan reizen
die veel ervaring heeft in soloreizen.
Zo kan met iemand samen je eigen beperkingen overwinnen en zo in de toekomst toch een keer een echte solotrip gaan maken.
Ik heb veel ervaring in soloreizen.
Als je wilt kunnen we komend seizoen een keer samen op reis gaan en help ik jou je onzekerheden over een solotrip goed te kunnen managen.

Groeten van John

Ha Luuk

In dit geval kan je er misschien beter voor kiezen om de eerste keer samen met een reisgenoot te gaan reizen
die veel ervaring heeft in soloreizen.
Zo kan met iemand samen je eigen beperkingen overwinnen en zo in de toekomst toch een keer een echte solotrip gaan maken.
Ik heb veel ervaring in soloreizen.
Als je wilt kunnen we komend seizoen een keer samen op reis gaan en help ik jou je onzekerheden over een solotrip goed te kunnen managen.

Groeten van John
Hoi John,

Bedankt voor je aanbod, echter was dit niet het antwoord dat ik gewenst had. Ik ben eerder van plan om mijzelf gewoon in het diepe te gooien en het te ervaren, want het is toch echt de bedoeling dat ik dit zelf ga doen. Tis niet de bedoeling dat ik dit samen met iemand doe en een helpend handje krijg. Dan ga ik het nooit leren.

Want jij hebt toch ook wel je eerste keer alleen ervaren?

Groetjes.

Mijn eerste paar keer heb ik ook met een reisgenoot via internet samen gereist.
Ook ik vond het te spannend om dit voor de eerste keer helemaal alleen te gaan doen.
Mijn ervaring met de eerste keer samen met iemand op reis gaan, is dat je je eigen beperkingen leert kennen.
Bijvoorbeeld alleen in een restaurant aan eten en drinken.
Daar durfde ik ook nooit aan te beginnen.
Maar tijdens onze vakantie toen we eens een avond op ons zelf waren heb ik voor de eerste keer
alleen in een restaurant gegeten.
Sinds die tijd doe ik niet anders meer. Dat heb ik er iig wel van geleerd.
Jou vragen over praktische tips: Blijf gewoon jezelf en doe dingen die je gewoon altijd al leuk heb gevonden
en doe deze dingen op je eerste soloreis ook gewoon.
Ik hoop dat je hier dan wel wat aan hebt.

Hoi Luuk, ik doe geen vakanties alleen want ik kan mijn bed niet missen, maar ik ga wel geregeld dagjes weg met mezelf. Ik woon in een dorpje dus ik pak de hele dag om een andere wereld te ontdekken. Ik jaag wel regelmatig op hotels online puur om te zien hoe het eruit ziet en ik wil zelf ook evt een keer een nacht weg alleen.

1. gaan eten. Ikzelf vind alleen eten in het luxere restaurants zo awkward dat ik het liever niet doe. Ik kies cafes/restaurants uit waar een aanzienlijk deel al alleen zit, zoals de bagels&beans, coffee company etc de studentenhuiskamers. Vuistregel, als er leesvoer ligt in het cafe, kun je er alleen gaan zitten en is het niet ,,raar, dat hoort bij die plek. Grotere steden hebben biebs met cafes erin, zelfde idee. En anders is er altijd de hema of de mac. In de mac geeft niemand een reet om wat dan ook. Je kunt oefenen met alleen eten in een cafe dat oke voelt voor je op vakantie gaat.
2. Pinpoint een centrale plek, zoals het bos waar je een wandelroute weet of een boulevard. Rond die plek op maps kan je kijken wat voor hotels er zitten id directe buurt. Zo kun je door het bos en de bomen een beginpunt hebben voor je gewenste hotel, prijsklasse, reviews. Bijvoorbeeld, boulevard scheveningen wil je naartoe. Op maps tik je in hotels in, zoom in op de boulevard en je kunt verschillende aantikken, je krijgt dan fotos, reviews en een website.
3. Wat centralere plekken, bereikbaar met openbaar vervoer, waar je beetje beeld bij hebt, niet te gottig, kan je mee beginnen. Er is zoveel leuks idd, beter wat dichterbij beginnen. Den Haag heeft stad en strand. Rust en drukte. Bad Bentheim, duitsland is met de trein te bereiken vanuit amsterdam en overijssel. 5 km over de grens met de trein richting berlijn. Heuvels, kasteel, bossen, buitenland op een spuugafstand van NL En mooi hotel aan t plein gelegen (hotel grossfeld) zwembad erbij. Je kan ook een nacht doen evt.
4. Top 5 leukste plekken maken, kijken naar meest leuke, praktisch haalbare, en je krijgt dan wel een idee. En dan ja. Kiezen, regelen, Gewoon gaan! Zien hoe het loopt! Succes!

Hoi Luuk, ik doe geen vakanties alleen want ik kan mijn bed niet missen, maar ik ga wel geregeld dagjes weg met mezelf. Ik woon in een dorpje dus ik pak de hele dag om een andere wereld te ontdekken. Ik jaag wel regelmatig op hotels online puur om te zien hoe het eruit ziet en ik wil zelf ook evt een keer een nacht weg alleen.

1. gaan eten. Ikzelf vind alleen eten in het luxere restaurants zo awkward dat ik het liever niet doe. Ik kies cafes/restaurants uit waar een aanzienlijk deel al alleen zit, zoals de bagels&beans, coffee company etc de studentenhuiskamers. Vuistregel, als er leesvoer ligt in het cafe, kun je er alleen gaan zitten en is het niet ,,raar, dat hoort bij die plek. Grotere steden hebben biebs met cafes erin, zelfde idee. En anders is er altijd de hema of de mac. In de mac geeft niemand een reet om wat dan ook. Je kunt oefenen met alleen eten in een cafe dat oke voelt voor je op vakantie gaat.
2. Pinpoint een centrale plek, zoals het bos waar je een wandelroute weet of een boulevard. Rond die plek op maps kan je kijken wat voor hotels er zitten id directe buurt. Zo kun je door het bos en de bomen een beginpunt hebben voor je gewenste hotel, prijsklasse, reviews. Bijvoorbeeld, boulevard scheveningen wil je naartoe. Op maps tik je in hotels in, zoom in op de boulevard en je kunt verschillende aantikken, je krijgt dan fotos, reviews en een website.
3. Wat centralere plekken, bereikbaar met openbaar vervoer, waar je beetje beeld bij hebt, niet te gottig, kan je mee beginnen. Er is zoveel leuks idd, beter wat dichterbij beginnen. Den Haag heeft stad en strand. Rust en drukte. Bad Bentheim, duitsland is met de trein te bereiken vanuit amsterdam en overijssel. 5 km over de grens met de trein richting berlijn. Heuvels, kasteel, bossen, buitenland op een spuugafstand van NL En mooi hotel aan t plein gelegen (hotel grossfeld) zwembad erbij. Je kan ook een nacht doen evt.
4. Top 5 leukste plekken maken, kijken naar meest leuke, praktisch haalbare, en je krijgt dan wel een idee. En dan ja. Kiezen, regelen, Gewoon gaan! Zien hoe het loopt! Succes!
Oh je bent echt geweldig! Dit is precies wat voor reactie ik zocht!!! Ik ben je zo dankbaar!

Dankjewel man, graag gedaan! Fijn dat je er wat aan hebt en als je iets hebt gevonden en je gaat, toi toi toi en fijne vakantie gewenst alvast! Stoer dat je dit gaat proberen.

Hoi hoi Duimelot!

Ik was een tijdje niet actief meer omdat ik individueel verder de volle zoektocht in ben gegaan, en het is scheveningen geworden!
Heb jij misschien nog wat gouden tips voor daar? Die eetgelegenheden van je had ik al gelezen daar zal ik mij verder in verdiepen. maar verdere tips zijn echt nog zeker welkom!

Groetjes!

Hoi hoi Duimelot!

Ik was een tijdje niet actief meer omdat ik individueel verder de volle zoektocht in ben gegaan, en het is scheveningen geworden!
Heb jij misschien nog wat gouden tips voor daar? Die eetgelegenheden van je had ik al gelezen daar zal ik mij verder in verdiepen. maar verdere tips zijn echt nog zeker welkom!

Groetjes!
Jo! Nee sorry Scheveningen zelf als plek heb ik geen verdere gouden tips. Ik ben twee keer bij de boulevard geweest en het is echt zwaar druk id weekenden en de schoolvakanties. Dus als je dat te vind, beter midweekje dan het pinksterweekend met 33 graden bij wijze van... Je hebt er wel veel hotels natuurlijk, die heb ik ook wel keer bekeken door maps te bekoekeloeren maar heb nooit wat verder geboekt. Den Haag en een groot park zit id buurt, daar kun je kijken maar vd rest... ik dacht dat iemand ooit zei dat er bij Scheveningen een beeldentuin/museum stond, maar kan ook andere stad zijn. Nee heb verder geen tips. Denk wel dat het goed is dat je een keuze hebt kunnen maken voor je plek, dan kom je swso al wel ver. Denk wel dat Scheveningen massaal genoeg is dat het niet opvalt dat je er ,,alleen,, bent (als je dat beetje spannend vind) maar wel weer mooi door het strand erbij. Moet goedkomen. Succes met de rest vd zoektocht!

Hoi hoi Duimelot!

Groetjes!
Toch even snel blik geworpen op maps, het beelden aan zee museum zit daar inderdaad en wat verderop in den Haag zit het Escher museum, die maakte die surrealistische en optische illusies, van paleizen en tuinen die ondersteboven en door elkaar heen lijken te lopen, als je hem googlet komt ie wellicht bekend voor. Das alles dat ik weet v nu.

Jo! Nee sorry Scheveningen zelf als plek heb ik geen verdere gouden tips. Ik ben twee keer bij de boulevard geweest en het is echt zwaar druk id weekenden en de schoolvakanties. Dus als je dat te vind, beter midweekje dan het pinksterweekend met 33 graden bij wijze van... Je hebt er wel veel hotels natuurlijk, die heb ik ook wel keer bekeken door maps te bekoekeloeren maar heb nooit wat verder geboekt. Den Haag en een groot park zit id buurt, daar kun je kijken maar vd rest... ik dacht dat iemand ooit zei dat er bij Scheveningen een beeldentuin/museum stond, maar kan ook andere stad zijn. Nee heb verder geen tips. Denk wel dat het goed is dat je een keuze hebt kunnen maken voor je plek, dan kom je swso al wel ver. Denk wel dat Scheveningen massaal genoeg is dat het niet opvalt dat je er ,,alleen,, bent (als je dat beetje spannend vind) maar wel weer mooi door het strand erbij. Moet goedkomen. Succes met de rest vd zoektocht!
Hey!

Bedankt voor je zeer waardevolle reactie! Voor mij is het super goed dat ik de knoop heb doorgehakt ja! Ik wilde dit al heel lang en van uitstellen en blijven rondzwemmen word ik mentaal niet goed. Ik heb de zondag en de maandag uitgekozen, want zaterdag betaal je gewoon €200 minimaal voor 1 nacht en dat is absurd. Ik heb nu rond de €100 betaald. Maar ook wel logisch hoor.. je zit wel aan Scheveningen.

Ik heb een Ibis hotel vlak bij de kust, dus ik vind dat wel een grote flex, en het word prachtig weer! Ik wilde goed aanpakken voor de eerst keer en mezelf comfort stellen met een goed hotel. Word gewoon puur genieten haha. Ik ben wel een beetje bang dat ik meer stress ga krijgen dan dat ik er ga genieten omdat het hele totaalpakket voor mij de eerste keer alleen word, dus misschien ga ik eerder om wat comfort te zoeken en uitleg te vragen etc(ook dat vind ik spannend).

Verder ga ik er gewoon voor, mijn voornamelijke redenen zijn: ik wil dit gewoon zelfstandig leren en ik moet er gewooon echt uit. Dingen doen zonder dat ik afhankelijk ben op het wachten op neppe vrienden. En even uit de aura van thuis gaan, ik zit daar altijd tussen zelfde muren!

Ohja: ik zag je berichtje nog over die kunsten en optische illlusies, heel vet!

Wie weet tot snel weer op het forum!(ik denk dat ik hier nog wel een paar keer aanwezig ben haha!)

Groetjes,

Luuk

Hey!

Bedankt voor je zeer waardevolle reactie! Voor mij is het super goed dat ik de knoop heb doorgehakt ja! Ik wilde dit al heel lang en van uitstellen en blijven rondzwemmen word ik mentaal niet goed. Ik heb de zondag en de maandag uitgekozen, want zaterdag betaal je gewoon €200 minimaal voor 1 nacht en dat is absurd. Ik heb nu rond de €100 betaald. Maar ook wel logisch hoor.. je zit wel aan Scheveningen.

Ik heb een Ibis hotel vlak bij de kust, dus ik vind dat wel een grote flex, en het word prachtig weer! Ik wilde goed aanpakken voor de eerst keer en mezelf comfort stellen met een goed hotel. Word gewoon puur genieten haha. Ik ben wel een beetje bang dat ik meer stress ga krijgen dan dat ik er ga genieten omdat het hele totaalpakket voor mij de eerste keer alleen word, dus misschien ga ik eerder om wat comfort te zoeken en uitleg te vragen etc(ook dat vind ik spannend).

Verder ga ik er gewoon voor, mijn voornamelijke redenen zijn: ik wil dit gewoon zelfstandig leren en ik moet er gewooon echt uit. Dingen doen zonder dat ik afhankelijk ben op het wachten op neppe vrienden. En even uit de aura van thuis gaan, ik zit daar altijd tussen zelfde muren!

Ohja: ik zag je berichtje nog over die kunsten en optische illlusies, heel vet!

Wie weet tot snel weer op het forum!(ik denk dat ik hier nog wel een paar keer aanwezig ben haha!)

Groetjes,

Luuk
Klinkt goed allemaal en groot gelijk dat je ertussen uit wil. Ik ga ook dezelfde redenen dagjes weg. In het begin is het altijd eerst wel even stressen natuurlijk maar gwn doorpakken idd! Fijne vakantie gewenst!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan