Ik ga in het voorjaar van 2024 (maart) één tot twee weken naar Tokyo.
Helaas willen/kunnen mijn vrouw en kinderen niet mee. Het lijkt me wel veel leuker om samen met iemand (of iemanden) de Japanse cultuur en natuur te verkennen (o.a. winkels, musea, anime, tempels, parken, eten, drinken). Ik ben zelf 52, leeftijd maakt mij verder niet uit. Ik ben wel van plan flinke stukken te gaan lopen om zo Tokyo te verkennen, ook buiten de meer toeristische plekken. Ik spreek een beetje Japans (en ben nog aan het leren).
Een dagdeel zou er zo uit kunnen zien (met dank aan ChatCPT):
Morning: Tsukiji Outer Market and Hamarikyu Gardens
Helaas willen/kunnen mijn vrouw en kinderen niet mee. Het lijkt me wel veel leuker om samen met iemand (of iemanden) de Japanse cultuur en natuur te verkennen (o.a. winkels, musea, anime, tempels, parken, eten, drinken). Ik ben zelf 52, leeftijd maakt mij verder niet uit. Ik ben wel van plan flinke stukken te gaan lopen om zo Tokyo te verkennen, ook buiten de meer toeristische plekken. Ik spreek een beetje Japans (en ben nog aan het leren).
Een dagdeel zou er zo uit kunnen zien (met dank aan ChatCPT):
Morning: Tsukiji Outer Market and Hamarikyu Gardens
- Start at Tsukiji Outer Market:
- Explore the market for fresh seafood, sushi, and other Japanese delicacies.
- Enjoy a traditional Japanese breakfast at one of the local eateries.
- Hamarikyu Gardens:
- Take a leisurely stroll to Hamarikyu Gardens, a traditional Japanese garden with ponds, cherry blossoms (seasonal), and tea houses.
- Experience a peaceful environment in the heart of the city.
- Asakusa and Nakamise Street:
- Head to Asakusa and visit Nakamise Street leading to Senso-ji Temple.
- Browse through the various shops selling traditional goods and souvenirs.
- Senso-ji Temple:
- Explore Senso-ji, Tokyo's oldest temple. Don't forget to check out the Thunder Gate and the large red lantern.
- Lunch in Asakusa:
- Enjoy lunch in one of the local restaurants offering traditional Japanese cuisine.