Trans Mongolië Express september 2011

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tupelo Honey

New Member
Hallo!!

Voor mij staat het al vast. Begin september vertrek ik met de Trans Mongolië Express.

Ik zou deze trip bij Tiara boeken...na lang zoeken lijken zij mij één van de beteren qua prijs/kwaliteit. Natuurlijk zit je op de trein steeds met een éénpersoonskamertoeslag die toch vrij hoog is, vandaar dat het misschien een optie kan zijn om dit met twee te boeken.

Ik zou op 5 september de trein nemen vanuit Moskou, met vervolgens een stop in Irkoetsk en dan in Ulanbaator, waar ik toch iets langer zal verblijven dan wat het startpakket van Tiara aanbiedt.

Ik ben een vrouw van 27. Ben jij net zoals mij op zoek naar een reispartner tot in Mongolië/Peking om zo wat kosten te besparen (en met twee is ook altijd veel leuker uiteraard), laat het mij snel weten want ik zou graag heel binnenkort mijn reis boeken.

Groeten

Hallo Tupelo,

waarschijnlijk een beetje een late reactie,
maar ik wou eens horen of je reeds hebt geboekt?
mij zelf interesseert deze reis ook,
lijkt me een prachtige ervaring te zijn
maar zoek net als jij iemand als gezelschap,
dus mocht je het om eender welke reden
het boeken zou hebben uitgesteld laat me dan weten

Groeten

als je de prijs te hoog vind kan je ook de reis zelf organiseren, dit is stukken goedkoper, maar natuurlijk wel iets lastiger en alleen is natuurlijk ook niet zo gezellig als met meer

afhankelijk hoelang je gaat zou ik ook aanraden om st-petersburg er bij te nemen

als je in irkoetsk bent, maak dan ook eens een uitstap naar het baikal meer, zeker de moeite waard

bestaat er soms een site waar je onafhankelijk tickets kan boeken voor de treinen?
ik vrees anders te lange wacht tijden en eveneens de onzekerheid
om een ticket te boeken.
heb jij de reis alleen ondernomen?

Sint-petersburg heb ik eerder bezocht en is prachtig,
is ook de trigger waarom ik meer van Rusland zou willen zien

wie zin zou hebben in deze reis mijn email is [email protected]

tickets kun je op de site van rzd.ru boeken, dit is de officiële site van de spoorwegen in rusland, let wel op, het is in het russies (maar er is een engels deel bij)

je kan ook tickets kopen op andere sites, maar die tickets zijn tot 5 keer duurder. gewoon even googlen

tickets terplaatse kopen is ook een oplossing, de wachtrijen vallen mee (gemiddeld een half uurtje wachten voor je aan de beurt bent, moskou mss iets langer) neem best wel iemand mee die russies spreekt.
de onzekerheid die je hebt is onterecht, idd soms is een trein volzet, maar een upgrade kopen is vaak even duur als een ticket vooraf kopen via een site. tevens is het vaak niet erg om een trein later te nemen, zeker niet als je deel trajecten neemt, omdat er dan meerdere treinen zijn die dat (deel)traject doen.

LET OP: tickets zijn pas 45 dagen voor vertrek beschikbaar (als ik mij niet vergis), sites die ze eerder aanbieden kunnen geen garantie geven dat deze trein ook werkelijk op die dag en dat tijdstip vertrekt

ik had de reis zelf georganiseerd met een mede reiziger en het was supper goed bevallen, wij hadden (behalve de vliegtickets en de meeste slaapplaatsen) alles terplaatse geregeld, de trein tickets en enkele slaapplaatsen, dit valt goed te doen, maar er dient wel rekening mee gehouden te worden dat de meeste naast russies enkel russies spreken, wij konden ons dus enkel verstaanbaar maken met een woordenboekje en gebaren

nog een tip, zoek een trein ticket op op het internet en probeer deze te kennen, ze maken weinig of geen fouten bij de spoordienst en ze zijn ook heel behulpzaam, maar het is toch makkelijk om de juiste wagen en slaap plaats/bank te vinden en vooral heel erg handig om te weten waneer je trein vertrekt, op moskou tijd of op lokale tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan