Travel mate (M/V) gezocht, 3-tal weken gaan rondtrekken, mei 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi avonturier(-ster),

Het idee is er om eind april/begin mei, een drie-tal weken te gaan rondtrekken. De bestemming is er nog niet :), het reisgezelschap evenmin ;).
Het gekende fenomeen (vrienden in relatie, geen tijd, kindjes, ...) doet me hier belanden.
Ik zou heel graag richting Mexico, of Peru trekken, of de Westkust van de VS, oftewel richting Afrika, en dan denk ik aan Namibië, Kenia, ...
Azië heeft de laatste jaren de grootste indruk op me nagelaten, maar nu wil ik andere oorden opzoeken!

Wie hetzelfde plan in dezelfde periode heeft, laat je gerust horen. Locatie is nog bespreekbaar, wel in de trend van 'low-budget' reizen, met een minimum aan comfort.

Ikzelf woon in de regio Gent.

Privé- of publieke berichten welkom ;-).

Greetz... :cool:

Hey avonturierster,

Ik zit in zowat dezelfde situatie als jij. Verlof aangevraagd van eind april tot 23 mei en nu op zoek naar een reisplan. Bij wat vrienden gepolst, maar tot nog toe geen succes wegens uiteenlopende redenen. Dus nu is de optie om alleen te vertrekken, of hier eens kijken om een partner in crime te vinden.

Mijn eerste idee was een roadtrip in de US, maakt niet uit welk deel want ik heb tot nu toe enkel New York gezien. De Westcoast was het eerste gedacht. Enkele Aziatische landen waren ook mogelijk, maar daar heb je al wat ervaringen opgedaan zie ik.

Mocht je dus nog op zoek zijn naar een reisgenoot ben ik zeker geïnteresseerd :)

Groetjes

Nicky

Hey Nicky,

Ik ga met een vriendin naar Mexico van 28/4 t.e.m. 23/5. Er hebben zich al een aantal geïnteresseerden gemeld om mee te gaan, waaronder ook Travel girl, en we zijn van plan om binnenkort eens met zijn allen af te spreken. Als je ook interesse hebt, mag je altijd iets laten weten :).

Hmm, Mexico heb ik nog niet gezien, dus kan wel interessant zijn. Laat maar weten wanneer jullie samenkomen dan doe ik m'n best om er ook te zijn :)

Ik prefereer toch om met twee er op uit te trekken, bij nader inzien... Dus nog steeds op zoek naar een mede-reisgenootje ! Voorkeur van landen : Namibië, Suriname, Mexico, Canada, Westkust VS.

mijn voorstel: :-)

Hallo,
ik zoek medereizigers om met een (waterski)boot van België naar de Zwarte Zee te gaan, via de kanalen en rivieren van

Europa. Het zal een combinatie van roadtrip (over water) en trekking worden (slapen wil ik zoveel mogelijk in iglotentjes

doen).
Vertrek april 2012, aankomst ?.
Ik ben meer een natuur-mens dan een grote steden mens, maar het is de afwisseling die ook net zo veel goed zal doen. Ik

zoek niet noodzakelijk iemand om de hele reis mee te gaan.
Ik houd van goed eten en drinken. Ik speel graag pool in een kroegje. Als ik een berg zie, vind ik het altijd een goed idee

naar de top ervan te klimmen of wandelen. Alle sporten op en in het water houd ik van. Ik vind het heerlijk mijn omgeving

te exploreren. Net zo goed geniet ik van heerlijk niks doen ;-)
Ik heb ook een thread gestart, die je terugvind via mijn profiel
Je kan me ook bellen voor meer informatie op +32 476 37 57 51
http://www.facebook.com/pages/Captain-Sunset/199067310162721
groetjes, peter

Hallo iedereen!

Om te bevestigen dat ik mijn 'reismaatje' gevonden heb :-).

Echter, tips voor Peru/Bolivië (bezienswaardigheden, routes, goedkope vliegtickets...) mogen jullie gerust ook sturen, want dit wordt in de maand mei onze bestemming !

Als er hier nog avonturiers te vinden zijn, die van low-budget reizen houden, en zelf alles willen organiseren : laat jullie maar horen .... door omstandigheden gaat de geplande reis niet door.

Nog steeds op zoek naar reisgezelschap dus ;)

Als er hier nog avonturiers te vinden zijn, die van low-budget reizen houden, en zelf alles willen organiseren : laat jullie maar horen .... door omstandigheden gaat de geplande reis niet door.

Nog steeds op zoek naar reisgezelschap dus ;)

Hey Travel girl,

ik zou ook heel graag naar Afrika gaan. Ik moet wel tijdens het bouwverlof (laatste 2 weken juli, eerste 2 augustus) gaan, dus ben niet echt flexibel qua periode. Momenteel ben ik nog steeds aan het uitdokteren of ik er financieel geraak (heb net appartement gekocht) om die periode naar Uganda te gaan. Het verblijf zelf zou low budget zijn, bij een gastgezin, waar ik ook zou helpen als vrijwilliger (heel uiteenlopende projecten). Maar ik zou het ook graag combineren met een aantal uitstapjes, zo wil ik zeker en vast op gorilla tracking en de natuurpracht daar (bron van de nijl, watervallen, ...) zien. En samen met het vliegticket en de nodige vaccinaties komt dit toch op zo'n 1500 euro.

Mocht dit je leuk lijken, laat je het maar weten :)

Groeten

ik zou ook graag naar die oorden gaan (afrika of mexico (maya's), asia,...

low budget uiteraard, zeker niet tijdens het bouwverlof

met 1500euro zou ik zeker kunnen leven, alleen heb ik daar nog geen trip naar Africa voor gevonden (georganiseerd)

ik zou ook graag naar die oorden gaan (afrika of mexico (maya's), asia,...

low budget uiteraard, zeker niet tijdens het bouwverlof

met 1500euro zou ik zeker kunnen leven, alleen heb ik daar nog geen trip naar Africa voor gevonden (georganiseerd)

Het is geen georganiseerde trip Alien. Verblijf bij een lokale familie, waar ik vrijwilligershulp zou doen.

Vliegticket: ongeveer €700
Verblijf: $350 (voor een maand)
Vaccinaties: ongeveer €400
Gorilla tracking: hopelijk €150 en niet duurder (sterk afhankelijk ter plaatse)

Groeten!

dat is een goedkoop verblijf, ik heb een tijdje gezocht voor vrijwilligerswerk maar het kost altijd zoveel. Ook de vaccinaties zijn prijzig :mad: precies.

Ja de verblijven via die internationale organisaties zijn meestal heel erg duur. Veel van dat geld gaat dan naar het behoud van die organisaties. Ik zou via een lokale organisatie willen gaan, waarvan het geld ook voor 100% besteed wordt aan de projecten.

Het verblijf is dan inderdaad heel goedkoop, maar je moet natuurlijk ook geen luxe verwachten.

En da's waar die vaccinaties zijn ook erg duur hé. Maar er zijn er nogal wat nodig om naar Oeganda te gaan. Malariapillen, inentingen tegen hepatitis A en B, tegen gele koorts, ...

Volgende week heb ik een weekje congé, en dan wil ik mijn beslissing nemen. Kan sowieso niet langer wachten, want die inentingen moeten dringend beginnen.

Mexico

Hey !

Daarnet een vlucht gevonden voor 399 EUR naar Mexico, via Brussel :
vertrek 11/05 terug op 26/05 .....
Nog niets geboekt, maar het aantal plaatsen zijn beperkt!
De maand mei is ook een ideale periode om naar ginder af te reizen.

Iemand interesse? Route kunnen we zelf nog uitstippelen ..... Liefst iemand die avontuurlijk ingesteld is, en niet hele dagen aan een zwembad wil liggen
;-).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan