Vraag: inchecken op TGV en dan met vliegtuig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HannesBr

Member
In september trek ik naar Amerika. Het ticket van KLM omvat zowel de TGV naar Parijs-Charles de Gaulle als het vliegtuigticket naar Los Angeles. Nu vroeg ik me af hoe lang op voorhand het aan te raden is om in Brussel-Zuid aanwezig te zijn?

Voor op Zaventem te vertrekken richting Amerika neem ik meestal 3 uur op voorhand en voor Europa 1,5-2 uur op voorhand, maar nu is het de eerste keer dat ik eerst de TGV moet nemen met een ticket waar alles in zit.

Volgende vraag is dan ook of ik direct kan inchecken voor het volledig traject of niet? En hoe het gaat met de bagage?

De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik van verschillende mensen, verschillende antwoorden hoor. Dus graag had 'k eens gehoord van iemand die dit effectief al op deze manier gedaan heeft, hoe dit in zijn werk gaat?

Hi Hannes
Op de site van TGV ( www.tgv-europe.be )staat om hoe laat op voorhand moet je in Brussel - Zuid zijn...je bagage neem je gewoon met je mee.
Je gaat inchecken alleen voor je treintraject. In CDG gaat je inchecken voor je vliegtuigreis.
Dus, 3 uren voor incheck in CDG + ...uren voor TGV, dan weet je welke TGV moet je nemen, om niets te missen en op tijd te zijn.
Nog vragen ? Graag, geen probleem.:smile:
Groetjes
Gecko

P.S. Voor "Eurostar", bv, moet je 20' op voorhand inchecken...

Laatst bewerkt:
Dat is het hem net: Het is de bedoeling om in te checken in Brussel Zuid voor zowel de tgv als voor het vliegtuig. KLM heeft namelijk het volledige traject geregeld en verkocht als 1 ticket. Als het ware is de tgv-reis dus een eerste deel van de vliegtuigreis met ahw een overstap in Parijs.
Voor deze overstap is minder dan 2 uur voorzien, aldus is het de bedoeling om in te checken voor het volledige traject in Brussel-Zuid. Ik vroeg me af of iemand dit al gedaan heeft ooit en mij wat meer info kan geven hierover.

Dat is het hem net: Het is de bedoeling om in te checken in Brussel Zuid voor zowel de tgv als voor het vliegtuig. KLM heeft namelijk het volledige traject geregeld en verkocht als 1 ticket. Als het ware is de tgv-reis dus een eerste deel van de vliegtuigreis met ahw een overstap in Parijs.
Voor deze overstap is minder dan 2 uur voorzien, aldus is het de bedoeling om in te checken voor het volledige traject in Brussel-Zuid. Ik vroeg me af of iemand dit al gedaan heeft ooit en mij wat meer info kan geven hierover.

Hi Hannes
Ik begrijp je probleem niet; de TGV stopt in CDG...als je denkt dat je niet voldoende tijd hebt, neem een trein vroeger...:confused:
Is er nog iets dat ik je ermee kan helpen ?
Groetjes
Gecko

P.S. Ik heb de "Eurostar" en de TGV gebruikt. Nooit problemen gehad.

Inderdaad, dat zou ik ook doen mochten het twee aparte tickets zijn, maar dat zijn het niet. Het tgv traject is deel van het vliegtuigticket en zo vastgelegd door klm. Vandaar de vraag hoe vroeg ik voor de tgv moet zijn om reeds in brussel zuid in te checken voor de volledige reis.

Misschien heeft iemand anders dit al gedaan en kan die me meer vertellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan