Waar wil je NIET op vakantie gaan ? En waarom?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gecko
  • Startdatum Startdatum

Waar wil je NIET op vakantie gaan ? En waarom ?

• * Europa;

Stemmen: 0 0.0%
  • * Azie;

• * Noord-Amerika;

• * Zuid-Amerika;

• Totaal aantal stemmers
    2
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gecko

Well-Known Member
1 Augustus...nieuwe start en een nieuwe peiling...en laat de zon maar schijnen !:smile:

Dus,

* Europa;
* Afrika;
* Azië;
* Noord-Amerika;
* Zuid-Amerika;

Meteen een heel continent uitsluiten is er misschien lichtjes over maar Afrika in het algemeen niet. Maar daarnaast zijn er nog tal van (populaire) vakantie oorden waar ik niet door morele en/of politieke redenen heen ga of wil gaan.

Ja, Rahx, ik weet het, maar ik kon moeilijk 5 of 10 plaatsen noemen op de aardbol waar de echte toeristen, zoals we allemaal, leden van dit forum, NIET willen gaan.
Dus ik wachtte om een discussie te starten over hoe en waarom NIET.
Dan is het ook gemakkelijk voor mij om geen weetjes over die plaatsen te posten.
Zie je...
Groetjes:smile:
Gecko

P.S. Trouwens, waar is je stem ?!

Er staat maar 1 vote en dat ben ik, ben jij het niet vergeten?

Afrika is niet een plaats waar ik als toerist zou heen gaan, heeft vooral met de situatie te maken.
Gevolgd door India en USA. Daarnaast tal van landen in het midden oosten in het genre als Bahrein, Dubai, Azerbeidzjan,...

Uitleggen waarom is zinloos, ofwel zie je de rode draad door die landen ofwel niet. Misschien is de USA wel verrassend voor velen.

ik kies voor afrika, omdat er in een 3de wereld continent nu niet echt iets te beleven valt voor een toerist.

buiten zuid-afrika of een safari dan, voor de rest heeft afrika nieveel te bieden vind ik persoonlijk.

Jongens, ik ga volgend jaar voor de 2de keer naar VSA; waarom ? omwille van de natuurparken en de wilde natuur die je nergens anders ter wereld te zien krijgt. De rest interesseert mij totaal niet, ik ga om de natuur te bewonderen : Yellowstone, De Rocky Mountains ( die ik wou eerst bezoeken in Canada, on VSA te vermijden, maar de prijzen van tickets en de rest viel geweldig tegen ! ), de Grand Teton National Park, Olympia N.P., Mount Rainier, Glacier N.P. en andere "scenic drives".

En wat Afrika betreft, ik ben ook geen grote fan van. Ok, ik heb Egypte bezocht en Kenya en Gambia, maar buiten Zuid-Afrika, moet ik diep nadenken waar zou ik nog willen gaan. De onrust in bepaalde regio's houdt mij niet tegen om te reizen waar ik wil, integendeel, juist dan ga ik op reis want alles wordt goedkoop : tickets, accommodatie, enz.

Waar ik niet lang zou blijven ? Het is Antarctica, geweldig mooi maar veel te koud voor een reptiel. Boven 40C kunnen we nog praten over warmte en vochtigheid, en de zeewater temperatuur moet niet onder 27 C zijn ! Anders kan ik niet snorkelen ! Het is gewoon te koud !!

Bedankt voor jullie reacties, op deze manier kan ik mijn collega's kennen en geen idioten posten op het forum plakken...

Groetjes:smile:
Gecko

Ik wil juist wel naar Afrika. Denk dat je een veel te eenzijdig beeld hebt als je denkt dat er buiten de safari's niks te beleven valt voor een toerist. Of het hangt er van af welk soort toerist je bent. Ben zelf in Egypte en Zuid-Afrika geweest maar wil net graag naar centraal Afrika waar het toerisme veel minder ontwikkeld is.

Voorlopig is er maar 1 land in de wereld waarvan ik denk "daar hoef ik nooit naartoe" en dat is Griekenland. Spreekt me absoluut niet meer aan sinds ik es naar Kreta ben geweest. Ik weet ook wel dat ik me niet kan baseren op 1 eiland om het hele land te beoordelen maar het trekt me echt niet meer aan. Voor de rest wil ik overal naartoe.

Ja, sorry Lise, ik ben ook 3 keer in Afrika geweest (Egypte, Kenya, Gambia), maar nooit op safari geweest en ik sta ook niet te springen om te gaan...je leert enorm veel van de locals en ze zijn super-vriendelijk, maar hun leven en de economische situatie maakt me zwaar depressief....omdat ik bewust ben dat ik niets kan veranderen !

Griekenland interesseert me omwille van hun zeer oude cultuur, ik heb veel over gelezen en ik al hun goden met naam en de "job " dat ze deden :smile:

Midden-Oosten, daar twijfel ik sterk : Israël ( nooit zal ik naartoe gaan, het is mijn enige manier om te protesteren over veel aspecten van hun binnenlands- en buitenlandse politiek !), om maar een te noemen; onlangs is Syrie ook plaats genomen bij Israël.
Jordanie, in tegendeel, staat hoog, bovenaan.

Maar de wereld is enorm groot en we leven zo weinig....

Afrika mag dan wel een heel mooi continent zijn met uiteenlopende streken maar ik voel me niet geroepen om daar de toerist uit de hangen. Mocht ik in dergelijk levensomstandigheden leven en ik zou een toerist zien rondlopen, ge zult rap op't spit hangen. Er is teveel leed om eventjes den dikke toerist uit te hangen.

Ja gecko, in de USA zijn natuurparken om jaloers op te zijn maar sommigen dingen kan ik al sinds van mijn geboorte niet uitstaan, zoals Ingrid Lieten. En ik denk dat ik niet de enigste met anti-amerikaanse gevoelens. En ik blijf bij mijn principes ook al betekent dat in mijn eigen voet schieten. Maar er zijn plaatsen genoeg om te bezoeken.

Ik begrijp wat je bedoelt over de toerist uithangen in landen met veel armoede, maar ik denk nog altijd dat het van je eigen houding af hangt of je over komt als "de dikke toerist" of niet.

Ook al leven mensen in 'primitievere' omstandigheden, ze zijn vaak fier op hun land en dus ook blij wanneer je hun land wilt komen bezoeken. Denk dat je als toerist meer negatieve gevoelens oproept in landen waar de kloof tussen arm en rijk groot is, zoals bvb Brazilië of Zuid-Afrika.

Ja, Rahx, ik ben volledig met je akkoord wat de Amerikanen betreft en hun attitude t.o.v. de hele wereld. Misschien ga ik nog een keer om New Orleans te bezoeken en naar jazz te luisteren ( gespeeld door "Niggers", nietwaar?! ); zoals ze jazz kunnen spelen, kan het niemand...en ik hoop dat ik, op een zondag, naar de mis kan gaan, om naar de echte gospel te luisteren ( ik had deze gelegenheid in San Francisco, maar ik durfde niet ...stom van mij en ik heb nu nog altijd spijt van !). En dan het zal de allerlaatste keer zijn wat VSA betreft.
Volgend jaar gaan we de Rocky's bezoeken en de parken rondom; wat ik absoluut niet kan verdragen is de "Native Americans" sluiten in 'reservaties' en dit breekt mijn hart...het is HUN land...f*****g bastards !

En ja, Lise, je heb ook gelijk, het hangt van je attitude af hoe je bekeken wordt...3 keer naar Afrika geweest, geen spijt, natuurlijk, want ik denk dat niemand beseft wat de mensen daar allemaal weten; 1 keer ben ik ziek geweest en na de dokter's bezoek (van de schip), was ik 's avonds, dezelfde dag, op het dek een pint gaan drinken met een Belgische koppel. Dan in Gambia is mijn schoonvader ziek gevallen; een glas baobabsap en alles was in orde gekomen.
Sinds Egypte, neem ik praktisch geen medicatie meer mee; simpel reden : onze medicatie is niet geschikt voor de microben en bacteriën van daar. Met een simpel glas "whatever", ben je genezen; ja, ik geloof in hun "primitieve " geneeskunde; ik heb 2 keer gezien hoe snel en fantastisch het werkt !

Maar hoe dan ook, een blanke blijft een blanke en dan zien ze een 'bank' op twee benen...

Sorry, fijne collega's, maar ik kan zeer moeilijk tegen onrecht !
Groetjes:frown:
Gecko

Laatst bewerkt:
Voorlopig is er maar 1 land in de wereld waarvan ik denk "daar hoef ik nooit naartoe" en dat is Griekenland. Spreekt me absoluut niet meer aan sinds ik es naar Kreta ben geweest. Ik weet ook wel dat ik me niet kan baseren op 1 eiland om het hele land te beoordelen maar het trekt me echt niet meer aan. Voor de rest wil ik overal naartoe.

Lise, dan ben jij duidelijk nog nooit naar Santorini geweest..
by far het mooiste eiland ter wereld (of toch zeker in de top 3)

Awel, Senturio, NU is HET moment om verder Griekenland te verkennen, overal lage prijzen, goedkoop en lekker eten, cultuur alom...
Met ongeveer 1 000 euro (vliegtuigtickets,accommodatie, auto huren in Heraklion-op de luchthaven, parking op Zaventem voor 14 dagen gaan) gaan we 2 weken van Kreta profiteren...ik kijk allang naar uit; in mijn reisplanning voor....jaar, staat een eilandhopping ook, in Griekenland, natuurlijk.
Kreta, here we come !:smile:

Awel, Senturio, NU is HET moment om verder Griekenland te verkennen, overal lage prijzen, goedkoop en lekker eten, cultuur alom...
Met ongeveer 1 000 euro (vliegtuigtickets,accommodatie, auto huren in Heraklion-op de luchthaven, parking op Zaventem voor 14 dagen gaan) gaan we 2 weken van Kreta profiteren...ik kijk allang naar uit; in mijn reisplanning voor....jaar, staat een eilandhopping ook, in Griekenland, natuurlijk.
Kreta, here we come !:smile:

Ik ben vorig jaar naar kreta geweest (Rethymnon) :)
is best wel een mooi eiland, en ik denk met een auto valt het goed te doen..
wij hadden geen auto gehuurd en gewoon wat trips gedaan van het hotel uit..
btw de dagtrip naar Santorini is duur (dacht 120€), maar is ZEKER een aanrader...

Nu ken ik Kreta goed genoeg voor iemand die 3 keer geweest is; Rethymnon heb ik ook bezocht...gezellig stadje...zo gezellig dat ik ga die opnieuw bezoeken; ik weet niet als je weet, maar ik regel alles zelf met de hulp van...mijn laptop. Het komt niemand of niets tussen mij en mijn vakantie.
Dus het budget om alles te regelen valt mee, denk ik, en als ik naar Santorini ( ik heb foto's gezien en wat erover gelezen) wil, ga ik zeker naar toe of naar de dichtbij zijnde eiland ( met de ferry, welteverstaan, en de auto).
Griekenland blijft voor me een onuitputtelijk bron van alles : cultuur, culinair ( ik lust alleen het Griekse eten en geen chique restaurant! ), natuur, rust, weer, 'scenic roads', noem het maar...
Dat de toeristen Griekenland juist nu links laten liggen, het is een bewijs dat men de wereld niet weet bezoeken op de juiste tijd...tja, er zijn allerlei soorten mensen... :confused:

P.S. Als ik niet op "reisforum" te vinden ben, dan ben ik bij de buren, de "travboard" site...

Probleem van deze pol is dat ik eigenlijk alles wel wil zien, alle landen van de wereld of toch voor zo ver ik kan komen. Helaas ontbreekt de optie, ik wil alle landen / werelddelen zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan