Weekje wandelen (ergens in Europa, eind oktober)!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reislust

New Member
Dag allemaal! Ik zou graag eind oktober een dag of 5-7 willen wandelen terwijl ik word omringd door mooie natuur! Qua gebied heb ik niet echt een voorkeur, al wil ik al een tijdje naar Schotland. Andere opties zijn bijvoorbeeld Oostenrijk, Zwitserland of noord-Italië. Ik zit te denken aan (stukken van) een bekende wandelroute, zoals de Great Glen Way in Schotland. Afhankelijk van de locatie en in overleg is overnachten in een tent, B&B of hotel mogelijk. Ik slaap eigenlijk overal wel goed, dus pas ik me graag aan een ander of de omstandigheden aan. Vervoer kan wat mij betreft per trein, mijn auto of evt. vliegtuig (naar Schotland vliegen is betaalbaar in deze periode).

Iets over mezelf: ik ben 36 (m), woon samen met mijn vriendin, ben redelijk sportief maar geen absolute hike-expert of iets dergelijks. Wel heb ik ervaring met meerdaagse wandeltochten. Het buiten zijn en genieten van de omgeving zijn voor mij de belangrijkste redenen om erop uit te gaan. Daarnaast zoek ik het liefst een goede afwisseling van in- en ontspanning. Na een lange wandeling zou het leuk zijn om 's avonds ergens te eten, een drankje of (kaart)spel te doen. Of dat kan, is ook afhankelijk van de locatie, het type overnachting en of een ander daar na een wandeldag nog op zit te wachten natuurlijk!

Hoewel ik prima in m'n eentje kan gaan, vindt mijn omgeving het wel een fijn idee als ik samen met iemand loop. Vandaar dat ik iemand zoek die enthousiast wordt van het bovenstaande, ook geniet van het buiten zijn en qua interesses en sportiviteit een beetje overeenkomt. Dat laatste is vooral handig voor het looptempo en de afstanden per dag die we allebei leuk genoeg moeten vinden. We zouden bijv. eerst een dagje in NL of de Ardennen kunnen wandelen/hiken om te kijken of het klikt.

Ik ben benieuwd of iemand ongeveer hetzelfde zoekt!

Hey reislust,
Je voorstel spreekt me wel aan. Ik hou erg van wandelen en net als jij niet echt een 'hiker'. Ik heb wel vaker een wandelvakantie gedaan in het buitenland. Onder andere een stuk van het Southwest Coast path in Cornwall en in de Marokkaanse Atlas. Maar de laatste tijd vooral een dagje wandelen.
Het lijkt me leuk om dit najaar nog even weg te zijn, omdat andere vakantieplannen dit jaar in het water gevallen zijn. Als je het ziet zitten kunnen we wellicht even afspreken of onze ideeen op één lijn liggen.
Groet,
Maurice (41)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan