Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Zoek alle nodige info,tips voor 1e Backpacking trip naar Thailand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartman86

Member
Hallo,

Ik zou graag de nodige tips,adviezen willen horen,krijgen hoe of wat,waar je moet op letten of hebben om zo een trip waar te maken

ik heb een 18dagen trip in (Eind aug-Sept 2015) Azie in gedachten,alleen.. of met geluk met nog andere persoon(nen),is 1000-1200 euro genoeg?incl vliegtickets (+/- 500-550eu)
hoe creeer je zo een route?

Alle tips,adviezen zijn welkom
Bart

Hi Bart

Gelukkig Nieuwjaar 2015 en nog heel veel reizen !

Nu, eerst, waar wil je in Thailand gaan ? Wat interesseert je het meest ? Heb je je vliegtuigticket al ?

Groetjes uit Hikkaduwa (Sri Lanka)
Gecko

Laatst bewerkt:
hallo Gecko,

Nu dit licht moeilijk uit te leggen
Ik ben nog maar pas op het idee gekomen een trip te doen,ik dacht te gaan voor ongeveer 4weken rondtrekken,met budget rond 1500,is dit ok?zag dat vlucht prijzen varieren tussen 439euro(Brussel-Bangkok)-550euro
wens het mooiste,interessantse,wat je echt moet gezien te hebben te zien in thailand,Avontuurlijk, dus neen ik heb nog geen enkel idee waar ik zou moeten beginnen,maar tips routes zijn welkom
ik zie graag natuur,alsook grote stad,cultuur,,toeristische trekpleisters alsook andere kant, lokale boeren platteland,het moet onvergetelijk zijn & wil veel zien,,,
Ik las ook dat nationale vluchten redelijk goedkoop zijn (Bangkok-Phuket 28euro) dit lijkt dan zeker mogelijk om paar vluchten te nemen voor iedere hoek of bijna te zien van thailand
Betreft mijn Tickets,ik moet nog goedkeuring krijgen van werk voor vakantie (30aug tot +-27sept) begin Februarie zou ik >Vliegtickets kunnen kopen of raad je anders aan?
greets,
Bart

Hi Bart

Op dit moment liggen de prijzen voor BKK zeer goed.

Als ik thuis ben ( 18.01 ) heb ik mijn bibliotheek bij de hand. En dan kan ik je tips en trajecten maken, volgens je interesses. Dus, nog 9 dagen geduld en het komt goed in orde.

Je kunt geld sparen.. i.p.v. binnenlandse luchten te nemen, boek een slaapplaats in een trein...veel goedkoper.

Groetjes ( voorlopig nog in Hikkaduwa - Sri Lanka)
Gecko

Hi Bart

Kijk bij Connections, Book & Pay Vroegboekactie, vluchten Thailand vanaf 379 €.

Tot mails
Gecko

Hallo Gecko,
Hartelijk bedankt,ik wacht met plezier nog wel tot je terug thuis bent
Kijk er naar uit , uw advies,tips te horen
idd heb ik hier en daar juist gehoord dat nachtbussen,treinen goedkoper zijn win je geld mee,geen overnachting te zoeken,en je ziet nog iets van het landschap
ik heb via skyscanner mooi prijsje gevonden : 437 Euro, maar niet goedkoper gevonden via connection :S
Tot soon
Groeten
Bart

Hi Bart

Als de mooie prijsje all-in is, twijfel niet langer...direct kopen...het is idd een zeer goede prijs. Proficiat !

Ik ga je niet vergeten, ik heb je bestemming in mijn agenda opgeschreven. Beloofd !

Groetjes ( nog 1 dag in Hikkaduwa )
Gecko

Zeer graag gedaan , Bart. Morgen 'verhuis' ik naar Ragama, 17 km van de luchthaven verwijderd. En zo sluit ik mijn bezoek af. Om 10 weken later opnieuw te vertrekken... de Balkan en alle 10 landen. Daarna word ik terug 'braaf' Tegen november of zo..

Tot mails
Gecko

Neen, niet echt, maar nu is hét moment om alle landen van de Balkan te zien...de prijzen in Slovenië gaan stilaan concurreren met die van Oostenrijk; Kroatië volgt Slovenië van dichtbij, Kosovo is niet echt goedkoop te noemen... het is de laatste goedkope trein . Langer wachten betekent meer betalen en dan kun je alle 10 landen niet meer bezoeken wegens...te duur !

Maar ik blijf op het forum, omdat in de Balkan heb ik max. 2 uren verschil, gemakkelijker om 'aanwezig' te blijven

Hallo Gecko,
Hoe meer ik lees van Backpacking,hoe meer ideen er me opkomen,hoe moeilijker het word ! lol
Wat ik wel zoek als "route" is 'Meeting the lokals' , niets waar Massa volk,Toerisme is, mooie plekken opzoeken waar je niet de stress hebt van massa volk,waar je kunt genieten van wat je ziet,evengoed een wandeltrip met rugzak door jungle,velden naar volgende lokatie (vissersdorpen waar geen kat is,voorbij te wandelen vb )stappen (ook niet 100km stappen ^^ ) maar korte etapes,anders met bus
ik las dat Noord thailand veel natuur-reservaten,jungle, bevat , dit zou me bevallen,ik wil mijn verblijf daar niet "plannen met etapes volgens datum" want weet ook dat er wat kan veranderen,maar wil mooie dinges bezoeken,maar toch weten waar ik me naartoe moet richten
Ik moet juist zien dat ik vertrek vanuit Bangkok & terug eindig in Bangkok. tenzij dat je mooier of interessanter voorstel hebt , Bangkok-Hanoi?
Keuze is groot :S ga moeten kiezen lol

Groeten
Bart

Hi Bart

Ragama is niets, maar absoluut niets...een agglomeratie in een andere agglomeratie die ook in een andere agglomeratie ligt
Dus nu ben ik in Negombo Beach, even rusten voor het vertrek terug naar België. Eens thuis, begin ik met de voorbereiding van de volgende reis en dan ben ik weer weg...

Nu, 'Thailand like a local' :

https://www.i-likelocal.com/

http://www.thailandtips.info/

en veeeeeeeeeel meer.....kijk in onze Directory ( het is van alles over Thailand te vinden ) en Media voor video's.
Alleen in de Directory zoeken gaat voldoende tijd in beslag nemen....als je klaar bent met doorzoeken, ben ik thuis.

Ik ben in het noorden van Thailand geweest en je kunt bv., bij een of andere stam logeren en samen met hen leven...een idee, onder andere. Ik ga voor je verschillende trajecten maken en je kiest wat je het meest aanspreekt...zo denk ik dat voor je het gemakkelijkste is.

Wat denk je ?

Groetjes uit Negombo Beach ( Sri Lanka, nog steeds ... )
Gecko

Da klinkt super, je ervaring bij een stam,en heb interessante dinges gelezen via link local,voor 3/4 euro kan je al dagje met locals meeleven,

Alsook kun jij je mening geven van deze 2 voorbeeld routes,ik weet niet of ze doenbaar zijn in 4weken(mischien 5w) maar wil gewoon weten ^^
Ik heb hierbij een gewoon 2 routes als voorbeeld(enkel uit nieuwschierigheid)
Route 1 ,Start : Bangkok =>Luang Pra Bang(Laos) => Pak Beng(laos) => Chiang Mai =>Bangkok
Route 2 , Start: Bangkok => Vientiane(laos) => Vang Vieng(laos) => Chiang Mai => Bangkok

Is zo een route mogelijk in 4weken?
dacht telkens gedachte van vertrekken naar 1e Punt maar hoe?dat is juist het avontuur

Ik ben nieuwschierig naar je gedacht alsook je voorstellen

Groeten,Bart

Hi Bart

Als je toch van Bangkok wilt vertrekken, neem de trein tot Chiang Mai ; verken het noorden van Thailand ( ik heb geen kaart bij om je daar een traject te maken; van het noorden ga in 'cruise' maken op Mekong ( ongelofelijk mooi ! - zelf gedaan ) en op deze manier bereik je Luang Prabang; verder met de bus naar Vang Vieng en ook met de bus verder naar Vientiane; van daar terug naar Thailand via Nong Khai ( een bezoek aan de park vol met mooie en grote beelden is ook een aanrader - ook bezocht, thuis heb ik de juiste benaming, zelf bezocht, mooie natuur - . En van Nong Khai kun je de bus / trein (?) nemen terug naar Bangkok.

Het is zeker te doen op 4-5 weken; de 'cruise' op Mekong duurt 2 dagen omdat het is verboden 's nachts te varen wegens zeer gevaarlijk. Neem een gewone boot ( de 'speed boats ' zijn berucht voor hun dodelijke ongevallen ), andere backpackers doen het ook.

In het noorden van Thailand er is een niet-toeristische route - ik moet mijn kaart hebben - maar nog 5 dagen geduld en ik heb alles wat ik nodig heb + een betere connectie voor mijn laptop .

Groetjes uit Negombo Beach, 20 km van de luchthaven
Gecko

Hi Bart

Nog iets voor je : [DLMURL]http://www.guidedbyalocal.com/thailand[/DLMURL]

Enjoy !

Groetjes van de Indische Oceaan
Gecko

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...