Zoek reisgenoten: trektocht / avontuur / duiken / ...

• Onderwerp starter Onderwerp starter DM7151
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DM7151

Guest
Hallo!

Ineens sta je daar: je bent single, je vrienden hebben geen tijd (meer) om te reizen want ze zitten veelal met kinderen. Zelf heb je enorm veel zin en de mogelijkheid om nieuwe horizonten te verkennen, maar ... liever niet alleen. Herkenbaar?

Over mezelf: ik ben een prille dertiger (32), woonachtig in regio Brugge. Op de teller staan tot nog toe (veel te) weinig reizen. Ieder jaar het voornemen om hier verandering in te brengen; bij een terugblik op het jaar blijkt dat voornemen heel relatief te zijn geweest. Vandaar dat ik nu eens heel actief op zoek ga naar reisgenoten. Voor verschillende bestemmingen, voor verschillende reisdoelen, voor alle seizoenen.

Hierbij enkele ideeën waarmee ik speel:

trektocht
Met tent en rugzak enkele dagen de heerlijke wildernis in, welk seizoen het ook is. Totnogtoe waren de Belgische en Franse Ardennen aan de beurt; ik kijk graag vooruit naar bv. Vogezen, Wicklow Way, Zweden, ... Dichtbij beginnen, steeds verder gaan.

duiken
Al een aantal jaar ben ik Open Water Diver. Ik wil absoluut tijd vrijmaken om voor Advanced te gaan, en om regelmatig te gaan duiken, zowel in België/Nederland als ook eens iets exotischer. Nog mensen die aan een cursus denken? Buddy's voor onze contreien, of een duikreis(je): altijd welkom.

avontuur
Een gewoon ogende reis een avontuurlijke touch geven, is het doel. Ik wil bv. graag met de rugzak naar de luchthaven trekken en paar dagen weg, vlucht kiezen uit last-minutes die beschikbaar zijn (maar alléén zo naar de luchthaven stappen, daar heb ik het lef nog niet voor).
Een tijd geleden deed ik een canyoning-initiatie in de Ardennen; top om eens te doen. Ook wil ik bv. ooit eens paragliden, een valschermsprong maken, verre reizen, back to basic reizen, mag low-budget, en ga zo maar door.

Het is vooral mijn bedoeling om de comfortzone steeds uit te breiden. Berekende risico's neem ik ook graag. Ik ben geen kamikaze-piloot, maar mij zul je nooit zien op een georganiseerde toeristische busreis.

Klinkt mijn omschrijving iets of wat bekend in de oren? Wil je ook de wereld rondom je intrekken maar is solo geen optie? Zin om naast de platgetreden paden te gaan wandelen? Dan zitten we misschien wel op dezelfde lijn!

Laat zeker iets van je horen, stuur me gerust een bericht of reageer even op deze post.
Ik wil in 2014 vaak vanonder de kerktoren vandaan; enige dat me ontbreekt zijn reisgenoten (en het lef om solo te gaan reizen).
In elk geval: bedankt voor het lezen van mijn oproep, en ik hoor graag van jullie!

Avontuurlijke groet,
Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

Ik ben een 32 man uit Oostende.

Ik zag je berichtje waarbij je aangaf dat je graag een avontuurlijke reis zou willen doen.
Ik herken mijn situatie een beetje in je berichtje.
Ik zoek nog een reisgenoot voor 2014. Een groep is zelf nog leuker.
Ik kan flexibel vakantie nemen, dus ik kan buiten de schoolvakanties gaan.

Ik had al een paar zaken in gedachten. Meestal zijn het reizen voor +/- 1 maand.
Het zijn maar ideën, maar het is zeker niet beperkt tot deze lijst. ik sta open voor andere voorstellen.

Thailand/laos/cambodja => Joker heeft hierover een mooi parcour (zie hun website). Voor het avontuurlijke aspect kan je in Laos zeker een paar zaken doen (vb. met een gids in een grot al wadend in snelstromende water)
Nepal => Veel hicking. Nochal koud uiteraard. Je kan er ook heel wat avontuurlijke sporten beoefenen zoals paragliding.
Spanje => een weekje canyoning gecombineerd met enkele weken een wandelroute.

Als je geïnteresseerd bent, voeg je me maar toe in facebook (PM mij maar voor mijn contactgegevens). Aangezien we niet zo ver van elkaar wonen, kunnen we altijd eens afspreken om verder te bespreken.

mvg,

Kevin

Hej,

Ik ben Johan, 21 jaar (8/1/14 word ik 22) en ik had het plan om deze zomer rond te trekken.
Ik ben een onervaren "backpacker" maar sinds ik 1 jaar ben kampeer ik dus kan ik wel zeggen dat ik daar ervaring mee heb.

Nu over mijn plan voor deze zomer ik had in gedachten een goedkope vlucht naar boedapest te nemen en dan al wandelend langst het balletonmeer te gaan richting zagreb(kroatie) en dan naar porec(kroatie) waar mijn reis dan ook zou eindigen omdat mijn famillie daar dan kampeert.
Ik had graag ergens in mei vertrokken, maar alleen zie ik dit niet zitten, helemaal niet omdat het de eerste keer zou zijn.
Ik weet ook niet of dit avontuurlijk genoeg is voor u/jullie maar je maakt het zo avontuurlijk als je zelf wilt denk ik dan.
Het is ook niet de bedoeling om alle dagen te wandelen, daarom vertrek ik vrij vroeg zodat ik 2 maanden de tijd heb om er te geraken.
En aan het balleton meer is er vanalles te doen en er zijn ook goedkope campings. In Hongarije mag je in principe niet vrij kamperen maar overal waar ik lees is het wel gedoogd (een moeilijk woord dat ze gebruiken) maar als je het achterlaat zoals je het vond en niet te dicht bij de weg staat denk ik wel dat het geen probleem is, nu eens de grnes met croatie over weet ik niet of er nog veel bos is, zover heb ik nog niet gekeken omdat ja alleen begin ik er niet aan en ik denk met u ervaring en mijn enthousiasme zou het wel moeten lukken.

Ja, ik weet het en dat is misschien raar dat ik reageer op u ik ben maar 21-22 jaar en u een prille dertiger maar als het klikt dan klikt het denk ik altijd, dus als je intresse hebt stuur me een mailtje, ik woon in het antwerpse maar beschik over een auto en kan hier ook makkelijk op de trein voor eens een babbel te doen.

Ik hoop iets te horen.

Mvg Johan

Hey,

Ik ben een 32 man uit Oostende.

Ik zag je berichtje waarbij je aangaf dat je graag een avontuurlijke reis zou willen doen.
Ik herken mijn situatie een beetje in je berichtje.
Ik zoek nog een reisgenoot voor 2014. Een groep is zelf nog leuker.
Ik kan flexibel vakantie nemen, dus ik kan buiten de schoolvakanties gaan.

Ik had al een paar zaken in gedachten. Meestal zijn het reizen voor +/- 1 maand.
Het zijn maar ideën, maar het is zeker niet beperkt tot deze lijst. ik sta open voor andere voorstellen.

Thailand/laos/cambodja => Joker heeft hierover een mooi parcour (zie hun website). Voor het avontuurlijke aspect kan je in Laos zeker een paar zaken doen (vb. met een gids in een grot al wadend in snelstromende water)
Nepal => Veel hicking. Nochal koud uiteraard. Je kan er ook heel wat avontuurlijke sporten beoefenen zoals paragliding.
Spanje => een weekje canyoning gecombineerd met enkele weken een wandelroute.

Als je geïnteresseerd bent, voeg je me maar toe in facebook (PM mij maar voor mijn contactgegevens). Aangezien we niet zo ver van elkaar wonen, kunnen we altijd eens afspreken om verder te bespreken.

mvg,

Kevin

Hoi Kevin,

Bedankt voor je bericht.
Een groepje zou ik inderdaad wel willen vormen; buiten de schoolvakanties is ook geen probleem voor mij.
Zal ook even een bericht sturen dan.

Groeten,
Bart

Hej,

Ik ben Johan, 21 jaar (8/1/14 word ik 22) en ik had het plan om deze zomer rond te trekken.
Ik ben een onervaren "backpacker" maar sinds ik 1 jaar ben kampeer ik dus kan ik wel zeggen dat ik daar ervaring mee heb.

Nu over mijn plan voor deze zomer ik had in gedachten een goedkope vlucht naar boedapest te nemen en dan al wandelend langst het balletonmeer te gaan richting zagreb(kroatie) en dan naar porec(kroatie) waar mijn reis dan ook zou eindigen omdat mijn famillie daar dan kampeert.
Ik had graag ergens in mei vertrokken, maar alleen zie ik dit niet zitten, helemaal niet omdat het de eerste keer zou zijn.
Ik weet ook niet of dit avontuurlijk genoeg is voor u/jullie maar je maakt het zo avontuurlijk als je zelf wilt denk ik dan.
Het is ook niet de bedoeling om alle dagen te wandelen, daarom vertrek ik vrij vroeg zodat ik 2 maanden de tijd heb om er te geraken.
En aan het balleton meer is er vanalles te doen en er zijn ook goedkope campings. In Hongarije mag je in principe niet vrij kamperen maar overal waar ik lees is het wel gedoogd (een moeilijk woord dat ze gebruiken) maar als je het achterlaat zoals je het vond en niet te dicht bij de weg staat denk ik wel dat het geen probleem is, nu eens de grnes met croatie over weet ik niet of er nog veel bos is, zover heb ik nog niet gekeken omdat ja alleen begin ik er niet aan en ik denk met u ervaring en mijn enthousiasme zou het wel moeten lukken.

Ja, ik weet het en dat is misschien raar dat ik reageer op u ik ben maar 21-22 jaar en u een prille dertiger maar als het klikt dan klikt het denk ik altijd, dus als je intresse hebt stuur me een mailtje, ik woon in het antwerpse maar beschik over een auto en kan hier ook makkelijk op de trein voor eens een babbel te doen.

Ik hoop iets te horen.

Mvg Johan

Dag Johan,

Bedankt voor je reactie!
Twee maanden aan een stuk kan ik momenteel niet maken. Maar mocht je ook enthousiast zijn voor een kortere periode, wie weet. Ben je gebonden aan vakantieperiodes?

Groeten,
Bart

Hej,

Ik ben niet direkt verbonden aan schoolvakanties, erna is altijd goedkoper denk ik...
Ben je geinterreseerd in een reisje richting Spanje ? 5 daagjes surfen daar camperen en kampvuren (klinkt scouts achtig maar is suuuuper gezellig haha)

Grtz Johan

Hey Bart,

Ik zie het ook volledig zitten.
Ik heb ook niet zodanig veel ervaring met reizen.
Reizen dat ik al gedaan heb: Jordanië (met vrienden), Spanje (alleen), USA (naar familie), Costa Rica (naar familie).

Persoonlijk zie ik een groep zeker zitten. Ik ben zelf al met een paar vrienden op reis gegaan (4-tal personen) en dat viel geweldig mee.

Een korte vakantie is ook mogelijk.
On top of my mind (andere mogelijkheden ook mogelijk)
- Canyoning in de Pyreneën : http://www.canyoning.be/canyoning.html
- Wandeltoch door Spanje (de volledige route duurt een maand, maar je kan natuurlijk inkorten): http://caminodesantiago.consumer.es/los-caminos-de-santiago/via-de-la-plata
- Slovenië heb je ook een zeer leuk natuurgebied waar je veel avontuurlijke zaken kan doen: http://wikitravel.org/en/Triglav_National_Park
...

Hallo!

Ineens sta je daar: je bent single, je vrienden hebben geen tijd (meer) om te reizen want ze zitten veelal met kinderen. Zelf heb je enorm veel zin en de mogelijkheid om nieuwe horizonten te verkennen, maar ... liever niet alleen. Herkenbaar?

Over mezelf: ik ben een prille dertiger (32), woonachtig in regio Brugge. Op de teller staan tot nog toe (veel te) weinig reizen. Ieder jaar het voornemen om hier verandering in te brengen; bij een terugblik op het jaar blijkt dat voornemen heel relatief te zijn geweest. Vandaar dat ik nu eens heel actief op zoek ga naar reisgenoten. Voor verschillende bestemmingen, voor verschillende reisdoelen, voor alle seizoenen.

trektocht
Met tent en rugzak enkele dagen de heerlijke wildernis in, welk seizoen het ook is. Totnogtoe waren de Belgische en Franse Ardennen aan de beurt; ik kijk graag vooruit naar bv. Vogezen, Wicklow Way, Zweden, ... Dichtbij beginnen, steeds verder gaan.

duiken
Al een aantal jaar ben ik Open Water Diver. Ik wil absoluut tijd vrijmaken om voor Advanced te gaan, en om regelmatig te gaan duiken, zowel in België/Nederland als ook eens iets exotischer. Nog mensen die aan een cursus denken? Buddy's voor onze contreien, of een duikreis(je): altijd welkom.

avontuur
Een gewoon ogende reis een avontuurlijke touch geven, is het doel. Ik wil bv. graag met de rugzak naar de luchthaven trekken en paar dagen weg, vlucht kiezen uit last-minutes die beschikbaar zijn (maar alléén zo naar de luchthaven stappen, daar heb ik het lef nog niet voor).
Een tijd geleden deed ik een canyoning-initiatie in de Ardennen; top om eens te doen. Ook wil ik bv. ooit eens paragliden, een valschermsprong maken, verre reizen, back to basic reizen, mag low-budget, en ga zo maar door.

Het is vooral mijn bedoeling om de comfortzone steeds uit te breiden. Berekende risico's neem ik ook graag. Ik ben geen kamikaze-piloot, maar mij zul je nooit zien op een georganiseerde toeristische busreis.

Klinkt mijn omschrijving iets of wat bekend in de oren? Wil je ook de wereld rondom je intrekken maar is solo geen optie? Zin om naast de platgetreden paden te gaan wandelen? Dan zitten we misschien wel op dezelfde lijn!

Laat zeker iets van je horen, stuur me gerust een bericht of reageer even op deze post.
Ik wil in 2014 vaak vanonder de kerktoren vandaan; enige dat me ontbreekt zijn reisgenoten (en het lef om solo te gaan reizen).
In elk geval: bedankt voor het lezen van mijn oproep, en ik hoor graag van jullie!

Avontuurlijke groet,
Bart

Hallo,

jouw omschrijvingen klinken me ergens bekend in de oren.
Ik ben een jonge vrouw van 28 uit de Antwerpse kempen en voor dit jaar nog op zoek naar één / enkele reisgenoten voor een avontuurlijke reis.
Vorige jaren wist ik mijn verlof zodanig op te delen dat er telkens één avontuurlijke groepsreis en één zelf georganiseerde reis op het programma stonden. Voor dit jaar ben ik nog druk aan het rondkijken, waarbij ik dan ook op dit forum en jouw bericht terechtkwam.

Iets meer over mijn interesses en hoe ik een reis het liefst zie:

Trekking: zowel te voet alsook met de fiets of wagen, dit dan afgewisseld met stevige staptochten of andere avontuurlijke activiteiten.

Kamperen / eenvoudig overnachten: met het tentje erop uittrekken, 's avonds op de camping gezellig aan het kampvuur of in het wild kamperen en stilletjes luisteren naar de geluiden om je heen.

Natuur: het liefst van al vertoef ik in de natuur. Af en toe een dorpje of stadje; fijn, maar dat hoeft niet al te lang te zijn voor mij. Contact met de plaatselijke bevolking vind ik dan wel weer heel belangrijk. En ik ben dol op fotograferen, dus; af en toe eens stil blijven staan en turen door dat fototoestel voor de "ideale" foto zit er wel dik in...

Waaraan ik voor dit jaar zoal dacht:
autotrektocht door Noorwegen afgewisseld met één of meerdaagse rugzak trekking(s), gletsjertocht, elandensafari,...
fietstocht in Scandinavië of naar de Middellandse Zee
fotografiereis

Maar eigenlijk staan alle mogelijkheden nog wagewijd open.
Helaas ben ik wel beperkt in mijn verlofperiodes; namelijk de 1ste 2 weken van juni en de 2de en 3de week van september

Laar maar iets weten!
Groetjes,
Tanja.

Hi Bart
De goedkoopste plaats om te duiken en je gewenste certificaat te krijgen is Koh Tao ( Thailand) ; de cursus kost $300 , plus gratis accommodatie.
Gewoon ter info.

Groetjes
Gecko:)

Hallo!

trektocht

duiken

avontuur

Avontuurlijke groet,
Bart

Hey Bart en andere reisfreaks,

Ik ben 35, grafisch ontwerper en ik plan eind april te reisen naar de U.S. om zo naar boven te trekken richting Canada. Als de tijd het mij toelaat zou ik willen terugkeren via Ijsland. Ik heb hetzelfde probleem als Bart, ik kijk er enorm naar uit maar alleen is maar alleen. Ik wou wat gaan bezinnen en tot mezelf komen, wat lezen, de avonturier uithangen, lokale bevolking leren kennen,...

Als er iemand geinteresseerd is in een van deze drie bestemmingen. Laat gerust iets horen!

groeten,
Anthony.

Hey Bart, en andere

Je omschrijving komt overeen met mijn situatie.

Ik ben een 32 jarige alleenstaande vader (co ouderschap). De liefde voor mijn zoontje staat bovenaan maar eens om de zoveel weekends en voor twee weken in augustus. Wil ik zo avontuurlijk te werk gaan. Er staan nu al een roadtrip door Scandinavië, een kanotocht door Zweden en een aantal Survival tochten door franse en Belgische Ardennen op mijn palmares. Allemaal onder eigen regie zal ik maar zeggen. Ik heb een aantal Survival en navigatie cursussen achter de rug en kan dus redelijk mijn plan trekken in de wildernis maar elk jaar opnieuw is het lastig om volk te vinden. Dus als iemand tijd heeft de tweede en derde week van augustus 2014. Liefst Zweden maar ik luister naar alle voorstellen

Groeten Jeroen

Voor een trektocht ben ik altijd te vinden, dus indien je hiervoor nog mensen zoekt, dan stel ik mij kandidaat ;-) Grtz Andy

Hallo iedereen,

Barts omschrijving klinkt ook voor mij heel bekend in de oren. Ik wil heel graag een stuk van de wereld zien en dat liefst naast de platgetreden paden.
Ik ben 34 en woon in Brussel en zoek reisgezelschap voor de paas- en zomervakantie. Het liefst van al doe ik een avontuurlijke trektocht, low-budget, zonder comfort. Voor de paasvakantie ben ik nog op zoek naar liefst mannelijk gezelschap naar Marokko en voor de zomervakantie maakt de bestemming niet veel uit.
Laos / Cambodja is wel iets dat ik wil doen b.v.
Jeroen, ik ben al altijd op zoek geweest naar een man die survival / navigatietechnieken kent om de wildernis in te trekken.
Stuur me zeker een mailtje als je interesse zou hebben : [email protected]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan