1 jaar Australië

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Ik vertrek rond 25 september naar Australië met een working holiday visum via WEP. Vorig jaar ben ik met WEP naar Arizona geweest als vrijwilliger.
We kunnen anders contact houden via dit forum en dan afspreken ofzo

Groetjes Ilse

Hallo iedereen,

Ik vertrek rond 25 september naar Australië met een working holiday visum via WEP. Vorig jaar ben ik met WEP naar Arizona geweest als vrijwilliger.
We kunnen anders contact houden via dit forum en dan afspreken ofzo

Groetjes Ilse

Lijkt mij een goed idee. :good:
Ik vertrek eind December naar Sydney, als je dan nog daar bent mag je mij een pm sturen en dan stuur ik jou mijn australisch gsm nr. ik zou ginder 1 jaar willen blijven.

Ik heb mijn route zo goed als af :smile: (de gele lijn)
Er kunnen natuurlijk nog wel wat wijzigingen aangebracht worden.
(dit is in groffe lijn wat ik wil doen, de kleine uitstapjes staan er niet op natuurlijk)

Ik vertrek in Sydney (december 2010) en reis dan verder naar Melbourne
Van Melbourne ga ik naar Tasmania om daarna richting Adelaide te trekken.
Van Adelade ga ik via Coober Pedy naar Uluru & Alice Springs
Van Alice Springs naar Darwin (veel mooie National Parks daar)
Van Darwin richting Broome. ook zeker de moeite!
Broome - Coral Bay
Coral Bay - Perth
Perth - Adelaide

Van Adelaide neem ik dan een vlucht naar Cairns.
En dan van Cairns richting Brisbane, en later terug naar Sydney

Ik heb hiervoor 1 jaar tijd, dus ik hoop dat dat zal lukken.
Ik wil met Greyhound van de ene naar de andere plek reizen, tenzij ik een beter aanbod krijg van iemand die daar al een auto heeft waarmee ik kan meerijden ofzo...

Het zou mooi zijn als er nog mensen dit willen doen.
Dan kunnen we dit samen doen, of gedeeltelijk samen doen.

Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben...

Commentaar, tips & info zijn altijd welkom.

route_fred.jpg

Laatst bewerkt:
mooie route
zal nie makkelijk zijn om alles te zien denk ik :biggrin:

Ja, inderdaad. :biggrin: Ik denk het ook, maar ik hoop van wel.
Ik heb ook zo veel mogelijk rekening gehouden met het klimaat (denk ik toch) :wink:
Zodat ik zo veel mogelijk van het mooiste kan zien. :cool:

Hey,

Ik zoek iemand die geïnteresseerd is om in mei/juni 2010 voor een jaar naar australië te gaan met een working holiday visum. Het plan is om zoveel mogelijk van Australië te zien en ook nog Nieuw Zeeland aan te doen. Eventueel ook nog enkele weken zuidoost azië maar dat hangt er wat vanaf.
Dat is mijn plan uiteraard, alles kan veranderen. Ik zoek dan ook niet iemand die net hetzelfde wil doen maar iemand die ook met een whv naar australië gaat in dezelfde periode zodat we eventueel samen kunnen vertrekken en de eerste paar weken samen doorbrengen. Naderhand kan elk z'n eigen ding doen indien gewenst.

Laat gerust iets weten!

Thomas

ik zou net hetzelfde willen doen maar zou een vaste stek willen zoeken daar ergens in het verre buitenland ;-) ik zou willen beginnen met een jaar australie en onder tussen al uit kijken naar een nieuwe plaats maar dan om vast te blijven zou met tijd graag men hele platen collectie + toebehoren meenemen naar ginder :)
ik zou ergens in juli augustus willen vertrekken moet wel nog voor alles kijken
grtz

Zelf ben ik half juli terug van mijn zijproject in Zuid-Afrika. Ik pik mijn camper op in Melbourne en rij via Great Ocean Road naar Adelaide, Alice Springs, Darwin, Broome en Perth. Klemtoon ligt op wandelen, kamperen en het echte Australië zien en niet zuipen en feesten ;-) Heb dus nog een plekje vrij in de camper voor diegene die geen bezwaar heeft tegen een dubbel bed ;-)

Mijn WHV verloopt begin oktober maar overweeg zwaar er nog enkele maanden tourist visa aan te breien tot eind dit jaar.

Greetz,
Toby (31)

Hey Thomas,

weet je ondertussen al iets meer wanneer je zou vertrekken? Ik ben ook van plan om een jaartje naar daar te trekken, een auto te kopen en af en toe wat te werken. Ik vertrek op 30juni naar Darwin, vroeger lukt niet. De vlucht ligt wel nog niet vast, dus kan eventueel wel nog veranderen.
Moest het lukken, kunnen we mss samen starten?
je mag me altijd mail sturen: [email protected]

groetjes
Annelies

Ik heb mijn route zo goed als af :smile: (de gele lijn)
Er kunnen natuurlijk nog wel wat wijzigingen aangebracht worden.
(dit is in groffe lijn wat ik wil doen, de kleine uitstapjes staan er niet op natuurlijk)

Ik vertrek in Sydney (december 2010) en reis dan verder naar Melbourne
Van Melbourne ga ik richting Adelaide.
Van Adelade ga ik via Coober Pedy naar Uluru & Alice Springs
Van Alice Springs naar Darwin (veel mooie National Parks daar)
Van Darwin richting Broome. ook zeker de moeite!
Broome - Coral Bay
Coral Bay - Perth
Perth - Adelaide

Van Adelaide neem ik dan een vlucht naar Cairns.
En dan van Cairns richting Brisbane, en later terug naar Sydney

Ik heb hiervoor 1 jaar tijd, dus ik hoop dat dat zal lukken.
Ik wil met Greyhound van de ene naar de andere plek reizen, tenzij ik een beter aanbod krijg van iemand die daar al een auto heeft waarmee ik kan meerijden ofzo...

Het zou mooi zijn als er nog mensen dit willen doen.
Dan kunnen we dit samen doen, of gedeeltelijk samen doen.

Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben...

Commentaar, tips & info zijn altijd welkom.

route_fred.jpg

Ziet er mega uit! Zou leuk zijn om mee te gaan (of gedeelte mee te doen). Ik heb een vriend die eventueel ook geïnteresseerd is.

Ik denk er nog even over na en ik laat dan later iets weten.

Groetjes Ilse

tof

Hoi!

Ik ben ook van zin om rond september/oktober een jaartje naar Australie te vertrekken. Ben vandaag naar een infoavond geweest van WEP, en klinkt allemaal enorm interessant! Om de stap makkelijker te maken zou het handig zijn om op voorhand al wat reisgenoten te zoeken om samen te starten...

Hey,

Ik merk dat de laatste reactie al van een maand geleden is, hopelijk is het topic nog een beetje actief...

Ikzelf denk er ook over na om een jaar rond te trekken in Australië met een WHV. Het liefst zou ik vertrekken in oktober 2010, maar dit staat zeker nog niet vast. Ik twijfel ook nog of ik via WEP of Aussietours zou starten ofwel alles zelf zou regelen.

Zijn er nog die van zin zijn om deze periode te vertrekken? Misschien kunnen er wel dingen samen geregeld worden of kan er samen gereisd worden... Eens in Australië kunnen de wegen dan nog scheiden, mr het zou toch al aangenaam zijn om niet alleen te vertrekken...

Mensen die dit ook zien zitten, zeker reageren! Ook diegenen die hiervoor al gereageerd hadden, kunnen ons mss op de hoogte houden over hun plannen...

grtjs,
Sander

Hey,

Ik merk dat de laatste reactie al van een maand geleden is, hopelijk is het topic nog een beetje actief...

Ikzelf denk er ook over na om een jaar rond te trekken in Australië met een WHV. Het liefst zou ik vertrekken in oktober 2010, maar dit staat zeker nog niet vast. Ik twijfel ook nog of ik via WEP of Aussietours zou starten ofwel alles zelf zou regelen.

Zijn er nog die van zin zijn om deze periode te vertrekken? Misschien kunnen er wel dingen samen geregeld worden of kan er samen gereisd worden... Eens in Australië kunnen de wegen dan nog scheiden, mr het zou toch al aangenaam zijn om niet alleen te vertrekken...

Mensen die dit ook zien zitten, zeker reageren! Ook diegenen die hiervoor al gereageerd hadden, kunnen ons mss op de hoogte houden over hun plannen...

grtjs,
Sander

Ik vertrek 15 December met Aussietours, ik heb al verschillende reizen via Aussietours gedaan en alles was altijd perfect in orde. :good:
Ik ben nog wel bezig met het boeken.

Samen vertrekken of reizen zie ik altijd wel zitten, maar ik kan wel pas de 15e december vertrekken.

reisverzekering

Ik zit nog met 1 grote vraag.
Welke reisverzekering neem ik... :confused:
Ik heb er verschillende vergeleken, en ik word er gek van. :eek:
De prijzen verschillen ook enorm. :wtf:

Ik kijk nu naar de verzekering van World Nomads (zou één van de betere zijn)
http://www.worldnomads.com/insurance.aspx

Basic € 1265 per jaar
Premium € 1878 per jaar

Wat ik toch wel veel geld vind.
Ik heb wel ergens gelezen dat deze verzekering ook de kosten dekt als je aan het werken bent...

Bij de Europeesche heb ik ook gezien, daar kom ik op € 222 per jaar.
Maar zal niet zou uitgebreid zijn?

Van Europ Assistance heb ik ook een prijs van ongeveer € 500 per jaar.

Daarom nu mijn vraag.
Voor wat hebben jullie gekozen? Moet natuurlijk wel voor 1 jaar kunnen.

Laatst bewerkt:
Hey!

Ik ben nieuw op dit forum en lees hier juist enkele berichten.
Ik zou ook graag voor enkele maanden naar Australië willen vertrekken (oktober 2010). Mijn plannen zijn nog heel vaag.
Na enkele jaren werken, zou ik op avontuur willen vertrekken. En ik ben blijkbaar niet alleen :). Iemand nog op zoek naar een reispartner?

Stefanie

Hey!

Ik ben nieuw op dit forum en lees hier juist enkele berichten.
Ik zou ook graag voor enkele maanden naar Australië willen vertrekken (oktober 2010). Mijn plannen zijn nog heel vaag.
Na enkele jaren werken, zou ik op avontuur willen vertrekken. En ik ben blijkbaar niet alleen :). Iemand nog op zoek naar een reispartner?

Stefanie

Ik ben altijd op zoek naar reispartners, hoe meer zielen hoe beter. :biggrin:
Is altijd wel leuk om met een paar mensen een stuk te reizen.

Ik ben wel pas op 19 December in Sydney...

Hey,

grtjs,
Sander

Hee Sander,

ben ook van plan om rond die tijd te vertrekken. Herken wat je bedoelt dat samen vertrekken beter is dan alleen. Via Australian Backpackers kan je een backpack vlucht boeken en dan ga je met een vliegtuig vol backpackes heen! Lijkt me altijd leuk om samen dingen te regelen en evt. een start te maken in Aus. Daarna kan je altijd nog zien hoe en wat..

Hee Sander,

ben ook van plan om rond die tijd te vertrekken. Herken wat je bedoelt dat samen vertrekken beter is dan alleen. Via Australian Backpackers kan je een backpack vlucht boeken en dan ga je met een vliegtuig vol backpackes heen! Lijkt me altijd leuk om samen dingen te regelen en evt. een start te maken in Aus. Daarna kan je altijd nog zien hoe en wat..

hé dit is super interessant! :)

Ik zit nog met 1 grote vraag.
Welke reisverzekering neem ik... :confused:
Ik heb er verschillende vergeleken, en ik word er gek van. :eek:
De prijzen verschillen ook enorm. :wtf:

Ik kijk nu naar de verzekering van World Nomads (zou één van de betere zijn)
http://www.worldnomads.com/insurance.aspx

Basic € 1265 per jaar
Premium € 1878 per jaar

Wat ik toch wel veel geld vind.
Ik heb wel ergens gelezen dat deze verzekering ook de kosten dekt als je aan het werken bent...

Bij de Europeesche heb ik ook gezien, daar kom ik op € 222 per jaar.
Maar zal niet zou uitgebreid zijn?

Van Europ Assistance heb ik ook een prijs van ongeveer € 500 per jaar.

Daarom nu mijn vraag.
Voor wat hebben jullie gekozen? Moet natuurlijk wel voor 1 jaar kunnen.

Ik ben nu ook volop aan het zoeken naar een reisverzekering. Wat me is opgevallen is dat een belgische "backpackers"verzekering niet bestaat (of ik heb ze niet gevonden, dat kan ook). In Nederland zijn er echter verschillende mogelijkheden: [DLMURL]http://www.johoinsurances.nl/verzekering-buitenland/lange-en-verre-reizen/reisverzekering[/DLMURL]

De Globetrotter verzekering van Mondial Assistance is niet bij Mondial Assistance België beschikbaar, maar deze valt wel te boeken door belgen. Als je de link op die joho site volgt krijg je er zelfs nog 12% korting op, op de site van mondial assistance zelf geen korting uiteraard, en via deze site Wereldreisverzekering – Allianz Global Assistance krijg je 10% korting.
De bedragen waarvoor je gedekt ben zijn niet al te hoog vind ik.

[DLMURL]http://www.johoinsurances.nl/images/pdf/vergelijking-wereldreisverzekeringen.pdf[/DLMURL]
dit document vergelijkt 3 van die verzekeringen.

Doordat het nederlandse verzekeringen zijn moet je wel altijd de medische kosten volledig meeverzekeren ipv aanvullend.
Sommige verzekeringen maken een onderscheid tussen Europe en de rest van de wereld, ik ga uit van de rest van de wereld aangezien het hier over Australië gaat :)

Globetrotter (via johoinsurance) zou me 492,37 euro kosten (tijdsduur 1 jaar + bijzondere sporten)
Europeesche Lang op reis zou me 517,86 euro kosten (1 jaar, inclusief bagage, geneeskundige kosten, ongevallen, rechtsbijstand en aansprakelijkheid). Ik veronderstel dat deze zaken standaard bij de globetrotter verzekering zit

De Special ISIS is iets ingewikkelder vind ik.
http://travels.kilroyworld.nl/Producten/Reisverzekeringen/special_isis.htm
Daar moet je de All-in formule pakken doordat je de medische kosten volledig moet verzekeren. En dan heb je nog de keuze tussen een standaard dekking en een super dekking, wat gewoon voor enkele gevallen hogere verzekerde bedragen geeft.
De standaard dekking kost 517,25 euro
De super dekking 700,25 euro

Die worldnomads ziet er zeker niet slecht uit, maar ze is dan ook superduur.

Als er nog iemand suggesties/informatie heeft, ik kan deze altijd gebruiken :)

Laatst bewerkt door een moderator:
reisverzekering

Ik heb gekozen voor de World Nomads reisverzekering met premium cover option.

Ik heb er hier wat info verzameld.
https://reisforum.net/algemeen/4494-reisverzekering-nodig.html

Deze zou echt wel de beste zijn voor backpackers, zeker als je in het buitenland ook van plan bent te werken enzo.
Dus na even wat zoeken had ik deze redelijk snel gekozen.

Aussietours en Travellers Contact Point hebben mij deze aangeraden.
Lonely Planet & Hostelworld raden deze ook al aan.

Het kost je wat, maar je bent ook gerust wanneer er iets gebeurt.

Laatst bewerkt:
zo ik zal helpen dit topic actief te houden :good:

ik ben dus ook van plan om naar Australië te gaan, wel het idee is al zeer levendig. De plannen met veel goede moed vaag te noemen. Vertrek vanaf jaarwisseling, mss nieuwjaar in Sydney met ander backpackers? Of mss nog hier met familie?

Ik zou heel australië willen doen, westkust in sneltempo. Nieuw Zeeland ook en nog even fiji als we er dan toch zijn. Of New Caledoniën? Nog iets exotische dus :rolleyes:.

Ik zou het handig vinden om idd ook niet alleen te vertrekken en reizen, die backpackers groepsvertrek lijkt me iets leuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan