Hallo iedereen,
Ik vertrek rond 25 september naar Australië met een working holiday visum via WEP. Vorig jaar ben ik met WEP naar Arizona geweest als vrijwilliger.
We kunnen anders contact houden via dit forum en dan afspreken ofzo
Groetjes Ilse
mooie route
zal nie makkelijk zijn om alles te zien denk ik
Hey,
Ik zoek iemand die geïnteresseerd is om in mei/juni 2010 voor een jaar naar australië te gaan met een working holiday visum. Het plan is om zoveel mogelijk van Australië te zien en ook nog Nieuw Zeeland aan te doen. Eventueel ook nog enkele weken zuidoost azië maar dat hangt er wat vanaf.
Dat is mijn plan uiteraard, alles kan veranderen. Ik zoek dan ook niet iemand die net hetzelfde wil doen maar iemand die ook met een whv naar australië gaat in dezelfde periode zodat we eventueel samen kunnen vertrekken en de eerste paar weken samen doorbrengen. Naderhand kan elk z'n eigen ding doen indien gewenst.
Laat gerust iets weten!
Thomas
Ik heb mijn route zo goed als af(de gele lijn)
Er kunnen natuurlijk nog wel wat wijzigingen aangebracht worden.
(dit is in groffe lijn wat ik wil doen, de kleine uitstapjes staan er niet op natuurlijk)
Ik vertrek in Sydney (december 2010) en reis dan verder naar Melbourne
Van Melbourne ga ik richting Adelaide.
Van Adelade ga ik via Coober Pedy naar Uluru & Alice Springs
Van Alice Springs naar Darwin (veel mooie National Parks daar)
Van Darwin richting Broome. ook zeker de moeite!
Broome - Coral Bay
Coral Bay - Perth
Perth - Adelaide
Van Adelaide neem ik dan een vlucht naar Cairns.
En dan van Cairns richting Brisbane, en later terug naar Sydney
Ik heb hiervoor 1 jaar tijd, dus ik hoop dat dat zal lukken.
Ik wil met Greyhound van de ene naar de andere plek reizen, tenzij ik een beter aanbod krijg van iemand die daar al een auto heeft waarmee ik kan meerijden ofzo...
Het zou mooi zijn als er nog mensen dit willen doen.
Dan kunnen we dit samen doen, of gedeeltelijk samen doen.
Ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben...
Commentaar, tips & info zijn altijd welkom.
Hey,
Ik merk dat de laatste reactie al van een maand geleden is, hopelijk is het topic nog een beetje actief...
Ikzelf denk er ook over na om een jaar rond te trekken in Australië met een WHV. Het liefst zou ik vertrekken in oktober 2010, maar dit staat zeker nog niet vast. Ik twijfel ook nog of ik via WEP of Aussietours zou starten ofwel alles zelf zou regelen.
Zijn er nog die van zin zijn om deze periode te vertrekken? Misschien kunnen er wel dingen samen geregeld worden of kan er samen gereisd worden... Eens in Australië kunnen de wegen dan nog scheiden, mr het zou toch al aangenaam zijn om niet alleen te vertrekken...
Mensen die dit ook zien zitten, zeker reageren! Ook diegenen die hiervoor al gereageerd hadden, kunnen ons mss op de hoogte houden over hun plannen...
grtjs,
Sander
Hey!
Ik ben nieuw op dit forum en lees hier juist enkele berichten.
Ik zou ook graag voor enkele maanden naar Australië willen vertrekken (oktober 2010). Mijn plannen zijn nog heel vaag.
Na enkele jaren werken, zou ik op avontuur willen vertrekken. En ik ben blijkbaar niet alleen. Iemand nog op zoek naar een reispartner?
Stefanie
Hey,
Ik merk dat de laatste reactie al van een maand geleden is, hopelijk is het topic nog een beetje actief...
Ikzelf denk er ook over na om een jaar rond te trekken in Australië met een WHV. Het liefst zou ik vertrekken in oktober 2010, maar dit staat zeker nog niet vast. Ik twijfel ook nog of ik via WEP of Aussietours zou starten ofwel alles zelf zou regelen.
Zijn er nog die van zin zijn om deze periode te vertrekken? Misschien kunnen er wel dingen samen geregeld worden of kan er samen gereisd worden... Eens in Australië kunnen de wegen dan nog scheiden, mr het zou toch al aangenaam zijn om niet alleen te vertrekken...
Mensen die dit ook zien zitten, zeker reageren! Ook diegenen die hiervoor al gereageerd hadden, kunnen ons mss op de hoogte houden over hun plannen...
grtjs,
Sander
Hee Sander,
ben ook van plan om rond die tijd te vertrekken. Herken wat je bedoelt dat samen vertrekken beter is dan alleen. Via Australian Backpackers kan je een backpack vlucht boeken en dan ga je met een vliegtuig vol backpackes heen! Lijkt me altijd leuk om samen dingen te regelen en evt. een start te maken in Aus. Daarna kan je altijd nog zien hoe en wat..
Ik zit nog met 1 grote vraag.
Welke reisverzekering neem ik...
Ik heb er verschillende vergeleken, en ik word er gek van.
De prijzen verschillen ook enorm. :wtf:
Ik kijk nu naar de verzekering van World Nomads (zou één van de betere zijn)
http://www.worldnomads.com/insurance.aspx
Basic € 1265 per jaar
Premium € 1878 per jaar
Wat ik toch wel veel geld vind.
Ik heb wel ergens gelezen dat deze verzekering ook de kosten dekt als je aan het werken bent...
Bij de Europeesche heb ik ook gezien, daar kom ik op € 222 per jaar.
Maar zal niet zou uitgebreid zijn?
Van Europ Assistance heb ik ook een prijs van ongeveer € 500 per jaar.
Daarom nu mijn vraag.
Voor wat hebben jullie gekozen? Moet natuurlijk wel voor 1 jaar kunnen.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?