Zou ik wel kunnen zijn, 57 jaar, graag wandelen en fietsen, maar dan wel van Halle. Niet schrikken van mijn naam hoor, ben gewoon na al die jaren nog steeds een Joy Division fan. Op dit forum terecht gekomen door 'reisgenoten gezocht' te googelen, vanop mijn pensionkamertje op de laatste avond van mijn skivakantie. Die heb ik voor de allereerste keer alleen moeten doorbrengen en niet met mijn kinderen zoals dat ervoor altijd het geval was. Op zich wel ok, ik zou het opnieuw doen als het moet, want helemaal niet gaan skiën is geen optie. Maar altijd alleen eten en de avonden zonder gezelschap doorbrengen viel eerlijk gezegd toch wel wat tegen. Ik verblijf in een dorpje waar 's avonds niet veel te doen is, vlakbij het skigebied van Fiss en Serfaus in Oostenrijk. Zijn hier toevallig mensen die zich hierin herkennen? Misschien valt er dan voor volgend jaar wel iets in gezelschap te organiseren. Dit jaar zal allicht wat krap zijn, het wintersportseizoen zit er bijna op. Hoewel, als iemand me morgen zou vragen 'zijn we volgende week weg?', ik zou het mss gewoon doen! Veel hoop heb ik er wel niet op, maar je weet maar nooit.Hallo,
Ik ben Dirk (57j) wonende in Leuven, reis graag op verschillende manieren, wissel het soms af, zowel zelf georganiseerd of in groep, maar hoe dan ook heb ik zin om te kijken wat via dit forum mogelijk is. Ik wandel en fiets graag, dus ga daarom graag naar bestemmingen waar ik dit makkelijk kan doen; kan zowel in de natuur zijn als een stad bezoeken. Hou er ook van om contacten te leggen met locals, om zo lokale activiteiten mee te nemen als die zich voordoen. Spreek meerdere talen, vandaar ook de voorkeur naar een land waarvan ik de taal spreek.
Wandel of fiets weekend of week kan ook, ergens een chalet huren en dan daar plaatselijk de omgeving verkennen.
Wie zin om samen iets in elkaar te steken?
Beste Marel, heb je wellcht interesse om met mij, man 77 jaar, in NL kringloopwinkels te bezoeken? Ik verzamel specifieke tekstboeken en dus boek in een hotel in een stad met meerdere kringloop winkels. De buitenlandse reizen schort ik even op, immers ik ervaring in 114 landen en NL is voor mij dus eigenlijk een onbekend terrein.Wat klinkt dit allemaal leuk.
Als er niet zo’n groot leeftijdsverschil was, zou ik me graag aansluiten.
ook ik ben al tijden op zoek naar een reisgenote of reisgenoten.
Helaas mijn leeftijd is 72 jaar. Al voel ik dit niet maar
met jullie vergeleken is dat veel.ik moet wel reeel blijven.
Wie weet komt of komen er toch nog oudere personen
Met dezelfde reislust te voorschijn
Groetjes Marijke
Hoi, ik ben ook reiziger, net 50 geworden, en ook al veel vereist naar Azië. Dikwijls zelf georganiseerd waarbij ik reisgenoten zocht. Vroeger ging dit veel gemakkelijker. Nu vraag ik mij af waar die reizigers van onze leeftijd zitten. Ik plan nu in april een reis naar Napels ( noodgedwongen via een organisatie) wie weet leer ik daar weer reisgenoten kennen. En in de zomermaanden staat nog zuid Korea, Japan, Costa Rica,...op mijn bucketlist. Maar ook hier zoek ik reisgenoten voor om één van de landen aan te doen. Ik krijg soms wel reacties via wegwijzer of reisgenoten of reageer soms zelf. Niet iedereen doet echter moeite om te reageren. Maar concreet afspreken is moeilijk. Ik geef echter niet op. Wie weet komt er een reisgenoot of reisgenoten op mijn pad. Echter thuisblijven is voor mij geen optie.Ja ik! En ik heb nog behoorlijk veel bestemmingen op mijn bucket list staan maar... ik heb een probleem! Er zijn namelijk reizen die ik liefst ongeorganiseerd wil maken, dus een soort route uitstippelen waar best van afgeweken mag worden, met openbaar vervoer (of waar dat moeilijk is met een huurauto) rondreizen en onderweg een leuk hotelletje of net hostel zoeken, blijven of gaan zoals je wilt... met andere woorden: Vrijheid. Het probleem is dat een jongere niet met een ouder persoon wil reizen (logisch, wij feesten niet meer zo uitbundig) maar ook dat er maar weinig 'ouderen' zijn die hierin geinteresseerd lijken te zijn. En dat vind ik niet logisch, want die moeten toch echt wel te vinden zijn.
Daarom dacht ik om dat eens te polsen via deze website en niet alleen voor mij maar misschien vinden diegenen die reageren ook wel een gelijkgestemde reisgenoot voor hun bestemming.
En zijn er landen zijn waar rondreizen wat moeilijk is dan hoort een semi-georganiseerde reis natuurlijk ook tot de mogelijkheden. Laat je wat van je horen? Waar wil je heen, hoelang, wanneer, zelfstandig/rondreis enz.
En ook gezelschap voor een weekje zon is prima.
Hallo Carina, ik ben vaak in Curaçao geweest en wil er graag weer heen voor de relexte sfeer, mooie strandjes en in de avond de gezellige terrasjes. Als het jou of een ander lid aan spreekt hoor ik het graagHey allemaal...Carina hier 60 jaar en zoek mensen die net als ik heel impulsief op pad gaan en de dag trekken zoals die komt. Niets vastzetten en overnachten in een tent, trekkershut of in de auto . Woon in zuid-België gemeente Gedinne en wandel regelmatig lange afstanden.
Zou graag naar Italië, Griekenland of Spanje-Portugal gaan , als het maar warm is.
Hoor graag van gelijkgestemden.
Wat ook nog op de lijst staat is Indonesië, Nieuw Zeeland, Chili en Peru,,,tja wat niet eigenlijk
Hallo Carina, ik ben vaak in Curaçao geweest en wil er graag weer heen voor de relexte sfeer, mooie strandjes en in de avond de gezellige terrasjes. Als het jou of een ander lid aan spreekt hoor ik het graag
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?