Dit is een pagina geoptimaliseerd voor mobiel gebruik die snel laadt, klik hier voor naar de originele pagina te gaan.

Zijn er nog avontuurlijke 50-plussers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
En, zijn jullie op reis geweest met elkaar? Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Zou ik wel kunnen zijn, 57 jaar, graag wandelen en fietsen, maar dan wel van Halle. Niet schrikken van mijn naam hoor, ben gewoon na al die jaren nog steeds een Joy Division fan. Op dit forum terecht gekomen door 'reisgenoten gezocht' te googelen, vanop mijn pensionkamertje op de laatste avond van mijn skivakantie. Die heb ik voor de allereerste keer alleen moeten doorbrengen en niet met mijn kinderen zoals dat ervoor altijd het geval was. Op zich wel ok, ik zou het opnieuw doen als het moet, want helemaal niet gaan skiën is geen optie. Maar altijd alleen eten en de avonden zonder gezelschap doorbrengen viel eerlijk gezegd toch wel wat tegen. Ik verblijf in een dorpje waar 's avonds niet veel te doen is, vlakbij het skigebied van Fiss en Serfaus in Oostenrijk. Zijn hier toevallig mensen die zich hierin herkennen? Misschien valt er dan voor volgend jaar wel iets in gezelschap te organiseren. Dit jaar zal allicht wat krap zijn, het wintersportseizoen zit er bijna op. Hoewel, als iemand me morgen zou vragen 'zijn we volgende week weg?', ik zou het mss gewoon doen! Veel hoop heb ik er wel niet op, maar je weet maar nooit.
Verder zie ik hier vooral interesse in verre reisbestemmingen. Wat ik wel eens zou willen doen als beginner hierin, is een trekking vakantie in Zuidwest Kreta, ergens in mei of september. Maar ook hiervoor kijk ik een beetje op tegen het alleen reizen. Toevallig nog iemand interesse hierin?

Hallo allemaal.
Hier kom ik erg leuke contacten tegen van mensen die net als ik van reizen houden.
Ervaring heb ik zowel binnen als buiten Europa.lichamelijk nog geen klachten.
Helaas mijn leeftijd kom ik niet tegen
Zou het een bezwaar zijn? Marijke weduwe 72 jaar
Ik mis het ronddwalen over de wereld zo erg

Wat klinkt dit allemaal leuk.
Als er niet zo’n groot leeftijdsverschil was, zou ik me graag aansluiten.
ook ik ben al tijden op zoek naar een reisgenote of reisgenoten.
Helaas mijn leeftijd is 72 jaar. Al voel ik dit niet maar
met jullie vergeleken is dat veel.ik moet wel reeel blijven.
Wie weet komt of komen er toch nog oudere personen
Met dezelfde reislust te voorschijn
Groetjes Marijke

Beste Marel, heb je wellcht interesse om met mij, man 77 jaar, in NL kringloopwinkels te bezoeken? Ik verzamel specifieke tekstboeken en dus boek in een hotel in een stad met meerdere kringloop winkels. De buitenlandse reizen schort ik even op, immers ik ervaring in 114 landen en NL is voor mij dus eigenlijk een onbekend terrein.

Leeftijd is maar een getal..... Je mag me altijd mailen voor een reisgenoot, als je écht op (vlieg)reis wilt. Vooralsnog alleen binnen de EU. Ik ga op korte termijn niet naar bestemmingen met testverplichting. herfstbreak(at) hotmail,com

Beste Marel,
Ik ben een vrouwelijke leeftijdsgenoot die dito reisgezelschap zoekt voor een zonnige reisbestemming. Ik wil er graag een weekje tussenuit met een rondreis, periode en bestemming in overleg. Indien interesse, graag jouw reactie.

Het lijkt mij leuk om wat verder kennis te maken. En wat meer van je te weten.
Ik ben benieuwd wat voor soort reizigster je bent. Ben je altijd voor Europa reizen of reis je graag verder weg.
Ervaring in groepsverband heb ik bijna niet. Door Corona ben ik anders gaan reizen.
Ik was meer met een reisgenote vliegtuig pakken en grofweg een route uitstippelen.
Ik heb me dus aangepast. Ik hoor graag van je

Dank je wel voor je reactie. Meestal heb ik binnen Europa gereisd en vroeger ook weleens daarbuiten, maar niet zo frequent. Het idee om een verre reis te ondernemen, is daarom niet uitgesloten. Momenteel kijk ik uit naar een zonzeker land niet zo ver weg. Een weekje rondreis lijkt mij leuk. Ik hou vooral van een mix tussen cultuur- en natuurbeleving. Georganiseerd in groep, maar dat is geen 'must'. Al voel ik me niet direct het avontuurlijke type, het kan boeiend zijn om een reis uit te stippelen en zelf op ontdekking te gaan.

beste mensen, ik heb uw oproep en gesprekken gelezen en zou mijn graag willen aanbieden. ik ben een M midden 40. heel wat gereisd voor mijn werk voorheen. in mijn planning zit na de zomer een soort van 'wereldreis' te gaan maken. liefst niet alleen want dat lijkt mijn beetje saai om eerlijk te zijn. grote rondreis door Azië startende in Thailand. elke land een paar maanden blijven zat ik te denken. idee is om in Thailand een auto te gaan kopen suv 4x4 en dan door heel Azië te gaan rondreizen. of met een 4x4 overland vanuit EU te gaan rijden. alle ideeën staan open. ook een grote rondreis 'om te beginnen' door heel Europa is ook ter bespreking. misschien nog wel beter als ik een leuke groep kan samenstellen. ik ben geen budget reiziger maar wildkamperen met de tent is ook het idee. (waar het toegestaan is natuurlijk). een hostel en delen van kamer en sanitair is niet voor mijn weggelegd. ieder zijn / haar ding en keuze natuurlijk. alles is bespreekbaar voor mijn. ik ben op zoek naar leuke lieve open minded mensen. die openstaan voor contacten en de wereld willen verder ontdekken.
mocht u vragen hebben stel ze gerust. op online internet verblijf ik graag anoniem en wil mijn gerust persoonlijk voorstellen via pb of email. cordialement, 'Johnathan'

Hallo,
Ikzelf ben Hilde,52 en heb ongelofelijk veel zin om deze zomer een mooie verre reis te maken. Ik heb een breed interesseveld. Ikzelf verplaats me het liefst met een huurwagen. Japan, Zuid-Amerika, Afrika,… ik sta voor veel open.
Indien er iemand interesse zou hebben?
Vraag maar raak.
Gr
Hilde

Hallo allemaal,
Ik zag dat in deze thread veel reacties staan, dus ik dacht laat ik hier ook even reageren.
Ik ben een man van 52 jaar en wil dit jaar in Oktober naar ZA.
Zie mijn post roadtrip Zuid-Afrika.
Lijkt je het leuk om (een stukje) samen te reizen?
Vriendelijke groet
Harrie

Hallo allemaal,
Ik ben zelf 60 jaar, en zou nog graag wat rondreizen (alleen durf ik niet goed en groepsreizen zie ik niet echt zitten)
Voor mij is de beste periode september/oktober/november, Dan kan ik langere periode weg op t werk.
Groetjes
Lut

Hoi, ik ben ook reiziger, net 50 geworden, en ook al veel vereist naar Azië. Dikwijls zelf georganiseerd waarbij ik reisgenoten zocht. Vroeger ging dit veel gemakkelijker. Nu vraag ik mij af waar die reizigers van onze leeftijd zitten. Ik plan nu in april een reis naar Napels ( noodgedwongen via een organisatie) wie weet leer ik daar weer reisgenoten kennen. En in de zomermaanden staat nog zuid Korea, Japan, Costa Rica,...op mijn bucketlist. Maar ook hier zoek ik reisgenoten voor om één van de landen aan te doen. Ik krijg soms wel reacties via wegwijzer of reisgenoten of reageer soms zelf. Niet iedereen doet echter moeite om te reageren. Maar concreet afspreken is moeilijk. Ik geef echter niet op. Wie weet komt er een reisgenoot of reisgenoten op mijn pad. Echter thuisblijven is voor mij geen optie.

Groeten Kurt

Hallo reisgenoten,

Eind mei wil ik graag een week naar de zon, zit te denken aan een Grieks of Spaans eiland, ander voorstel is uiteraard ook bespreekbaar. Het zou leuk zijn om dit samen met een reisgenoot te doen die ook graag op een relaxte manier iets van het (ei)land wil zien.

Hallo Carina, ik ben vaak in Curaçao geweest en wil er graag weer heen voor de relexte sfeer, mooie strandjes en in de avond de gezellige terrasjes. Als het jou of een ander lid aan spreekt hoor ik het graag

Laatst bewerkt:
Hallo Carina, ik ben vaak in Curaçao geweest en wil er graag weer heen voor de relexte sfeer, mooie strandjes en in de avond de gezellige terrasjes. Als het jou of een ander lid aan spreekt hoor ik het graag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Cookies zijn vereist om deze site te gebruiken. Je moet ze accepteren om de site te blijven gebruiken. Leer meer...