Zijn er nog avontuurlijke 50-plussers?

tibi

Active Member
Ja ik! En ik heb nog behoorlijk veel bestemmingen op mijn bucket list staan maar... ik heb een probleem! Er zijn namelijk reizen die ik liefst ongeorganiseerd wil maken, dus een soort route uitstippelen waar best van afgeweken mag worden, met openbaar vervoer (of waar dat moeilijk is met een huurauto) rondreizen en onderweg een leuk hotelletje of net hostel zoeken, blijven of gaan zoals je wilt... met andere woorden: Vrijheid. Het probleem is dat een jongere niet met een ouder persoon wil reizen (logisch, wij feesten niet meer zo uitbundig) maar ook dat er maar weinig 'ouderen' zijn die hierin geinteresseerd lijken te zijn. En dat vind ik niet logisch, want die moeten toch echt wel te vinden zijn.
Daarom dacht ik om dat eens te polsen via deze website en niet alleen voor mij maar misschien vinden diegenen die reageren ook wel een gelijkgestemde reisgenoot voor hun bestemming.
En zijn er landen zijn waar rondreizen wat moeilijk is dan hoort een semi-georganiseerde reis natuurlijk ook tot de mogelijkheden. Laat je wat van je horen? Waar wil je heen, hoelang, wanneer, zelfstandig/rondreis enz.
En ook gezelschap voor een weekje zon is prima.
Hoi Kaatje,

Ik zoek eigenlijk hetzelfde als jij. Ik ben een man van 42 jaar. bij interesse, laat maar iets weten

aramisa

Active Member
Hallo,

Ik hou deze conversatie bij voor betere tijden, dan kan er concretere plannen gemaakt worden, want nu is het nog allemaal koffiedik kijken ...
Groetjes.

Lieshout

New Member
Carine, ik heb je al gemaild en Siem, leuk dat je ook reageert. Ik hoop echt dat er nog meer reacties zijn zodat we onderling kunnen bekijken of er bestemmingen zijn die of bij de een of de andere overeenstemmen.
Japan volgend jaar lijkt me fantastisch, alleen voor mij liefst het plattenland en zo min mogelijk in die grote drukke steden. Ik weet niet of jij er ook zo over denkt Siem?
Rondom september wil ik graag met een huurauto of camper naar het westen van de USA, Arizona, Utah, dus de woestijnstreken, hoewel ik de kust route ook prachtig vind. Dus ik sta open voor alles in die regio.

Pientje4

Member
Ja, ik wil ook mee! Heerlijk low budget , vreemde culturen, alles mag en niks moet en meiden van mijn leeftijd
Ik had ook al zo'n soort oproepje gedaan
Zullen we een eigen app groepje maken?
( ik kan het niet worden met deze sitešŸ™Š)

yolanda

New Member
Hallo Ik ben 53 en ook ben geĆÆnteresseerd om samen te reizen en dan het liefst zelf iets te organiseren.
Om dit helemaal alleen te doen zie ik niet zo zitten maar als hier meer mensen zijn die dit ook leuk vinden, wil ik mij graag aansluiten.
Heb veel op bucket list staan ( kroatie/italie/nepal/maleisie/noorwegen dus qua plekken ben ik flexibel.

Groetjes Yolanda

aramisa

Active Member
Begrijp ik het verkeerd of zijn hier alle reacties enkel van Nederlanders en niet van Belgen ?
Ik heb absoluut niks tegen Nederlanders, maar weet uit ervaring dat je dan als enige belg wel een beetje uit de boot valt qua ander taalgebruik, gewoonten , andere vorm van humor, ...

Pientje4

Member
Jeerje wat vervelend voor je dat je die ervaring hebt....ik kan me at niet voorstellen, maar daar heb je niets aan. Ik zou zeggen ; 'geef het een kans ', misschien vallen deze Nederlanders meešŸ˜‰

Bovenaan