Zijn er nog avontuurlijke 50-plussers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk initiatief. Tussen nu en? (weet niet precies wanneer ligt aan bepaalde zaken ergens in het jaar) ben ik van plan hele rondreis te gaan maken door Azië voor maanden lang tot een jaar misschien. Geen verplichtingen. Vind altijd wel plezant om leuke gezellige andere mensen te ontmoeten. Deels ermee te gaan reizen ontdekken etc. Ik reis wel met eigen vervoer hoofdzakelijk ben niet zo van het openbaar vervoer. Begin in Thailand. Parachutespringen, duiken,jungle (ben survival expert) in en vissen overal. Eigen eten voorzien. Streetfood ontdekken en lekker eten drinken. Beach wandelingen. jogging. Geïnteresseerden mogen mijn altijd contacteren. Woon in Antwerpen. Eens persoonlijk ontmoeten en lekker terrasje doen. gewoon praten en elkander leren kennen. reis ideeën bespreken. alles met wederzijds respect. ben M mid 40. financieel onafhankelijk.

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw en ik (77 jaar) reisden de laatste jaren vooral met een lokaal gehuurde gids en een chauffeur/beveiliger in een limousine. Lekker confortabel en met de lokale "lonely planet" in de hand.

Kost wel wat extra maar een goede gids weet doorgaans uitstekende hotels en reataurants te vinden, bijzondere plekken aan locals te ontfutselen, uitnodigingen voor reeds volgeboekte evenementen te regelen, enz.

Mijn vrouw is recent overleden maar ik zou deze manier van reizen met een man of vrouw (65-80 jaar, HBO/WO niveau en financieel onafhankelijk) opnieuw willen voortzetten.

Laatst bewerkt:
Zo, net aangemeld, even kijken hier.
Ik ben Jack (m58) en wil (zodra het weer kan) 4 tot 6 weken naar Patagonie. Ik denk dat dit jaar hem niet meer wordt, maar later is ook ok.
Mijn idee is nu om een campervan te huren en een eind te rijden door Chili en Argentinie. Overnachten in het busje/tentje, soms een hostel.
Wel een beetje woest dus, veel natuur.
Ik durf best alleen, maar denk toch dat het leuker en veiliger is als er iemand mee gaat. Je zal maar net gebeten worden door een beest op een plek waar je niet bij kan bv. Deze oproep is orienterend, alle reacties zijn welkom. Ik ben niet op zoek naar een levenspartner (die heb ik al, bevalt prima). Ben benieuwd :).
Hallo allen, deze oproep is nog actueel, ben nu langzaam maar zeker aan het plannen. Als er nog iemand interesse heeft. met zijn tweeën plannen is leuker :-). Hopelijk tot later, Jack

Ik ben op zoek naar een reismaatje m/v voor 2 tot 4 weken, ergens in de periode eind oktober 2022 / begin januari 2023.
Ik reis graag het land rond op een relaxte manier, niet te veel van te voren plannen, luxe is niet belangrijk en bij voorkeur veel tijd doorbrengen in de natuur.
Nog niets staat vast en uiteraard alles in overleg.

Bij interesse hoor ik graag van je.

Hallo , ik ben Arthur een 60+ jong van geest en lichaam. Ik ben van beroep masseur met een eigen praktijk. Sinds oktober afgelopen jaar werk ik nog maar 4 dagen, om wat meer vrijheid te kunnen hebben. En leuke dingen te ondernemen. Ik ben op zoek naar een of meerdere reismaatjes voor weekendjeweg en voor vakanties . Ik sta voor veel open om te reizen.
Ik woon in Heerlen ( zuid Limburg)
Ik was eraan aan het denken om een camper te kopen om weekendjes weg te gaan als tussendoortje.

Ik ben een man 60+ jong van geest en lichaam, ik ben masseur van beroep met een eigen praktijk.
Daar ik sinds oktober 2021 nog maar 4 dagen werk, ben ik op zoek naar een reismaatje om regelmatig weekendjes weg te gaan en ook voor een paar weekjes op vakantie te gaan. Ik woon in Heerlen ( zuid Limburg )

ik ben wat ouder, maar zoek nog actieve mede reisgenoten, soms aansluitend bij bestaande groepsreizen dan weer alleen verdergaand
het is erg lastig om een reisgenoot te vinden van mijn leeftijd die nog verre reizen wil maken, 70+

Ja ik! En ik heb nog behoorlijk veel bestemmingen op mijn bucket list staan maar... ik heb een probleem! Er zijn namelijk reizen die ik liefst ongeorganiseerd wil maken, dus een soort route uitstippelen waar best van afgeweken mag worden, met openbaar vervoer (of waar dat moeilijk is met een huurauto) rondreizen en onderweg een leuk hotelletje of net hostel zoeken, blijven of gaan zoals je wilt... met andere woorden: Vrijheid. Het probleem is dat een jongere niet met een ouder persoon wil reizen (logisch, wij feesten niet meer zo uitbundig) maar ook dat er maar weinig 'ouderen' zijn die hierin geinteresseerd lijken te zijn. En dat vind ik niet logisch, want die moeten toch echt wel te vinden zijn.
Daarom dacht ik om dat eens te polsen via deze website en niet alleen voor mij maar misschien vinden diegenen die reageren ook wel een gelijkgestemde reisgenoot voor hun bestemming.
En zijn er landen zijn waar rondreizen wat moeilijk is dan hoort een semi-georganiseerde reis natuurlijk ook tot de mogelijkheden. Laat je wat van je horen? Waar wil je heen, hoelang, wanneer, zelfstandig/rondreis enz.
En ook gezelschap voor een weekje zon is prima.
Hallo, ik wil ook nog zoveel reizen, zien, beleven. Ben niet echt de persoon voor bus in bus uit, hou het liever wat sportiever. maar met gezelschap is het zo veel leuker.

ik ben wat ouder, maar zoek nog actieve mede reisgenoten, soms aansluitend bij bestaande groepsreizen dan weer alleen verdergaand
het is erg lastig om een reisgenoot te vinden van mijn leeftijd die nog verre reizen wil maken, 70+

Heb je mijn persoonlijke bericht aan jou gelezen?

Wat me vooral aanspreekt in de titel ’Zijn er nog avontuurlijke 50-plusser’ is jullie avontuurlijke karakter, en minder dat getal+, want age doesn’t matter. Ik ben 45 (hopelijk word ik hier nu niet verketterd;-), woon in België en zoek ik iemand die deze zomer mee wil met de camper richting Tsjechië en Slowakije. Back to basic, into the wild. Natuur staat centraal. Genieten van leuke plekjes midden in het groen, wandelen, lekker eten, slow travelling, geen stress, interessante mensen ontmoeten,…
Spreekt je dit aan? Dan hoor ik het graag. Hopelijk tot gauw!

Ja ik! En ik heb nog behoorlijk veel bestemmingen op mijn bucket list staan maar... ik heb een probleem! Er zijn namelijk reizen die ik liefst ongeorganiseerd wil maken, dus een soort route uitstippelen waar best van afgeweken mag worden, met openbaar vervoer (of waar dat moeilijk is met een huurauto) rondreizen en onderweg een leuk hotelletje of net hostel zoeken, blijven of gaan zoals je wilt... met andere woorden: Vrijheid. Het probleem is dat een jongere niet met een ouder persoon wil reizen (logisch, wij feesten niet meer zo uitbundig) maar ook dat er maar weinig 'ouderen' zijn die hierin geinteresseerd lijken te zijn. En dat vind ik niet logisch, want die moeten toch echt wel te vinden zijn.
Daarom dacht ik om dat eens te polsen via deze website en niet alleen voor mij maar misschien vinden diegenen die reageren ook wel een gelijkgestemde reisgenoot voor hun bestemming.
En zijn er landen zijn waar rondreizen wat moeilijk is dan hoort een semi-georganiseerde reis natuurlijk ook tot de mogelijkheden. Laat je wat van je horen? Waar wil je heen, hoelang, wanneer, zelfstandig/rondreis enz.
En ook gezelschap voor een weekje zon is prima.
deze oproep zie ik dat het reeds 3jaar geleden geplaatst is...is er mogelijk nog contact te hebben???

deze oproep zie ik dat het reeds 3jaar geleden geplaatst is...is er mogelijk nog contact te hebben???ik voel mij nog jong man van 70j..
en Costa Rica daagde mij wel uit...

Hallo allen, deze oproep is nog actueel, ben nu langzaam maar zeker aan het plannen. Als er nog iemand interesse heeft. met zijn tweeën plannen is leuker :). Hopelijk tot later, Jack
Ik ben nog steeds op zoek naar een reisgenoot voor Patagonië later dit jaar. Concreter: ik ga 13 oktober naar Chili en wil vanaf de 20e ongeveer vanuit Santiago in een week of twee, drie naar het Zuiden rijden (in een camperbus) tot in Puerto Navales. Daarna ga ik per openbaar vervoer verder tot half december. Als iemand ook in de buurt is en misschien een stukje samen wil reizen...

Hi, ben voor het eerst aan het neuzen, lees allemaal interessante berichten maar allemaal uit 2019. Zijn er nog reizigers van net onder net boven 60 die willen gaan reizen in 2022?

• Leuk
Waarderingen: orla
Goedemorgen,, ik ben 68 en ga komende winter van January tm maart naar, Spain... Ik zoek een blij persoon,, easy going.., om eventueel een appartement te delen,,, Costa Blanca.. Gr Irene

Opvallend dat er alleen vrouwen uit Belgie reageren? Ik woon in Amsterdam maar vind het uiteraard geen probleem om naar Belgie te rijden voor een kennismaking..
Ik wil graag in oktober/november 3 -4 weken weg, ik ben ook wel benieuwd naar jullie, is er een klik? Dus ook ik zou het leuk vinden om jullie binnenkort te ontmoeten zodat ik verder plannen kan maken (via hier of alleen).
Groet vanuit NL,
Siem
Hoi Siem,

Ben toevallig ook van NL. Woon in Den Haag. Ben net als jullie ook zoekende naar een reisgenoot voor een stedentrip, relaxt vakanties en verre reizen enz. Ben een vrouw, 48 jaar.

Groeten Helinn

Hallo, goede morgen, allen. Door wegvallen van mijn buddy mis ik een medereiziger of -ster voor een trip naar en door Frankrijk. Korte trip met persoonlijk voertuig of iets langer dan met huurcamper - dit in gezamelijk overleg. Rustige kalme tour gekoppeld aan geschiedenis, culinaire en genieten van mooie plaatsjes. Groetjes Fred.

Hey avontuurlijke dames, Yepp hier een gelijkgestemde (gescheiden man 62) Ik rij 4x4 road trip naar Kroatië van 29/08-15/09. Samen met nog 3 teams. Zou je me willen bijstaan met wat roadbook lezen en/of zelf wat rijden. Hotels zijn geblokt, doch tentje ook mee. Regulier wat toerisme en bezoekjes zijn voorzien. Is geen wedstrijd, gewoon lekker ontspannen . Bel maar 0032 475806692. Tot rappekes ??? Pierre

Hoi, Ik ben 55jr (nov. 56jr) ... ik zoek een reisgenote, mijn bucket list Zuid Amerika, Azie, New Zeeland, ZuidPool, Canada en IJsland. Ik ben nu 2,5 maand door Frankrijk en Itlaie getrokken, nog 5wkn isch te gaan, samen kan leuker zijn :) Ik wil er weer 3-4 maanden er tussen uit in start Nov-Dec. Ik reis van dag tot dag, week tot week, bezoek graag kultuur, kunst, ervaring culinair, natuur (!!) Herken je dingen van je eigen bucketlist? Op tijdstip van reis opstart ben ik zeer flexibel. Kijk er naar uit van je te horen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan