Zijn er nog avontuurlijke 50-plussers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,
ik zou me ook wel willen aansluiten bij deze groep. Lijkt me leuk met gelijkgestemden te gaan. Ik ben jonge man van 59 en woon in het zuiden van het land. Ik ben van plan om dit jaar naar IJsland te gaan. Wie heeft er nog meer interesse hierin. Ook sta ik open voor andere suggesties.

Ijsland, zou ik ook willen. Vraag is hoe te reizen. De beroemde wandeltrack vind ik toch te zwaar, wil ook niet met alleen maar 30-ers op stap. Rondreis met de auto is een beetje suf vind ik. Waar ik aan denk is om vanuit Reykjavik, op zich al een avontuur, tochten te maken en de bijzondere sites van Ijsland te bezoeken.
Pauly

Hallo Kaatje, is je oproep nog van kracht? Ik heb wel belangstelling.
Groet, Fred

Peru lijkt dit jaar niet te lukken; een negatief reisadvies ivm onlusten en nu overstromingen. Ga ik niet op wachten. Het wordt de Hurtigruten,

Hallo Pauly. Wat jammer van Peru. Maar de route met de Noorse Postboot schijnt ook echt mooi te zijn! Ik ben deze inmiddels aan het plannen met een vriendin. Succes en alvast veel plezier!

De hurtigruten is een postboot van Bergen en Kirkenes en terug. Tijdens de reis- 12 dagen wordt er aangelegd bij de dorpen aan de prachtige kust van Noorwegen. Lijkt mij een avontuurlijke, mooie en niet al te dure reis om het prachtige Noorwegen te leren kennen. Mijn voorkeur, de maanden juni/ juli: wie gaat er mee ?

Toen de groep werd aangemaakt was ik nog geen 50, maar inmiddels wel. Mijn vriend kan niet altijd mee op vakantie, zo heb ik dit najaar van 20 sept tot ongeveer 15 oktober tijd om een leuke reis te maken. Liefst niet georganiseerd, maar ook weer liever niet alleen. Vietnam staat hoog op mijn lijstje, maar ook Madagaskar of Suriname. Ik sta verder voor veel open, maar ga niet graag naar landen waar ik al ben geweest (of die hoog op het lijstje van m'n vriend staan). Ik zoek een vrouwelijke reisgenoot die net als ik van wandelen houdt. Overigens is de tijd van slapen op een luchtbed voorbij voor mij, dus niet meer kamperen.

Ja ik! En ik heb nog behoorlijk veel bestemmingen op mijn bucket list staan maar... ik heb een probleem! Er zijn namelijk reizen die ik liefst ongeorganiseerd wil maken, dus een soort route uitstippelen waar best van afgeweken mag worden, met openbaar vervoer (of waar dat moeilijk is met een huurauto) rondreizen en onderweg een leuk hotelletje of net hostel zoeken, blijven of gaan zoals je wilt... met andere woorden: Vrijheid. Het probleem is dat een jongere niet met een ouder persoon wil reizen (logisch, wij feesten niet meer zo uitbundig) maar ook dat er maar weinig 'ouderen' zijn die hierin geinteresseerd lijken te zijn. En dat vind ik niet logisch, want die moeten toch echt wel te vinden zijn.
Daarom dacht ik om dat eens te polsen via deze website en niet alleen voor mij maar misschien vinden diegenen die reageren ook wel een gelijkgestemde reisgenoot voor hun bestemming.
En zijn er landen zijn waar rondreizen wat moeilijk is dan hoort een semi-georganiseerde reis natuurlijk ook tot de mogelijkheden. Laat je wat van je horen? Waar wil je heen, hoelang, wanneer, zelfstandig/rondreis enz.
En ook gezelschap voor een weekje zon is prima.
Wat een leuke oproep Kaatje en wat leuk dat er meer wat ouderen zijn die willen reizen.
Ik ben Monique, 63 jaar oud en gezond. Ik reis ook graag en veel (net gisteren terug uit Marokko gekomen).
Ik vind het geen probleem alleen te reizen maar voel toch wel een barrière om de stap te nemen om bepaalde landen te bezoeken.
Behalve Costa Rica heb ik geen ervaring in Zuid Amerika maar wel een wens ernaar toe te gaan . Azië regelmatig geweest en vind ik heerlijk.
Colombia lijkt mij zeker wat maar ook Ecuador, Bolivia, Laos, Vietnam Cambodja enz.... Ik vind het fijn het goedkoop te houden en met het openbaar vervoer te reizen maar ook sfeervolle onderkomens uit te zoeken.
Ik houd vooral van natuur en om mij in het lokale leven te begeven.
Treinen, fietsen, wandelen en hangen op terrasjes vind ik ook heel fijn.
Ik heb een maand vakantie vanaf 25 september

Hm, leeftijd is inderdaad een probleem, ervaar ik. Ben zelf net 58, maar op een ad hoc samengestelde groep in Mexico 3 jaar terug liep ik vrijwel alle jonge grut van 20 a 30+ er nog uit op een trip van 3 dagen rimboe. Ik vrees dat mijn conditie eerder past bij een dertiger maar die hebben natuurlijk geen zin in zo'n "ouwe vent" mee. Hoe dat is met de conditie van leeftijdsgenoten weet ik eigenlijk niet, maar ik ben bang dat daar ook een groot verschil bij is. Hoewel een luxeprobleem, is dit natuurlijk wel echt lastig. Speciaal bij meerdaagse looptochten is een groot conditieverschil niet fijn.
Zelf speel ik met de gedachte om begin september 2 weken langs de Spaanse zijde van de grens door de Pyreneen te lopen.

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een reismaatje m/v voor 2 tot 4 weken, ergens in de periode eind oktober 2023/ begin januari 2024.
Ik reis graag het land rond op een relaxte manier, niet te veel van te voren plannen. Luxe is voor mij niet belangrijk, maar zo af en toe kan ik daar ook wel van genietenen. Mijn voorkeur gaat uit om veel tijd door te brengen in de natuur om daar dan regelmatig een flinke wandel- en/of fietstochten te maken.
Nog niets staat vast en uiteraard alles in overleg.

Bij interesse hoor ik graag van je.

Hi mensen,
wat er hier allemaal verteld wordt spreekt mij enorm aan. Ik ben een alleenstaande man van 74 die wel in is voor heerlijke avontuurlijke reizen etc. Ik heb natuurlijk alle tijd in het gehele jaar. Ben nog goed ter been en gezond en hoop in kontact te komen met jullie. Als je verder wil communiceren kan dat bijv door mail vdvelden96apestaartjegmail.com gr. robert

Zoek een reismaatje om in Aug. 2023 naar Noorwegen te gaan en daar door de natuur te trekken, wie o wie ?

Ik heb een avontuurlijke rondreis geboekt via Riksja Online van zondag 23/07/2023 tem zaterdag 12/08/2023.
Mexico Yucatan. Het is cultuur, avontuur en rondreizen, maar alles georganiseerd. De hotels liggen vast.
Deze reis is een reis voor twee personen, maar de reisgenote kan niet mee. Vandaar dat ik een andere reisgenote zoek,
die die dagen kan.
Groetjes

Hoi Kaatje en andere reizigers,

Ik ben Petra en woon in Woerden Wat leuk om te lezen dat er zoveel
Mensen zijn die willen reizen en een reismaatje zoeken. Ik ben nieuw hier en nog aan het oriënteren..
Maar er is 1 ding wat ik zeker weet en dat is dat ik naar Zuid Korea wil.
Het liefst in mei en dit hoeft
Niet perse volgend jaar.

Verder staat dit ook op mijn verlanglijstje:
Een road-trip maken door de VS, een trail wandelen in Peru
De Kilimanjaro 🏔️ beklimmen
Naar Japan voor de
Natuur

Ik hoop wat van jullie te horen. Lijkt me al super leuk om ideeën te
Delen met elkaar. Een soort reisgroepje maken 😉

Groetjes en hopelijk tot horens

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een reismaatje m/v voor 2 tot 4 weken, ergens in de periode eind oktober 2023/ begin januari 2024.
Ik reis graag het land rond op een relaxte manier, niet te veel van te voren plannen. Luxe is voor mij niet belangrijk, maar zo af en toe kan ik daar ook wel van genietenen. Mijn voorkeur gaat uit om veel tijd door te brengen in de natuur om daar dan regelmatig een flinke wandel- en/of fietstochten te maken.
Nog niets staat vast en uiteraard alles in overleg.

Bij interesse hoor ik graag van je.
Hi Frank, Ik wil in december'23, januari '24 naar de US. Ik heb plannen voor eind dec. en januari, maar in eerste weken van december nog niet. Het lijkt me geweldig om met een camper door de US (Arizona, Utah) te reizen. Als vrouw alleen met een camper lijkt me iets te heftig, maar als ik dat samen met iemand kan doen zou dat geweldig zijn. Ben benieuwd naar je reactie. Pauly

Hoi Kaatje en andere reizigers,

Ik ben Petra en woon in Woerden Wat leuk om te lezen dat er zoveel
Mensen zijn die willen reizen en een reismaatje zoeken. Ik ben nieuw hier en nog aan het oriënteren..
Maar er is 1 ding wat ik zeker weet en dat is dat ik naar Zuid Korea wil.
Het liefst in mei en dit hoeft
Niet perse volgend jaar.

Verder staat dit ook op mijn verlanglijstje:
Een road-trip maken door de VS, een trail wandelen in Peru
De Kilimanjaro 🏔️ beklimmen
Naar Japan voor de
Natuur

Ik hoop wat van jullie te horen. Lijkt me al super leuk om ideeën te
Delen met elkaar. Een soort reisgroepje maken 😉

Groetjes en hopelijk tot horens
Hi Petra, Een van je gewenste bestemmingen is een road trip VS. Ik wil in december'23, januari '24 naar de US. Ik heb plannen voor eind dec. en januari, maar in eerste weken van december nog niet. Het lijkt me geweldig om met een camper door de US (Arizona, Utah) te reizen. Als vrouw alleen met een camper lijkt me iets te heftig, maar als ik dat samen met iemand kan doen zou dat geweldig zijn. Ben benieuwd naar je reactie. Pauly

Hoi Pauly
Dank voor je berichtje, helaas heb ik plannen om in maart /april naar zuid Korea te gaan.
Succes verder en veel reisplezier ☘️

Hi Frank, Ik wil in december'23, januari '24 naar de US. Ik heb plannen voor eind dec. en januari, maar in eerste weken van december nog niet. Het lijkt me geweldig om met een camper door de US (Arizona, Utah) te reizen. Als vrouw alleen met een camper lijkt me iets te heftig, maar als ik dat samen met iemand kan doen zou dat geweldig zijn. Ben benieuwd naar je reactie. Pauly
Hoi Pauly,

Leuk dat je reageert.
Lang geleden heb ik daar al eens rondgereisd, heel mooi daar maar voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar landen/gebieden waar ik nog niet ben geweest.
Je weet dat het in in de periode dat jij wil gaan daar kan sneeuwen en mogelijk wegen afgesloten kunnen zijn?
Veel succes met het vinden van een reisgenoot.
Gr. Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan