Hi Bart
Terug in de kou........jjjzzzz, het is niet prettig
Dus, trajecten voor je reis Thailand + Laos + lui, op een strand :
1. Bangkok - Ayutthaya ( of Sukhothai, om iets van de oude steden gezien te hebben ) - Chiang Mai ( van hieruit kun je een prachtig traject maken, in de bergen, bij de stammen : Ching Mai - Mae Taeng - Pai ( Huai Nam Dang National Park + Tham Lot grot ) - Mae Hong Son - Mae Sariang - Hot ( Op Luang National Park ) - Chiang Mai - Chiang Khong / Houayxay (Laos) - 'cruise' op de Mekong ( nachtstop in Muang Pakbeng - opletten wat je eet ; ik heb daar rat met look gegeten - niet echt 'haute cuisine'

) - Luang Prabang - Vang Vieng - Vientiane / Nong Khai (Thailand) - Bangkok - Phatthaya - Bangkok.
Vervoer in Thailand : tot in Chiang Mai - dag- of nachttrein;
Op Mekong : gewone boot ;
In Laos : vanaf Luang Prabang tot Vang Vien / Vientiane : bus;
Nong Khai - Bangkok : dag- of nachttrein;
Bangkok - Phattaya en retour : trein of bus ;
Phattaya is zeer toeristisch; maar aangezien dat je niet veel tijd hebt, kan ik je moeilijk een eiland aanraden die je 2 dagen transport kost
Accommodaties : in Bangkok, de beroemde onder de backpackers, Khao San Road; in Phattaya, heb je enorm veel keuze.
In Nong Khai heb ik een prachtige park bezocht, vol met enorm grote beelden : Sala Kaew Ku.
Wat 'zegt' Wikipedia :
Chiang Rai Province
The Golden Triangle, ethnic minorities, mountain trekkings, opium warlords, etc.
Chiang Mai Province
Home to Lanna culture, and the gateway to the northern region.
Mae Hong Son Province
The great Mae Hong Son loop with Pai, hill-tribes, spectacular mountains and lush valleys.
Northern River Valleys
Mountainous valleys and interesting towns that are mostly unexplored.
Lower Northern Thailand
The North-Central Plains, the ancient centre of Thailand, with Sukhothai, Si Satchanalai and Kamphaeng Phet.
Nu, neem je kaart en zie als het goed vindt; vindt je het niet goed, dan maak ik een andere... zonder enige probleem. Mijn doel is om een fijne kennismaking met Thailand te hebben en een toffe vakantie...zo goedkoop mogelijk maar toch met de nodige comfort...
Laat je me iets weten ? Vandaag heb ik maar 1 traject gemaakt, het is mogelijk om meer te maken en je hoeft alleen te kiezen
Groetjes
Gecko