1 jaar Australië

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasvo

Member
Hey,

Ik zoek iemand die geïnteresseerd is om in mei/juni 2010 voor een jaar naar australië te gaan met een working holiday visum. Het plan is om zoveel mogelijk van Australië te zien en ook nog Nieuw Zeeland aan te doen. Eventueel ook nog enkele weken zuidoost azië maar dat hangt er wat vanaf.
Dat is mijn plan uiteraard, alles kan veranderen. Ik zoek dan ook niet iemand die net hetzelfde wil doen maar iemand die ook met een whv naar australië gaat in dezelfde periode zodat we eventueel samen kunnen vertrekken en de eerste paar weken samen doorbrengen. Naderhand kan elk z'n eigen ding doen indien gewenst.

Laat gerust iets weten!

Thomas

ik ben zeer geïnteresseerd
ik zou het enkel nog met mijn werk moeten regelen maar anders houd er mij niets tegen
ik was al zoiets van plan in augustus september maar dat was maar voor een paar weken

Ja ik moet ook nog alles regelen met mijn werk. Ik ga dit jaar nog mijn tijdskrediet daarvoor aanvragen.
Wat heeft je doen veranderen van enkele weken naar misschien wel een jaar?

gewoon omdat het nu nog makkelijk gaat
geen woning, geen vriendin dus niet echt iets in de weg
en later zal ik misschien spijt hebben als ik het niet gedaan zou hebben

Hey,

Ik zoek iemand die geïnteresseerd is om in mei/juni 2010 voor een jaar naar australië te gaan met een working holiday visum. Het plan is om zoveel mogelijk van Australië te zien en ook nog Nieuw Zeeland aan te doen. Eventueel ook nog enkele weken zuidoost azië maar dat hangt er wat vanaf.
Dat is mijn plan uiteraard, alles kan veranderen. Ik zoek dan ook niet iemand die net hetzelfde wil doen maar iemand die ook met een whv naar australië gaat in dezelfde periode zodat we eventueel samen kunnen vertrekken en de eerste paar weken samen doorbrengen. Naderhand kan elk z'n eigen ding doen indien gewenst.

Laat gerust iets weten!

Thomas

Hey Thomas
Ik zag je oproep. Woon je ook in Nederland? Ik woon in Utrecht. Is misschien wel leuk om dan elkaar te treffen. Ik denk dat ik namelijk al eerder wil vertrekken. Maar goed mocht ik toch pas later vertrekken dan kunnen we ook samen vetrekken. Weet jij toot welke leeftijd je dat whv kunt krijgen?

groetjes Teuntje

Hey,

Nee ik ben geen Nederlander maar Belg.
Ik dacht dat je een WHV moet aanvragen voor je 31 bent. Van zodra je het WHV hebt gekregen heb je 1 jaar om in Australië aan te komen en van zodra je voet aan land zet mag je 1 jaar blijven. Er zijn nog enkele voorwaarden oa dat je geen kinderen mag hebben.

Thomas

Hey ik heb zelf ook plannen om gwn n jaar naar Australië te trekken, heb me wel nog niet goed geïnformeerd enzo, maar een vriendin van me doet het nu en heb alleen maar pos dingen over gehoord. Ik studeer dit jaar af en kan dus (in het beste geval) niet voor 28 juni vertrekken..

ja bij mij hangt het er vanaf wanneer (en of) ik van mijn werk weg kan. Zelf zou ik ten vroegste in mei willen vertrekken. Maar eerst dus afwachten wat ze op mijn werk zeggen.

hallo,

ik vroeg mij af of jullie nog iemand zoeken om mee te gaan naar Australië?
Ik ben namelijk van plan om voor een viertal maanden naar daar te gaan (normaal gezien ook maandje Nieuw-zeeland) maar vind om verschillende redenen niemand die wil/ kan meegaan...
Ik zou ook tijdskrediet aanvragen maar zou wel in het najaar vertekken (dan is het daar lente-zomer).

Je kan mij altijd mailtje sturen op [email protected]

greetz

Ik ben ook van plan een Work & Holiday visum aan te vragen om 1 jaar in Australië rond te reizen.
Ik ben alleen nog aan het uitkijken wanneer dat kan. Ik kan niet zomaar vertrekken, er moet zoveel geregeld worden...

Ik zou ook graag vertrekken samen met iemand anders. :good: :cool:
(en hoop natuurlijk dat we toch minstens een stukje kunnen samen reizen)
Ik zou dan wel pas vertrekken half of eind December zodat je al direct Nieuwjaar kan vieren in Sydney :biggrin: (moet geweldig zijn)

Ik wil ook zo veel mogelijk zien, maar ik moet het wel een jaar uithouden natuurlijk. De $$$ groeien hier niet aan de bomen. :wink:

Ik wil heel Australië rond, en The Red Centre wil ik ook zien.
In Cairns ken ik mijn weg al, aangezien ik daar al geweest ben.
Maar voor de rest is alles nieuw, ook de manier van reizen. (backpacken)

Ik ga vooral voor te reizen, werken is bijzaak (of noodzaak) als het geld op is. :biggrin:
Dus ik hou jullie hier in de gaten. :wink:

Laatst bewerkt:
Hey,

ik ga deze week op men werk laten weten dat ik tijdskrediet wil aanvragen. Mijn plan is nog altijd ergens rond de zomer te vertrekken:juni-juli ergens.

Geïnteresseerde mede-reizigers mogen uiteraard altijd contact opnemen :)

thomas

hey Thomas

lijkt me nog steeds leuk om te gaan, maar mei/juni ga ik helaas niet redden door een verhuizing die ik in februari heb. En voorberieiding wordt dat denk ik wat krap.
Ben jij weleens op de msn te vinden? Mijn msn adres is [email protected]. Kunnen we misschien wat verder babbelen.

groet Teuntje

Hey Thomas
Ik zag je oproep. Woon je ook in Nederland? Ik woon in Utrecht. Is misschien wel leuk om dan elkaar te treffen. Ik denk dat ik namelijk al eerder wil vertrekken. Maar goed mocht ik toch pas later vertrekken dan kunnen we ook samen vetrekken. Weet jij toot welke leeftijd je dat whv kunt krijgen?

groetjes Teuntje

hoi Thomas

heb jou een uitnodiging gestuurd voor de msn. Kunnen we daar misschien verder praten.
Ik ben van plan rond de zomer, najaar naar Australië te gaan. Ik zou ook graag met een of een paar mensen samen vetrekken en daar ook samen een beetje rondtrekken. Ik zou het dan fijn vinden om elkaar van te voren te ontmoeten.
Woon jij ook in NL?
groet Teuntje

hallo,

ik vroeg mij af of jullie nog iemand zoeken om mee te gaan naar Australië?
Ik ben namelijk van plan om voor een viertal maanden naar daar te gaan (normaal gezien ook maandje Nieuw-zeeland) maar vind om verschillende redenen niemand die wil/ kan meegaan...
Ik zou ook tijdskrediet aanvragen maar zou wel in het najaar vertekken (dan is het daar lente-zomer).

Je kan mij altijd mailtje sturen op [email protected]

greetz

dit hoort hier waarschijnelijk niet thuis

Familie van mij zit in Australië.

Nu het begint zo als ze het zeggen ook jeuken om naar daar te gaan voor 1 jaar (mens leeft maar 1 keer!)
nu is mijn vraag hoeveel cash zouden jullie ongeveer meenemen
plan is om daar ook te werken
had gedacht aan ongeveer tussen de 5000 a 10000 €
nu mijn engels is beperkt (kan mij verhelpen )
zou ik nog een cursus volgen voor ik vertrek ?
of leer je dit snel te plaatse aangezien je er toch alle dagen mee in contact komt

dit hoort hier waarschijnelijk niet thuis

Familie van mij zit in Australië.

Nu het begint zo als ze het zeggen ook jeuken om naar daar te gaan voor 1 jaar (mens leeft maar 1 keer!)
nu is mijn vraag hoeveel cash zouden jullie ongeveer meenemen
plan is om daar ook te werken
had gedacht aan ongeveer tussen de 5000 a 10000 €
nu mijn engels is beperkt (kan mij verhelpen )
zou ik nog een cursus volgen voor ik vertrek ?
of leer je dit snel te plaatse aangezien je er toch alle dagen mee in contact komt

Ik heb gisteren ergens gelezen € 1000 per maand. (vind ik toch veel) maar als je alles gaat optellen ben je daar snel.
Het hangt er natuurlijk van af wat je allemaal wil doen...
Je kan op verschillende plaatsen een reis naar ginder met een taalcursus boeken. (is toch veel leuker dat je de taal ginder leert) :biggrin:
Als je er een paar dagen inzit zal dat al wel vlotter gaan.

1000 € is idd wel veel
zelf ik heb ik niet zo veel nodig (woon alleen )
als je natuurlijk werkt kan je een beetje die 1000 e opvangen .
Of is dit zonder werk (ik heb er echt geen idee van en internet is toch ook vaag )

1000 € is idd wel veel
zelf ik heb ik niet zo veel nodig (woon alleen )
als je natuurlijk werkt kan je een beetje die 1000 e opvangen .
Of is dit zonder werk (ik heb er echt geen idee van en internet is toch ook vaag )

Ja, het is natuurlijk ook niet te vergelijken met thuis :smile:
Ginder zal je regelmatig ééns een uitstap doen, moet je elke dag voor een slaapplaats en eten zorgen.
Maar zoals ik al zij, het hangt er vanaf wat je allemaal wil doen, het verschild van persoon tot persoon.
Ik merk wel dat de meeste te kort komen, en daarom moeten gaan werken. :tongue:
Ze gaan pas werken als alles op is, en als de job dan tegenvalt is dat niet zo leuk.
Ik ga dit proberen te vermijden door werk te zoeken terwijl ik nog centen heb, en zo hoop ik toch constant en minimum budget te houden.
Natuurlijk kan je nog WWoofen ook.
http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/wwoof-ing-australie-si119.html
Ondertussen geef je toch niet zoveel uit dan tijdens het reizen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan