Dag Rob,
Alvast bedankt voor je reactie.
Ik heb sinds gisteren de vakantie geboekt. Zoals je terecht aanhaalt, is het vroeg op het seizoen... En hopen maar dat er tegen dan voldoende sneeuw ligt.
De reis is volledig georganiseerd door skiworld. Als je dit even googelt, kom je meteen op hun site. Ik ben reeds 2 keer met hen op vakantie gegaan. Er zijn ook een zestal mensen die reeds geboekt hebben waar ik zou aansluiten voor het skiën, maar dat is is uiteraard vrijblijvend. Een paar van hen ken ik. Zij waren er vorig jaar ook bij.
Ik ga ook zo een dertig jaar skiën. Ik kom alles naar beneden maar technisch ben ik niet perfect. Verleden jaar lag er zoveel sneeuw dat we eignlijk constant in diepsneeuw geskied hebben. En dat was fantastisch.
Verleden jaar was er nog iemand anders mee, die heel graag zwarte bobbelpistes deed. Ik vind zwarte pistes best ok, maar doe helemaal niet graag de bobbelpistes... En ik heb me dit jaar voorgenomen deze pistes te mijden.
Het is ook zo dat de grootte van de groep soms nadelen opleverde... Ik ben ook voorstander van vroeg te vertrekken. Dit wou soms wat haperen, waarbij we dan wat lang moesten wachten, vooraleer we goed en wel vertrokken waren.
Er werd naar mijn inzicht en aanvoelen iets te frequent gestopt... Eens vertrokken met het skiën, ski ik graag ook wat door.
Als je zou meegaan, zijn we niet verplicht om bij deze groep aan te sluiten. Of je kunt een dag meegaan en de andere niet...
Wat betreft de reis : het is een all-in vakantie : busreis (verschillende vertrekplaatsen ; zie website), ontbijt, avondmaal, lunch mag meegenomen bij het ontbijt, dranken zijn gratis van 17.00 tot 22.00 u. (speciale dranken zijn te betalen, zoals zware bieren).
Wat betreft de sneeuwzekerheid : ik ben hier nog volop aan het kijken om een annulatieverzekering te nemen hiervoor. Bij "Touring" kan ik voor 29 euro zo'n verzekering nemen. En ik zal dit waarschijnlijk doen, zodat - in geval er geen sneeuw zou vallen, ik mijn geld kan recupereren.
Nog dit : wat betreft de prijs : je vindt deze op de site ; de 600 euro was een tijdelijke aanbieding die vandaag afloopt... ook heb ik de upgrade (+65 euro) van de skipas genomen, om het gehele skidomein (circa 600 km) te kunnen benutten.
Als je meegaat, van harte welkom, uiteraard.
Groeten, Peter. (Peter is mijn eerste naam)