Booking.com

Zijn er nog avontuurlijke 50-plussers?

ptrr

New Member
Hoi Koen ,misschien wat voor je om ook bij reismaatjes of reisgenoten . net te kijken succes.

Siem

New Member
Heeft er iemand ervaring met overland-reizen per truck in Zuid-Amerika? Klinkt erg leuk en avontuurlijk en ben benieuwd naar ervaringen

ptrr

New Member
Hoi Siem ik heb er familie wonen en die zegt dat je het best met bus kunt reizen best netjes en niet te duur ook veiligheid voor jezelf is dan beter ,wat is het trouwens stil geworden op dit forum en als je meer wilt weten Siem vraag je het maar .En een beetje Spaanse taal eigen maken kan ook geen kwaad .MVG Peter

SonjaV

New Member
Hallo, mag ik me ook bij jullie aansluiten, het is inderdaad niet zo gemakkelijk om avontuurlijke reisgezellen te vinden , zeker niet als je 60 bent.
Iemand van jullie zin om deze zomer een reis naar Kalimantan(Indonesië) of Sumatra te maken? Individuele reis naar Mongolië is ook ok.
Ik woon in Lokeren(België)

kaatje.k

Member
O wat ben ik dom! Ik zie op mijn email dat er berichten zijn maar kan ze niet vinden. Dus had ik niet gezien dat er inmiddels een tweede pagina is... oei :rolleyes:.
Hallo Sonja! Ik ben wel in Indonesie geweest maar een tweede keer trekt me niet zo. Mongolie wel maar hoe zie jij een individuele reis daarheen? Ik heb geen idee of daar bussen zijn of zo en aangezien ik nogal van uithoeken houd (dus ver wegblijven van de steden) lijkt dat me een beetje moeilijk. Of dacht je aan een auto huren. Ook is deze zomer wat krap voor mij omdat ik in september naar de VS wil gaan.

Siem, gezien je vlakbij woont, zullen we een keer ergens gaan koffie drinken en kennismaken? Ik weet niet wie er nog meer dichtbij Amsterdam woont?

SonjaV

New Member
hoi Kaat, individuele reizen naar Mongolië zijn oa te vinden bij Tiara tours, zelf rijden zal daar niet gaan. De toeristische delen van Indonesië (java,Bali..)zeggen mij ook niet zo veel maar de natuur van Kalimantan spreekt mij wel aan.
De grand circle in de VS heb ik zelf gereden, heel goed te doen.

Siem

New Member
Pttr, dank voor je bericht en tips. Met een overland bedoel ik echt met een truck, zie oa de websites van Oasisoverland of Dragoman. Iemand daar ervaring mee?
En Kaatje, een keer iets afspreken lijkt me een goed plan. Ik werk wel door de weeks, kan meestal wel op woe of in het weekend

kaatje.k

Member
@ Siem. Woensdagen kan ik weer niet maar de weekenden zijn prima. 4, 5, 12, 18 of 19 mei?
En inderdaad, wie heeft ook interesse om elkaar eens te ontmoeten?

Ishtar

New Member
Begin ik net zelf een onderwerp, zie ik nu de reacties op jou oproep.
Ik ben dus ook op zoek naar een reisgenote, liefst vrouw, met als rede dat als je af en toe 'n kamer moet delen dat "makkelijker" is.
Ik ben 57 jaar, woon in Amsterdam en heb tot 2006 veel rondgereisd als charter schipper.
Vorig jaar ben ik met 'n groepsreis naar India geweest wat me goed is bevallen, maar ik zag toen ook dat met z'n 2en rondreizen in India goed te doen is als je 't van tevoren een beetje organiseerd.
Dit najaar wil ik 't liefst naar Zuid-India en daar 2/3 weken rondtrekken. Een paar dagen in 1 plaats, de omliggende interessante plekken bezoeken, en dan naar de volgende plaats, geen gehaast, gewoon relaxed.
Mischien zit er iemand bij de reacties op jou onderwerp die dit ook wat vind, of een ander idee heeft voor 'n mooie reis op deze manier in de maanden oktober/november.

Groetjes,
Ishtar

Siem

New Member
@Kaatje, zullen we zaterdag 18 mei afspreken?
En Ishtar, India staat niet op mijn lijst, wil heel graag ik oktober of november op de manier die jij beschrijft naar Zuid-Amerika....

ptrr

New Member
Goedemorgen ik kan 18 mei naar Amsterdam komen als jullie dat willen 'weet niet waar jullie wonen maar het zou fijn zijn om bij centraal af te spreken [IJ zijde misschien ]hoor het wel Groet.

kaatje.k

Member
@ Siem, Peter en wie nog meer?
18 Mei is prima. Peter ik weet niet waar je woont maar is ergens in de middag rond 2 uur OK voor jou? Ontmoeten bij het Centraal is een beetje moeilijk omdat we elkaar niet kennen en het is druk daar. Ik weet niet hoe bekend je bent in Amsterdam maar ken jij een plekje waar we rustig koffie kunnen drinken en kunnen praten?
Ik spreek meestal af b ij de manege in het Amsterdamse Bos. Prachtig plekje, lekker rustig maar voor Peter waarschijnlijk wat moeilijk. Hoewel, als je de tram neemt naar bijv. het Olympisch stadion dan pik ik je daar op. Is dat een idee?
Of misschien weet Siem iets wat meer geschikt is?
Groety
Cathy

ptrr

New Member
Ik ben wel bekend bij het Heineken plein [pijp] centraal station en dan lijn 24 maar ik weet niet of dit voor jullie handig is en ik denk dat dit wat betreft de tijd wel te doen is .

kaatje.k

Member
Wat mij betreft prima. Er is daar dacht ik een Irish Pub - we kunnen om 2 uur buiten afspreken en dan kijken waarheen we gaan. Tentjes genoeg!
Jij Siem?

Siem

New Member
Ik vind 14 uur op 18 mei bij de Irish pub prima. Ik kom op de fiets dus kan overal heen fietsen.

ptrr

New Member
Dat is dus op dat plein weten jullie de naam hiervan.Ah ik weet het al die zit op dat hoekje.

kaatje.k

Member
Mooi! Dat is dus afgesproken.
Toch jammer dag we helemaal niets meer van de anderen horen. Als jullie nog interesse hebben laat even iets van jullie horen. Want als het misschien dit jaar niet lukt qua bestemming is er altijd nog volgend jaar!

Annekevanlier

New Member
Hallo allemaal, superblij te zien dat er nog 50plussers op zoek zijn naar een formule om in kleine groep onafhankelijk te reizen. ik ben 58, woon in Lier ( provincie Antwerpen) en ben een enthousiaste reiziger. Ik hou niet zo van georganiseerde reizen en ontdek liever op een eigen ritme. VS en Canada staan nog bovenaan mijn verlanglijstje. Andere bestemmingen zijn ook goed. Er zijn zoveel mooie plaatsen in de wereld. Hebben jullie mekaar ondertussen al ontmoet? Groetjes, An

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan