Booking.com

Zijn er nog avontuurlijke 50-plussers?

Lutvdk

Member
Ik ben vrij vanaf 25/9, wil graag naar regio laos, Cambodja, Myanmar ......
Liefst zelfstandig, zodat ook andere dingen kan zien dan de toeristische trekpleisters

kaatje.k

Member
Ik ben het volkomen eens met u. Ik zoek ook iemand om samen een reis te maken.
Heb je al op dit forum rondgekeken of je iemand zag die een bestemming noemt die je interesseert? Ik heb veel bestemmingen in Azie voorbij zien komen, Australie en Nieuw Zeeland, Zuid Amerika... neem eens contact op met deze personen. Good luck!

Frank1963

Member
Hallo reizigers,

Ook ik ben op zoek naar een reismaatje m/v voor 2 tot 4 weken, ergens in de periode oktober 2019/januari 2020.
Ik zit te denken aan Zuid Afrika maar nog niets staat vast en ik sta ook open voor een ander voorstel. Ik reis graag op een relaxte manier, niet te veel van te voren plannen, luxe is niet belangrijk (mag wel) en bij voorkeur veel tijd doorbrengen in de natuur.

Groet, Frank

kaatje.k

Member
[/QUOTE]
Voor een goed begrip: onder een tijdelijk adres versta ik een woonperiode van 3 tot 6 maanden. Niet langer, want dan verdwijnt het begrip "tijdelijk".
[/QUOTE]
Jij lijkt me een goeie voor een 'home exchange'. Je wisselt van woning voor een bepaalde periode. Er zijn verschillende websites waar je je kunt inschrijven. Ik heb het al een paar keer gedaan maar slechts 2 keer voor een langere periode. Heel veilig want je respecteerd hun woning zoals zij de jouwe.

Jean59

New Member
Niet overwinteren, geen tweede verblijf na je pensioen, geen jaren blijven hangen op één plek of voorgoed uit je geboorteland weg, neen...iets heel anders.
Gewoon net zo lang ergens blijven tot je alles goed hebt leren kennen, tot je 'uitgegraasd' bent, of net zo lang tot je opnieuw dat kriebelige gevoel krijgt om weer eens een nieuwe uitdaging aan te gaan. Als een soort "nieuwe nomaden"
Voor een goed begrip: onder een tijdelijk adres versta ik een woonperiode van 3 tot 6 maanden. Niet langer, want dan verdwijnt het begrip "tijdelijk".
Heerlijk, als je nieuwe verblijf als woonplaats goed aanvoelt, je boodschappen doet in de nieuwe buurt, tram of trycicle neemt naar de plaatselijke bib of cinema (als die er al is..).
Leven op het ritme van thuis, maar ergens anders...
Zes maanden genieten van de thuisbasis en familie, terwijl je de voorbereidingen doet voor je volgende zes maandelijks "tijdelijk adres"
Misschien komt het er wel eens van, alleen...die droom zou nog mooier zijn als je hem kunt delen met een gelijkgestemde ziel...Ben jij dat? Laat het me weten, en misschien? Ja, misschien.....

kaatje.k

Member
Is het misschien een idee als jullie deze conversatie persoonlijk voortzetten? Je kunbt dat via PM doen of emailadressen uitwisselen. Want wat jullie voorstellen is niet voor allemaal interessant.

World Nomads Travel Insurance
Bovenaan